1.067.062

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyartanítás 1995. (nem teljes évfolyam)

Módszertani folyóirat - XXXVI. évfolyam 1-4. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1. szám
Széplaki György levele: Szép könyvek a tanítási órán 2
IRODALOM
H. Tóth István: Képek a népi életből. Arany János néhány kisepikai alkotása 3
Magassy László: "a balladák virtuóz kompozíciói" Három közismert Arany-ballada szövegtani szempontú elemzése 9
Druzsin Ferenc: A Bolond Istókról - ráadásként 15
Holczer Ferenc: Közlemény a kommunikációról. Mécs László születésnapjára 17
FOGALMAZÁS
A "Fogalmazz pontosan, logikusan és szépen!" verseny eredményhirdetése. Egy dolgozat és tárgyilagos bírálata. Közzéteszi Pásztor Bertalan 19
NYELVMŰVELÉS
Grétsy László: Az Anyanyelvápolók Szövetségének közgyűléséről 25
NYELVTAN-HELYESÍRÁS
Pásztor Emil: A felszólító mód helyesírása 27
Bemutatkozik a Takács Etel Pedagógiai Alapítvány 28
Zimányi Árpád: Helyesírási szabályzatunk belső összefüggéseiről 29
KÖNYVSZEMLE
ÖN HANYAST ADOTT VOLNA?
Raátz Judit rovata 40

2. szám
Széplaki György: levele: Eszmék és példák 2
IRODALOM
Jelenits István: Etikai és esztétikai szempontok az anyanyelvi nevelésben 3
Ferenczi Attila: Az Aeneis a magyarórán 9
Varga Emőke: "Rajzolt versek" a 8. osztályban 12
MŰHELYMUNKA
Szikszainé Nagy Irma: Vers és szöveg 16
MÁMA VAGYON NAPJA
Druzsin Ferenc: A húsvéti ünnepkör 22
NYELVMŰVELÉS
Az anyanyelvápolók Szövetsége ifjúsági tagozatának felhívása 28
NYELVTAN-HELYESÍRÁS
Szende Aladár: Finnugor rokonságunk - kettős megvilágításban 29
Cseri Zoltánné: Egy jól használható kézikönyv 34
KÖNYVSZEMLE
ÖN HANYAST ADOTT VOLNA? 40
Raátz Judit rovata 40

3. szám
Széplaki György levele: Az olvasás élménye 2
IRODALOM
Nagy János:Védőbeszéd a memoriter ügyében 3
Péter Etelka: A gyermek és a vers találkozása, avagy hogyan jutottunk el a verstantól kötetünkig: a "PETŐFIRKÁ"-ig 8
Suppné Tarnay Györgyi: Olvasónapló másképpen 11
Csáky S. Piroska: Olvasás - Megértés. Egy olvasási verseny tanulságai 14
Fenyő D. György: Milyen a jó vers? Két feladatsor az irodalmi minőségérzék fejlesztéséhez, középiskolásoknak 17
NYELVMŰVELÉS
Holczer József: Ki viszi át a "dz"-t? 22
NYELVTAN-HELYESÍRÁS-NYELVÉSZET
Az országos egyetemi és főiskolai helyesírási verseny nyertesei és anyaga 23
Balázs Géza: Az antropológiai nyelvészet Magyarországon 25
Kecskés István: Az anyanyelvi nevelés a diákszólások és diákközmondások tükrében 30
KÖNYVSZEMLE
ÖN HANYAST ADOTT VOLNA?
Raátz Judit rovata 40
MELLÉKLET
Druzsin Ferenc: Máma vagyon napja I-VIII.

4. szám
Széplaki György levele: Mit írjon a gyerek? 2
Szikszainé Nagy Irma: In memoriam dr. Nagy János 3
IRODALOM
Druzsin Ferenc: "Hová el nem lát a szem..." A Jó palócok költészetéről 4
Fenyő D. György: Milyen a jó vers? Két feladatsor az irodalmi minőségérzék fejlesztéséhez 2. rész 9
Nagy Magdolna: Óravázlat Ady Endre: A Sion-hegy alatt című versének tanításához 13
Kovács István: Diáklap az irodalmi és nyelvi nevelés szolgálatában 18
MŰHELYMUNKA
Vörös Ferenc: Pozitív nyelvművelői szemlélet a fogalmazástanításban 21
NYELVMŰVELÉS
F. Kovács Ferenc: "Egérrágta" oldalak 27
NYELVTAN-HELYESÍRÁS
A. Jászó Anna: A nyelvtankönyvekről 28
KÖNYVSZEMLE
ÖN HÁNYAST ADOTT VOLNA?
Raátz Judit rovata 38
Mellékletünk: Nyelvünkben élünk
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem