Előszó - Dr. Dobos Krisztina | 5 |
A KOMA XLVIII. pályázata. Módszertani pályázat | 9 |
Beszámoló | 12 |
Táblázatok - grafikonok: | |
A pályázók száma igényelt - elnyert összeg; nyert - nem nyert szerint | 15 |
A pályázók száma és az igényelt összeg megyék szerint | 16 |
A pályázók száma és az igényelt összeg településtípusok szerint | 17 |
A pályázók száma és az igényelt összeg intézménytípusok szerint | 18 |
A nyertesek száma és az elnyert összeg megyék szerint | 19 |
A nyertesek száma és az elnyert összeg településtípusok szerint | 20 |
A nyertesek száma és az elnyert összeg intézménytípusok szerint | 21 |
Minden tantárgyban lehet létjogosultsága a számítógép, az informatika felhasználásának. Beszélgetés Szeszler Anna felelős kurátorral a KOMA XLVIII., módszertani pályázatáról | 22 |
A KOMA XLIX. pályázata. A tanulói kulcskompetenciák fejlesztése | 27 |
Beszámoló | 31 |
A pályázók száma igényelt - elnyert összeg; nyert - nem nyert szerint | 33 |
A pályázók száma és az igényelt összeg megyék szerint | 34 |
A nyertesek száma és az elnyert összeg megyék szerint | 35 |
A gondolkodásfejlesztés előtérbe kerülése nem értékeli le a szaktárgyi ismeretek fontosságát. Beszélgetés Kojanitz László felelős kurátorral a KOMA XLIX., a kulcskompetenciák fejlesztésére kiírt pályázatról | 36 |
A KOMA LI. pályázata. Komplex kistérségi-iskolaszövetségi szakmai programok támogatása | 41 |
Beszámoló | 44 |
A pályázók száma igényelt - elnyert összeg; nyert - nem nyert szerint | 46 |
A pályázók száma és az igényelt összeg megyék szerint | 47 |
A nyertesek száma és az elnyert összeg megyék szerint | 48 |
A kistelepülések iskoláiban a pedagógiai modernizáció számos eleme jelen van. Beszélgetés Pusztai József felelős kurátorral a KOMA LI., kistérségi iskolaszövetségek szakmai együttműködését támogató pályázatáról | 49 |
A KOMA LII. pályázata. A művészetoktatás, elsősorban az alapfokú művészetoktatási intézményekben és a művészeti szakközépiskolákban folyó munka tartalmi, módszertani fejlesztése II. | 55 |
Beszámoló | 58 |
A pályázók száma igényelt - elnyert összeg; nyert - nem nyert szerint | 60 |
A pályázók száma és az igényelt összeg megyék szerint | 61 |
A nyertesek száma és az elnyert összeg megyék szerint | 62 |
A művészeti nevelés a személyiségfejlesztés egyik legjobb eszköze. Beszélgetés Kaposi József felelős kurátorral a KOMA LII., az alapfokú művészeti oktatási intézményekben folyó munka tartalmi, módszertani fejlesztését szolgáló pályázatról | 63 |
A KOMA LIII. pályázata. Pedagógiai innováció támogatására roma gyermekeket is nevelő intézményekben | 69 |
Beszámoló | 71 |
A pályázók száma igényelt - elnyert összeg; nyert - nem nyert szerint | 73 |
A pályázók száma és az igényelt összeg megyék szerint | 74 |
A nyertesek száma és az elnyert összeg megyék szerint | 75 |
Beszámoló a pedagógusokat oktató- és felkészítő tréning eredményéről és a résztvevő pedagógusok pontos számáról (Hrotkó László) | 76 |
Felzárkóztatás és differenciált fejlesztés a roma gyermekek számára. Beszélgetés Nyerges Tibor felelős kurátorral a KOMA LIII., a roma gyermekeket is nevelő intézmények pedagógiai innovációját ösztönző pályázatáról | 84 |
A KOMA LIV. pályázata. Az aktív tanulás irányítási módszereinek megújítása | 89 |
Beszámoló | 91 |
A pályázók száma igényelt - elnyert összeg; nyert - nem nyert szerint | 93 |
A pályázók száma és az igényelt összeg megyék szerint | 94 |
A nyertesek száma és az elnyert összeg megyék szerint | 95 |
Az iskola legfontosabb feladata, hogy megtanítson önállóan tanulni. Beszélgetés Szenczi Sándorné felelős kurátorral a KOMA LIV., "Az aktív tanulás irányítási módszereinek megújítására" kiírt pályázatról | 96 |
A KOMA LV. pályázata. A gazdasági kultúra fejlesztése az iskolában (A tanulók felkészítése a racionális piaci magatartásra) | 101 |
Beszámoló | 103 |
A pályázók száma és az igényelt összeg megyék szerint | 104 |
A KOMA LVI. pályázata. A faluközösségben nevelődő európai polgár | 105 |
Beszámoló | 107 |
A pályázók száma igényelt - elnyert összeg; nyert - nem nyert szerint | 109 |
A pályázók száma és az igényelt összeg megyék szerint | 110 |
A nyertesek száma és az elnyert összeg megyék szerint | 111 |
Az iskolának az együttéléshez szükséges képességeket kell fejlesztenie. Beszélgetés Csirke Ernő felelős kurátorral a KOMA LVI., "A faluközösségben nevelődő európai polgár" című pályázatáról | 112 |
A KOMA LVII. pályázata. Kistelepülések tanulói színházlátogatásának támogatása | 117 |
Beszámoló | 119 |
A pályázók száma igényelt - elnyert összeg; nyert - nem nyert szerint | 120 |
A pályázók száma és az igényelt összeg megyék szerint | 121 |
A nyertesek száma és az elnyert összeg megyék szerint | 122 |
A "Kistelepülések tanulói színházlátogatásának támogatása" (2002-2004) | 123 |
A színház minden támogatást megérdeme. Beszélgetés Vekerdy Tamás felelős kurátorral a KOMA LVII., a "Kistelepülések tanulói színházlátogatásának támogatása" pályázatról | 124 |
A KOMA-nak a jövőben is az innováció ösztönzése a legfőbb feladata | |
Kerekasztal-beszélgetés a Közoktatási Modernizációs Közalapítvány jövőjéről Nádor Rudolfné, Szalay Lucia és Szenczi Sándorné kurátorokkal | 127 |
Zárszó. Az oktatás minőségének fejlesztésében meghatározó a pedagógusok módszertani kultúrája | |
Beszélgetés Dobos Krisztinával, a KOMA kuratóriumának elnökével | 135 |
A KOMA tíz éves tevékenysége | 143 |
A KOMA által eddig meghirdetett pályázatok | 145 |
A KOMA pályázatai 2004-ben | 148 |