kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Palatinus-Könyvek Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 307 oldal |
Sorozatcím: | Kereszténység és világvallások |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 18 cm x 13 cm |
ISBN: | 963-9259-47-0 |
Hans Küng: Kína - a harmadik nagy vallási rendszer | 5 |
Az ókori Kína vallása | 15 |
Julia Ching: Kínai szemlélet | 17 |
Vallásosak-e a kínaiak? | 17 |
Az eksztázis szerepe | 19 |
Kínai civilizáció és vallás | 20 |
A "sárkánycsontok" | 20 |
A jósiratok: a holt csontok megszólalnak | 21 |
A régi Kína: mitológia és régészet | 21 |
Kik voltak a bölcsek? | 22 |
Jóslás | 26 |
Kik voltak a jósok? | 26 |
Áldozat | 30 |
Istenek és szellemi lények | 31 |
Emberáldozatok | 33 |
Kik voltak az előimádkozók (csu)? | 34 |
Sámánizmus | 35 |
Kik voltak a sámánok (vu)? | 36 |
Királyság | 39 |
Kik voltak a királyok (vang)? | 39 |
A királyság vallásos karaktere: főjós, fősámán és főpap | 41 |
Miként megyarázható Kína felemelkedése? | 42 |
Sámánista királyság a régi Japánban | 43 |
A régi vallás eksztatikus karaktere | 44 |
Sámánok és médiumok | 46 |
Hans Küng: Keresztény válasz | 48 |
Az archaikus vallás folytatólagossága a mai népi vallásban | 49 |
Az ősök tisztelete - de hogyan? | 52 |
Áldozási praktikák: a bensőségessé válás és a spiritualizálás folyamata | 56 |
A jóslás és az élet másik dimenziója | 60 |
Mi rejlik a népi vallás mögött? | 64 |
A kereszténység dilemmája a népi vallás vonatkozásában | 69 |
A sámán és a próféta közötti különbség | 72 |
Hit vagy babona? | 74 |
A humánum kérdése | 77 |
A konfucianizmus: humanizmus mint vallás | 79 |
Julia Ching: Kínai szemlélet | 81 |
A humanizmus felemelkedése | 81 |
A konfucianizmus - etikai humanizmus | 83 |
Ki volt Konfucius? | 84 |
A klasszikusok | 86 |
Az emberi kapcsolatok morális természete | 87 |
Az emberiesség erénye (jen) | 88 |
A szertartások jelentősége | 90 |
Meng-ce és Hszün-ce | 91 |
Az ember természeténél fogva gonosz lenne? | 92 |
A politikai felelősség | 93 |
A konfucianizmus - egy "államvallás" | 94 |
Az őskultusz | 95 |
A neokonfucianizmus mint konfuciánus örökség | 97 |
A metafizikai dimenzió | 100 |
Az egzisztenciális dimenzió | 101 |
A konfucianizmus ma | 101 |
Korea és Japán | 102 |
A modern dilemma: Konfucianizmus a modern világ ellen? | 102 |
A konfucianizmus mint a modernizálás szövetségese? | 104 |
Konfucianizmus és szabadság | 106 |
Hans Küng: Keresztény válasz | 111 |
A konfuciánus örökség ma | 111 |
A transzcendens dimenzió | 115 |
Isten nevének dualitása a régi kínai és a régi izraelita vallásban | 118 |
A történeti Konfucius kérdése | 120 |
A hasonlóságok | 125 |
Konfucius és a názáreti Jézus között | 125 |
Konfucius és Jézus sajátosságai | 128 |
A vallásosság harmadik alapvető típusa | 130 |
A humánum, mint a világvallások etikájának alapvető normája | 134 |
Az ember: természeténél fogva jó-e vagy gonosz? | 137 |
Emberszeretet - felebaráti szeretet - az ellenség szeretete | 139 |
Van-e jövője a konfucianizmusnak? | 142 |
"Ötezer éves piktogramok" | 146 |
Taoista naturalizmus: filozófia és vallás | 151 |
Julia Ching: Kínai szemlélet | 153 |
Mi a taoizmus? | 153 |
A taoizmus mint filozófia | 154 |
Lao-ce | 154 |
Csuang-ce | 157 |
A neotaoisták | 159 |
Az eredet | 160 |
Az Ég Mestere szekta | 161 |
A halhatatlanság keresése | 163 |
A külső alkímia | 164 |
A belső alkímia | 166 |
A taoista meditáció | 167 |
A taoizmus mint megváltó vallás | 169 |
Az istenek hierarchiája | 171 |
Az "isteni" ember | 172 |
Szertartások és ceremóniák | 173 |
A taoista kánon | 174 |
A Teljes Igazság szekta | 175 |
A taoizmus egyben népi vallás is? | 176 |
Mi a taoizmus mai jelentősége? | 177 |
Korea és Japán | 178 |
A taoizmus és más vallások | 178 |
Hans Küng: Keresztény válasz | 181 |
Az üdvösség sokoldalú vallása | 181 |
Üdvösség - gyógyítás - a gyógyítás művészete | 185 |
A tapasztalati tudás a kínai és az izraelita mondásokban | 190 |
Tiltakozás a bölcsesség ellen | 191 |
A buddhizmus: idegen vallás Kínában | 219 |
Julia Ching: Kínai szemlélet | 221 |
Az etnikai és a misszionárius vallások | 221 |
A buddhizmus bevonulása | 223 |
Viták és közeledések | 224 |
A buddhista iratok fordítása | 225 |
A kínai Tripitaka | 226 |
Kumáradzsíva, a külországi zseni | 228 |
Hszüan-csang, a kínai fordító | 229 |
A buddhista szekták felvirágzása | 230 |
A csan-buddhizmus | 231 |
Egyáltalán buddhista-e még a csan? | 233 |
A "Tiszta Ország" -buddhizmus | 234 |
A népi buddhizmus és a Maitréja-kultusz | 235 |
A buddhista örökség | 237 |
A buddhizmus Kelet-Ázsiában | 239 |
"Kínai vallás" - egy vagy három? | 241 |
A modern dilemma | 241 |
A kereszténység - idegen vallás | 244 |
Korea és Japán | 245 |
A marxizmus | 247 |
A harmadik rendszer | 248 |
Hans Küng: Keresztény válasz | 251 |
Elszalasztott lehetőségek - új esélyek? | 251 |
1. modell: a külső hasonulás | 253 |
2. modell: szinretikus összeolvadás | 255 |
3. modell: komplementáris szintek | 257 |
4. modell: a misszionárius konfrontáció | 260 |
5. modell: kulturális invázió | 264 |
6. modell: misszionárius-ellenes reakció | 266 |
7. modell: a kontextuális kulturális beilleszkedés | 274 |
Kínai posztmodern teológia | 279 |
Az ázsiai teológia problémái | 281 |
A kínai teológia központi kérdései: istenértelmezés, Krisztus-értelmezés, a lélek értelmezése | 284 |
Ami a Nyugat a Kelettől tanulhat | 291 |
Hans Küng: Epilógus | |
Vallásos kettős identitás: kihívás a Nyugat számára | 296 |
A probléma | 296 |
Kulturális kettős identitás? | 298 |
Etikai kettő identitás? | 300 |
Hitbéli kettős identitás? | 302 |
Köszönetnyilvánítás | 307 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.