A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Karvezetés IV.

Vezénylés, kórustanítás, interpretáció/Kézirat

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 280 oldal
Sorozatcím: Tanárképző főiskolai tankönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: J 11-336. Megjelent 434 példányban. 106 fekete-fehér ábrával. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
A vezénylés elméleti és gyakorlati alapjai (Párkai István)5
Bevezetés7
A vezénylésről7
A vezénylés történetének vázlatos áttekintése9
A vezénylés alapvető kérdései11
A vezénylés technikája11
A mozgás (az ütés) mechanizmusa12
Kéztartás16
Testtartás18
Az ütések elhelyezése a térben18
Az avizió, mint a vezénylés alapvető eszköze19
Ütemrajzok24
Egyszerű ütemfajták ütemrajza24
Változó ütemek34
Összetett ütemek37
Alapformák (egyszerü ütemek) más tartalommal51
Aszimmetrikus ütemek55
Egyben ütött ütemek59
Átmeneti ütemformák62
Az avizió64
Kezdés súlyos és teljes ütemrészeken64
Ütemegységnél rövidebb hangokon való kezdések73
A hang megszüntetése78
A zene mozgásának érzékeltetése85
A ritmus érzékeltetése a vezénylő mozgásban85
A tempó változásai107
A dinamika vezénylése114
A bal kéz szerepe a vezénylésben119
Parlando vezénylése123
Hangszerkíséretes művek, szólisták, zenekar és énekkar vezénylése126
Találkozás a művel (Tillai Aurél)129
A mű kiválasztása131
A mű megtanulása132
Sajtóhibák132
Melyiket válasszam?136
Régi mesterek138
A mű memorizálása a vezénylés szempontjából142
Előkészületek a kánon tanítására145
Fölkészülés a tanításra
Hangterjedelem149
Végszó-technika149
Intonációs és egyéb nehézségek153
Lélegzetvétel, frazeálás153
Fő gondolatok, vezető dallamok153
A partitura és a tempó158
A mű megfejtése164
A költemény164
A vers előadása167
A kórusmű formája167
A hangnem170
A dallam171
A szólamok együtt171
A szolmizálás bejelölése180
Az árzis-tézis bejelölése187
Fölkészülés a mű vezénylésére190
Mikor, mennyit, hogyan?191
A kétféle Csalfa sugár (A megformálásról)191
A próbától a pódiumig (Sinkovics Georgette)
A kórus képzésének és a művek tanításának módszerei
Bevezetés195
Hogyan kezdjünk?
(A kórushangzás kialakításának első lépései)
Hangképzés - Beéneklés198
Az egységes hangvétel kialakítása198
A bemutató éneklés - előéneklés200
A gyakorlás hangereje201
A mozgástechnikai alapismeretek202
A beéneklő gyakorlattal történő módszeres hangképzés203
Az új mű tanítása. A tanítás szervezete211
A mű bevezetése, hangulatkeltés211
A szólamok tanítása, a szólamtanítás szervezete, tartalma211
A szólamtanításnak sajátos feladatai214
A mű összeállítása szólamaiból219
A kidolgozás221
A szereplés pedagógiája222
Elmélet a gyakorlatban326
Kodály: A süket sógor c. művének részletes tanítási tervezete326
Mesterek a mesterségből (Kardos Pál)
Bruno Walter251
Wilhelm Furtwangler258
Sergio Failoni263
Igor Markevics266
Fricsay Ferenc268
Edwin Fischer269
Pablo Casals270
Fritz Busch271
Hermann Scherchen272
Bartók Béla272
Zeneszerzők névsora
A művekből vett idézetek sorszámaival és a közölt népdalok kezdő A B C-rendben273
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem