A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Partnerek és/vagy vetélytársak

A nevelés intézményrendszerének új megközelítése

Szerző
Lektor
Fotózta
Budapest
Kiadó: Fapadoskonyv.hu Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 369 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-374-383-6
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér fotóval, illusztrációval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


Ebben a kötetben annak a neve-lésfelíogásnak kívánok érvényt szerezni, mely szerint a modern társadalomban - a modernitás ¦ egy bizonyos fokán - megszűnik az iskolának tulajdonított kitüntetett szerep a nevelési színterek, nevelési tényezők között. Olyan gazdag intézményrendszer alakul ki, mely együtt [hol együttműködésben, hol divergáló értékek, normák, szabályok hirdetésével, közvetítésével] nem egyszerűen szocializációs ágens, hanem kimutathatóan a társadalmi tudatosság [és forrásráFordítás] nyomán működik, s részesedik az új nemzedékek kívánatos perszonális is szociális minőségének „előállításában". Az iskolaintézmény kiemelt szerepe történeti jellegű, az európai típusú társadalomfejlődésnek egy bizonyos szakaszához tartozik.
Nem kíván a dolgozat „iskolátlanítö" indulatokhoz csatlakozni. Vészharangot sem kívánok kongatni [bár az iskolafunkciók átalakulási szükségességéről megvan a magam határozott, ezúttal nem kifejtett véleménye]. Leltárt, áttekintést mutatnék fel a... Tovább

Fülszöveg


Ebben a kötetben annak a neve-lésfelíogásnak kívánok érvényt szerezni, mely szerint a modern társadalomban - a modernitás ¦ egy bizonyos fokán - megszűnik az iskolának tulajdonított kitüntetett szerep a nevelési színterek, nevelési tényezők között. Olyan gazdag intézményrendszer alakul ki, mely együtt [hol együttműködésben, hol divergáló értékek, normák, szabályok hirdetésével, közvetítésével] nem egyszerűen szocializációs ágens, hanem kimutathatóan a társadalmi tudatosság [és forrásráFordítás] nyomán működik, s részesedik az új nemzedékek kívánatos perszonális is szociális minőségének „előállításában". Az iskolaintézmény kiemelt szerepe történeti jellegű, az európai típusú társadalomfejlődésnek egy bizonyos szakaszához tartozik.
Nem kíván a dolgozat „iskolátlanítö" indulatokhoz csatlakozni. Vészharangot sem kívánok kongatni [bár az iskolafunkciók átalakulási szükségességéről megvan a magam határozott, ezúttal nem kifejtett véleménye]. Leltárt, áttekintést mutatnék fel a nevelésről gondolkodók számára, elősegíteni azt a gondolkodásmódot, mely vállalkozik e rendszerszerűség figyelembe vételére - akár az iskoláról, akár más nevelöintézményekröl szölö döntései meghozatala során.
Vizsgálódásunk középpontjába az intézményrendszernek két nagy rendszeralkotó eleme került: a gyermekkultúra, a gyermek-közművelődés intézményrendszere, illetve a gyermekek civil szervezeteinek helyzete. Ezen szférák kapcsolata a legszorosabb az iskolával. Miért tagadjam, hogy e könyv hátterében meghúzódó immár több évtizedes kutatásaim [és gyakorlati tevékenységem] révén e szférákról tudok a maguk komplexitásában tájékoztatni.
I Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza

Trencsényi László

Trencsényi László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Trencsényi László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem