1-2. szám | |
Comenius sárospataki beköszöntő beszéde. A lelki tehetségek kiművelésséről. Fordította: Gulyás József (Első közlemény) | 1 |
Sebestyénné Stetina Ilona: Zirzen Janka | 11 |
Suppan Vilmos: A felső kereskedelmi iskolák problémája. (Első közlemény) | 17 |
Nagy József (Pécs): Észrevételek a középiskolai tanárvizsgáaltok reformja tárgyában | 31 |
Kiseebb közlemények | |
K. F.: A lengyel középiskolák és érettségi vizsgálat | 41 |
Papp Zoltán: Berlin iskolaügye | 44 |
Irodalom | |
Klug Péter és Simon József: A magyarországi gyógypedagógiai intézetek működése az 1928/29. tanítási évben. Ism. Ereos Borbély Sándor | 49 |
M. Buday Júlia dr.: A magyar filozófiai irodalom biblográfiája | 50 |
1901-1925. Ism. Nagy J. Béla | 50 |
Dezső Lipót: Külföldi furcsaságok Magyarországról. Ism. Tas József | 51 |
Bessenyei Lajos dr.: A tanulók túlterhelése. Ism. Hajdu János | 52 |
Kiss József: Nők a tanítói pályán. Ism. Kéz Andor | 53 |
Les fins et l'organisation de la Société des nations. Ism. Hajdu János | 52 |
Société des Nations: Recueil pédagogique: Ism. Kenyeres Elemér Ferenc | 55 |
Peter Peterson: Die Philosohie in erziehungswissenschaftlicher Beleuchtung. Ism. Szelényi Ödön | 56 |
Karl Remme: Die Hochschulen Deutschlands. Ism. Nagy J. Béla | 57 |
Kurt Krause: Die Anfange des georaphischen Unterrichts im XVI. Jahrundert. Ism. Karl János | 58 |
Paul Sysmank: Bruder Studio in Karikatur und Satire. Ism. kf. | 58 |
E. Lüdemann: Von der Schulfaht zum Landheim. Ism. Szelényi Ödön | 59 |
Új magyar könyvek és füzetek | 60 |
Vegyes | |
Molnár Aladár és a Néptanítók Ismerettára. Kemény Ferenc | 61 |
Nürnberg város iskola-és kulturális kiállítása. Kf. | 61 |
A jénai Rein-féle szüneti tanfolyam | 63 |
Kapcsolatosságra törekvés a francia középiskolai oktatásban. Láczer István | 63 |
Magyar Paedagogiai Társaság | |
Felolvasó ülés 1929. december 21-én és 1930 január 18-án | 64 |
Széchenyi emlékére tartott ünnepi felolvasó ülés 1930 február 15-én | 64 |
3-4. szám | |
A szerkesztőség előszava | 65 |
B. Wlassics Gyula megemlékezés Finánczy Ernőről | 65 |
Berzeviczy Albert | 66 |
Lukács György | 67 |
Jankovich Béla | 68 |
Gr. Glebelsberg Kunó | 68 |
Werner Adolf | 69 |
Kornis Gyula: Finánczy Ernő | 70 |
Gyomlay Gyula: Fináczy Ernőről. (Ifjúkori visszaemlékezések) | 74 |
Suppan Vilmos: Fináczy Ernő mint hivatalnok | 84 |
Kisparti János: Fináczy Ernő a katedrán | 87 |
Prohászka Lajos: Fináczy Ernő mint tanár | 89 |
Bozóky Endre: Fináczy Ernő mint a Magyar Paedagogiai Társaság elnöke | 97 |
Huszti József: Fináczy Ernő mint klasszikus filológus | 101 |
Waldapfel János: Fináczy Ernő és a pedagógiai tudomány | 106 |
Gyulai Ágost: Fináczy Ernő mint író | 113 |
Nagy J. Béla: Fináczy Ernő irodalmi munkásságának jegyzéke | 119 |
5-6. szám | |
Comenius: sárospataki beköszöntő beszéde. A lelki tehetségek kiművelésséről. Ford.: Gulyás József. (Második, befejező közlemény) | 131 |
Suppan Vilmos: A felső kereskedelmi iskolák problémája (Második közlemény) | 148 |
Irodalom | |
Comenius: Anyaiskola. Ford.: Petrich Béla. Ism.: Rácz Lajos | 165 |
Kenyeres Elemér: A gyermek gondolkozásának és világfelfogásának fejlődése - Böhm Károly feljegyzései gyermekeiről. Tari Imréné Felzmann Anna Egy anya naplójából - Ism.: Várkonyi Hildebrand | 166 |
Kempelen Attila: Az ifjúság lélektanának alapvázlata Ism. B. C. | 167 |
Moravek Endre: A magyar klasszika-filológiai irodalom biblográfiája 1901-1925. Ism.: Moravcsik Gyula | 168 |
L. Szondi.: Zur Psychometrie der Tests. Ism.: Baranyai Erzsébet | 169 |
Alfred Eckardt: Der gegenwartige Stand der Lehrerbildung in den einzelnen Landern Deutschlands und in außerdeutschen Staaten. | 172 |
Ism.: ta. | 172 |
Új magyar könyvek és füzetek | 175 |
Vegyes | |
Egy elfelejtett magyar kultúrpolitikus. kf. | 176 |
Íráskiállítás Budapesten. Lux Gyula | 178 |
Informations pour la presse d'outre-mer. kf | 179 |
Katolikus pedagógiai kongresszus Budapesten | 180 |
Magyar Paedagogiai Társaság | |
Felolvasó ülés 1930. március 15-én | 180 |
XXXVIII. közgyűlés 1930. április 26-án | 180 |
Gyulai Ágost titkári jelentése | 180 |
Felolvasó ülés 1930. május 17-én | 190 |
Kornis Gyula üdvözlő beszéde | 190 |
Fináczy Ernő válasza | 192 |
7-8. szám | |
Weszely Ödön: Középiskolai tanárjelöltek pedagógiai kiképzése | 195 |
Suppan Vilmos: A felső kereskedelmi iskolák problémája. (Harmadik, befejező közlemény) | 199 |
Baranyai Erzsébet: Az amerikai tesztekről | 214 |
Kisebb közlemények | |
Kenyeres Elemér: Az Új Nevelés Nemzetközi Ligájának v. kongresszusa | 231 |
V. I.: A jénai Erziehungswissenschaftlische Anstalt | 240 |
Irodalom | |
Tettamanti Béla: A közösség gondolata Kármán Mór neveléselméletében. Ism.: Barankay Lajos | 242 |
Siklóssy László: A magyar sport ezer éve. Ism.: Kemény Ferenc | 246 |
Hajnal Dávid: A kor iskolája. Ism.: Heinrich János | 248 |
Karácsony Sándor: A tanulás mesterfogásai. Ism.: Hajdu János | 251 |
Gáspár Ilona: A magar matematikai irodalom bibliográfiája. Ism.: Veress Pál | 252 |
Edwin Hoernle: Grundfragen der proletarischen Erziehung. Ism.: kf. | 253 |
L. Helmer-H. Kaindlstorfer: Neue Beitrage zur Methodik des erdkunglichen Unterrichts. Ism.: Karl János | 255 |
O. Muris: Der erkundliche Unterricht id den europäischen Ländern außer Deutschland. Ism.: Karl János | 257 |
Új magyar könyvek és füzetek | 257 |
Vegyes | |
Néhány szó az ú. n. munkaiskolákról. Ambrus Ilona | 258 |
9-10. szám | |
Bárány Gerő: Az eszmények szerepe a nevelésben | 259 |
Loczka Alajos: A Népszövetség és az iskola | 277 |
Kisebb közlemények | |
Frank Antal: Katolikus Pedagógiai Kongresszus | 293 |
K. F.: Külföldi tankönyvekről | 295 |
Irodalom | |
Gróf Klebelsberg Kunó három beszéde. Ism.: Somogyi József | 298 |
Kornis Gyula: Magyar filozófusok. - Kultúra és nemzet. Ism.: Prohászka Lajos | 301 |
Pintér Jenő: A budapesti tankerület 11. számú értesítője. 1929-1930. Ism.: Arday Pál | 305 |
Quint József és Drozdy Gyula: A beszéd- és értelemgyakorlatok tanítása a II. osztályban. Ism. Frank Antal | 306 |
A Fővárosi Pedagógiai Könyvtár Évkönyve és új szerzezényeinek válogatott Jegyzéke 1930. Ism.: Kf. | 307 |
Papp Ferenc: Az Orsz. Ref. Tanáregyesület Évkönyve az 192/29. XII. Évkönyve. Ism.: Böhm Dezső | 309 |
Frank Antal és Drozdy Gyula: Hogyan tanítsunk a népiskolában? Ism.: Kneiszl Emil | 311 |
Gustav Haber: Grundzüge der soldatischen Erziehung. Ism.: K.F. | 313 |
Julius Wagner: Die Auswertung der Spezialkarte im erkundlichen Unterricht. Ism.: Karl János | 315 |
Carl Murchison: The Psychological Register. Ism. kf. | 316 |
Új magyar könyvek, füzetek és lapok | 317 |
Vegyes | |
Helyreigazítás. Rácz Lajos | 318 |
Iskolai reform a tankönyveken keresztül. Ambrus Ilona | 319 |
Montessori-tanfolyam Rómában | 321 |
Magyar Paedagogiai Társaság | |
Felolvasó ülés 1930 október 18-án és november 15-én | 322 |
Gróf Klebelsberg Kunó búcsúzó irata Fináczy Ernőhöz | 322 |