1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Papírkenu

Bevezetés a színház antropológiájába

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Kijárat Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 235 oldal
Sorozatcím: Spectaculum
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-913-670-0
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Eugenio Barba színházrendező és teoretikus, az Odin Teatret alapítója, korunk színházművészetének egyik legfontosabb hivatkozási pontja. Ebben a könyvben saját színházi tapasztalatait ötvözi a különféle európai és ázsiai színházi hagyományokkal, olyan transzkulturális alapelvek után kutatva, amelyek összekötik a különböző téridőkben létező színházi jelenségeket. A színész „kitágított teste", színpadi jelenléte, rejtélyes és titokzatos tudása áll a szerző által szorgalmazott színházi antropológia homlokterében. A színpadon megjelenő és a kifejezés előtt már jelentéssel telített test titkai után kutatva a Papírkenu valódi utazóvá avathatja az olvasót. Olyan utazás részesévé teheti, amely évszázadokon és távoli kontinenseken keresztül vezet, amely során tanúja lehet annak a párbeszédnek, amit a szerző az ázsiai színházak mestereivel és a XX. század legnagyobb színházi embereivel, Sztanyiszlavszkijjal, Mejerholddal, Craiggel, Copeau-val, Artaud-val, Brechttel, Decroux-val, Grotowskival... Tovább

Fülszöveg

Eugenio Barba színházrendező és teoretikus, az Odin Teatret alapítója, korunk színházművészetének egyik legfontosabb hivatkozási pontja. Ebben a könyvben saját színházi tapasztalatait ötvözi a különféle európai és ázsiai színházi hagyományokkal, olyan transzkulturális alapelvek után kutatva, amelyek összekötik a különböző téridőkben létező színházi jelenségeket. A színész „kitágított teste", színpadi jelenléte, rejtélyes és titokzatos tudása áll a szerző által szorgalmazott színházi antropológia homlokterében. A színpadon megjelenő és a kifejezés előtt már jelentéssel telített test titkai után kutatva a Papírkenu valódi utazóvá avathatja az olvasót. Olyan utazás részesévé teheti, amely évszázadokon és távoli kontinenseken keresztül vezet, amely során tanúja lehet annak a párbeszédnek, amit a szerző az ázsiai színházak mestereivel és a XX. század legnagyobb színházi embereivel, Sztanyiszlavszkijjal, Mejerholddal, Craiggel, Copeau-val, Artaud-val, Brechttel, Decroux-val, Grotowskival folytat. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ
I. A SZÍNHÁZI ANTROPOLÓGIA GENEZISE
II. DEFINÍCIÓ
III. VISSZATÉRŐ ALAPELVEK
Hétköznapi és hétköznapin túli technika. - A mozgásban lévő egyensúly.
- Az ellentétek tánca. - A koherens inkoherencia és az elhagyás művészete. - Az ekvivalencia. - Az elhatározott test.
IV. FELJEGYZÉSEK A AZ ELBIZONYTALANODOTTAK
(ÉS SAJÁT MAGAM) SZÁMÁRA
V. AZ ENERGIA, AVAGY A GONDOLAT
„Soha többé ezt a szót91. - Hét tized - a cselekvés abszorbciójából fakadó
energia. - „Sats" - az energiát föl lehet függeszteni. - Közjáték: a medve, aki a gondolatokban olvas, azaz megfejti a „sats"-okat. - Animus és
Anima - az energia hőmérsékletei. - Cselekvő gondolat - az energia ösvényei. - Hazatérés.
VI. A KITÁGÍTOTT TEST. FELJEGYZÉSEK AZ ÉRTELEM KERESÉSÉRŐL
Színházban édesanyámmal. - Egy nap újra találkozol egy kislánnyal. -
Az értelem és az elméletek. - Üres és hatástalan rituálé. - Az alvó nézők.
- A test-tudat. - Gondolat és gondolatok. - A Bolygó Hollandi. - Négyszögletes körök és iker-logikák. - A guru nem tud semmit. - Shakespeare: V. Henrik - prológus. - öw még mindig gyönyörű. - A hercegnő,
aki féken tartotta a szeleket. - Félig nő Shiva, hold és sötétség. - Egy maroknyi víz.
VII. SZÍNHÁZ, AMI NEM KÖVEKBŐL ÉS TÉGLÁKBÓL ÉPÜLT
Színház és Dráma. - Pre-expresszivitás és szerveződési szintek. - A
gyakorlatok sodrása. - A hold és a város. - Az anya mosolya. - Egy rajz
pontossága szerint élni.
VIII. KENUK, PILLANGÓK ÉS EGY LÓ
Csak a tett eleven, de csak a szó marad meg. - Quipu. - A rítus népe. -
Árnyszavak. - Az Ezüst ló - Egy hetes munka.
NÉV- ÉS FOGALOMMUTATÓ

Eugenio Barba

Eugenio Barba műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Eugenio Barba könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem