1.062.403

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Párbeszéd a szülők és a pedagógusok között

Szerző
Lektor

Kiadó: Okker Oktatási, Kiadói és Kereskedelmi Kft.
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 252 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-9228-55-9
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„A közoktatás hazai fejlődéstörténete során a pedagógusok és a szülők közötti (kapcsolat, együttműködés) párbeszéd egyre nagyobb hangsúlyt kapott. A pedagógiai gyakorlatban a gyermekek, a fiatalok, a tanulók nevelése-oktatása terén, annak eredményesebbé tétele érdekében mindig folyt párbeszéd az iskolák és a családok között. Ennek színvonalát azonban jelentős mértékben befolyásolta és befolyásolja - más fontos tényezők mellett - az adott társadalom gazdasági, kulturális fejlődése, a demokrácia állapota."
A XXI. század elején - Magyarország Európai Unióba való törekvésének pezsgő éveiben - igen fontos e kapcsolatok terén összegyűlt tapasztalatok feldolgozása, az eddigi elméleti kutatások lehető legteljesebb szintézise és annak közkincsé tétele. Jelen könyv ezt a célt is szolgálja. Kiindulási alapot ad ahhoz, hogy az ezredforduló utáni Magyarországon - a gyermekek, a fiatalok „tökéletesebb nevelése" érdekében jelentősen javuljon a pedagógusok és a szülők közötti párbeszéd minősége.... Tovább

Fülszöveg

„A közoktatás hazai fejlődéstörténete során a pedagógusok és a szülők közötti (kapcsolat, együttműködés) párbeszéd egyre nagyobb hangsúlyt kapott. A pedagógiai gyakorlatban a gyermekek, a fiatalok, a tanulók nevelése-oktatása terén, annak eredményesebbé tétele érdekében mindig folyt párbeszéd az iskolák és a családok között. Ennek színvonalát azonban jelentős mértékben befolyásolta és befolyásolja - más fontos tényezők mellett - az adott társadalom gazdasági, kulturális fejlődése, a demokrácia állapota."
A XXI. század elején - Magyarország Európai Unióba való törekvésének pezsgő éveiben - igen fontos e kapcsolatok terén összegyűlt tapasztalatok feldolgozása, az eddigi elméleti kutatások lehető legteljesebb szintézise és annak közkincsé tétele. Jelen könyv ezt a célt is szolgálja. Kiindulási alapot ad ahhoz, hogy az ezredforduló utáni Magyarországon - a gyermekek, a fiatalok „tökéletesebb nevelése" érdekében jelentősen javuljon a pedagógusok és a szülők közötti párbeszéd minősége. Ennek hatására remélhetőleg, a valóság szükségleteinek megfelelően, előtérbe kerül a közös felelősséggel járó GYERMEKNEVELÉS!
A könyv megírására vállalkozó szerző több évtizedes iskolai gyakorlattal rendelkezik. Általános iskolában, középiskolában és a felsőoktatásban, a pedagógusképzés területén szerzett óriási tapasztalatokat. A pedagógusok és a szülők közötti viszony alakulása gyakorlati és elméleti munkásságának mindig középpontjában állt. Kandidátusi értekezése (1986) is erről a témáról szólt. Könyvében a témakör legalapvetőbb tartalmi, formai és módszertani kérdéseit tárgyalja. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
1. A SZÜLŐK ÉS A PEDAGÓGUSOK KAPCSOLATÁNAK
TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI......................................................11
A szülők és a pedagógusok kapcsolatának múltja.....................................11
A szülők és a pedagógusok kapcsolatának jelene.....................................38
Eredmények............................................................................................38
Hiányosságok..........................................................................................41
Problémák...............................................................................................49
A jogviszonyokról.....................................................................................51
2. A SZÜLŐK ÉS A PEDAGÓGUSOK KÖZÖTTI PÁRBESZÉD MEGOLDÁSI LEHETŐSÉGEI..................................................53
Alapvető nevelési tennivalók.......................................................................58
Az egészséges életmódra nevelés..........................................................58
A tanulás irányítása................................................................................72
Az esélyegyenlőség biztosítására törekvés.............................................79
A tehetség felismerése és gondozása.....................................................83
A továbbtanulás és a pályaválasztás irányítása......................................87
A szabadidő felnőtt irányítása és segítése..............................................94
A viselkedéskultúra fejlesztése..............................................................102
Tennivalók a gyermekek védelmében...................................................108
Bevált együttműködési formák..................................................................119
A szülői értekezletek előkészítése és vezetése....................................119
A szülői értekezletek típusai..................................................................128
A fogadóórák szerepe és szervezése...................................................
A nyílt napok biztosítás..........................................................................156
A családlátogatások fontossága............................................................167
Egyéb régebbi és új formák...................................................................174
3 A PÁRBESZÉDET BIZTOSÍTÓ MÓDSZEREK.......................179
Az iskolában alkalmazott módszerek........................................................179
A szülők nevelési módszerei 183
A szülő-pedagógus párbeszéd módszerei................................................187
A családi és az iskolai nevelési módszerek kapcsolata............................191
4. A SZÜLŐK ÉS A PEDAGÓGUSOK KÖZÖTTI PÁRBESZÉD
MEGÚJÍTÁSA.........................................................................195
A szülő és a pedagógus párbeszéd óvodai fejlesztési tennivalói.............195
A nevelési helyzet felmérése az óvoda és a család kapcsolatának
fejlesztéséhez........................................................................................198
A pedagógusok és a szülők együttműködésének napi kérdései...........201
Fejlesztési eljárások az iskolában.............................................................206
A párbeszéd megújításának kidolgozásra váró kérdései..........................211
5. A FELHASZNÁLT ÉS A TÉMÁHOZ KAPCSOLÓDÓ EGYÉB MAGYAR NYELVŰ IRODALOM...............................................217
A) A felhasznált irodalom...........................................................................217
B) A témához kapcsolódó egyéb magyar nyelvű irodalom........................221
Függelék
1) Dr. Nagy Andor: Az iskolatelevízió szerepe a szülők pedagógiai
kulturáltságának fejlesztésében.......................................................227
2) Dr Füle Sándor: A roma szülők pedagógiai kultúrájának fejlesztése ... 242

Dr. Füle Sándor

Dr. Füle Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Füle Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem