Kiadó: | Fővárosi Pedagógiai Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 237 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-501-084-2 |
Előszó | 3 |
A társadalomirányítástól az osztályfőnöki vezetésig | 7 |
A vezetés, mint társadalomirányítási szükséglet | 8 |
A nevelés tudatosan irányított folyamat | 13 |
Az osztályfőnöki tevékenység a társadalomirányítás része | 19 |
A vezetés és pedagógia kölcsönös kapcsolata | 21 |
A vezetéstudomány történeti fejlődésének vázlata | 24 |
A pedagógiai vezetés alapkérdései | 31 |
Az osztályfőnöki tevékenység sajátos pedagógiai vezetés | 34 |
Az osztályfőnök érdekeltsége a nevelési folyamat iskolaszintű irányításában | 39 |
Az osztályfőnö az osztályfőnöki munkaközösségben | 49 |
A pedagógiai kultúra tartalma | 56 |
Mellékletek, gyakorlatok | 60 |
Hivatkozott irodalom | 72 |
Összefoglalás | 73 |
Az osztályfőnök személyisége meghatározó erő | 76 |
A személyes hatás | 78 |
Az osztályfőnök felelőssége | 81 |
Az osztályfőnöki hatás pszichológiai törvényszerűségei | 89 |
A pedagógiai szituációk sorozatában érvényesülő pszichológiai törvényszerűségek | 91 |
Gyakorlatok | 136 |
Hivatkozott irodalom | 150 |
Összefoglalás | 151 |
Az osztályfőnök a pedagógiai vezetés folyamatában | 153 |
Az osztályfőnök vezetési feladatainak ellátásában érvényesülő kapcsolatrendszer (az osztályfőnök munkakapcsolatai) | 154 |
Az osztályfőnöki vezetési feladatcsoportok ellátása - néhány esetleírás tükrében | 164 |
Az osztályfőnöki nevelőmunkában megvalósuló vezetési funkciók | 195 |
Felhasznált irodalom | 225 |
Összefoglalás | 227 |
Az osztályfőnök pedagógiai tapasztalatainak tükröződése az iskola pedagógiai irányításában | 230 |
Tartalomjegyzék | 236 |