1.061.968

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Belvizi hajózás

Különlenyomat

Szerző
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 148 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Nyomtatta Királyi Magyar Egyetemi Nyomda, Budapest. Különlenyomat. 60 fekete-fehér képpel illusztrált.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A BELVÍZI HAJÓZÁS JELENTŐSÉGE.
Földünk szellemi és gazdasági életének egyik legfontosabb jelentősége a közlekedés. Ennek a nehezen körülírható fogalomnak meghatározásával a külföldi közlekedésügyi... Tovább

Előszó

A BELVÍZI HAJÓZÁS JELENTŐSÉGE.
Földünk szellemi és gazdasági életének egyik legfontosabb jelentősége a közlekedés. Ennek a nehezen körülírható fogalomnak meghatározásával a külföldi közlekedésügyi szakemberek is több kísérletet tettek, azonban mint legkorszerűbb és legpontosabb meghatározást Veress Gáborét [1] fogadhatjuk el, amely szerint „a közlekedés személyek, dolgok és gondolatok gyakran, szabályszerűen és tervszerűen megismétlődő helyváltoztatása, amely az e célra szolgáló szállítási eszközök igénybevételével történik". A jelen fejtegetések során csupán, a forgalom legnagyobb részét kitevő, áruk szállításával foglalkozunk, miután a belvízi hajózásban a személyek, hírek stb. szállítása kisebb szerepet játszik. Az áruk szállítására a közúti járóművek (kocsi, szekér, gépjárómű), a vasút, repülőgép, tengeri és belvízi hajók szolgálnak. Bizonyos helyeken és területeken egyes közlekedési ágak kizárólagosan alkalmazhatók, a tengeren például csak hajóval vagy repülőgéppel lehet átkelni, hegységekben csak közúti járóművel, vagy karavánokkal lehet közlekedni, a szárazföld többi részén azonban a közút, vasút és a viziút egymás mellett futnak, egymással sokszor versenyeznek. Nem teljes forgalmi kihasználás esetén igyekeznek egymástól a forgalom nagyobb részét elvonni, túlterhelés esetén megkísérlik a forgalom legkényelmetlenebb részét valamely más közlekedési ágazatra áthárítani. A nemzetgazdaság szempontjából az egy országon belül szállítandó árumennyiség helyváltoztatását egységes feladatnak kell felfogni. Ugyanazt a szállítási feladatot ugyanis a különböző útvonalak és különböző szállítási eszközök igénybevételével kisebb, vagy nagyobb költséggel lehet megoldani. Könnyű ezért belátni, hogy egy ország lakosságának életviszonyai, termelőképessége stb. szempontjából nem közömbös az, hogy a termelés és a fogyasztás egyik 1 A zárjelben lévő számok a könyv végén felsorolt irodalom Műveire utalnak.
Papp: Belvízi hajózás. (M. Tk. K. XVII. kötet.) Vissza

Tartalom

I. A belvízi hajózás jelentősége 1
II. A belvízi hajózás előnyei és hátrányai 3
III. A vízi járművek:
1. A vízi járművek tervezése 8
2. Géphajók 25
3. Áruszállító hajók, uszályok 46
4. Úszó munkagépek 50
IV. A) A vízi utak
1. A belvízi hajózóutak általában 56
2. A magyar belvízi úthálózat 59
3. Középeurópai víziúthálózat 72
4. Duna-tengeri hajózás 86
B) A vízi utak építése és karbantartása 91
2. A folyók jégzajlása, téli kikötők 95
3. A víziutak az országrendezés és városrendezés szempontjából 99
4. Kikötők, hajóállomások 103
5. A víziutak kapcsolata más közlekedési hálózatokhoz 119
V. A belvízi hajózás gyakorlása és jogszabályai:
1. A hajózási jog fejlődése 122
2. A magyar hajózási jogszabályok 125
3. A nemzetközi Duna 130
4. A magyar hajózási vállalatok .133
5. A magyar hajósok szociális helyzete 136
6. A mérnök és a belvízi hajózás 141
Függelék: A belvízi hajózás irodalma 145

Papp Remig

Papp Remig műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Papp Remig könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem