Előszó | 5 |
A pályázatok legnagyobb haszna egy kultúra, egy szemléletmód meghonosodása, elterjedése | |
Interjú Dobos Krisztinával, a KOMA kuratóriumának elnökével a pályázatok hasznosításáról, utógondozásáról (ÚPSz, 2001. június, 137-142 pp.) | 7 |
(Koma XII.) | |
Összefoglaló a KOMA XII. (Az idegen nyelvek oktatását támogató) pályázatáról (ÚPSz, 2001. április, 135-139. pp.) | 16 |
"Az iskolák igyekeznek belopni az idegen nyelvet más tevékenységekbe" | |
Beszélgetés Gáldiné Varga Ilonával, a pályázat kurátorával (ÚPSz, 2001. április, 140-143. pp.) | 22 |
Az idegen nyelvű kultúraközvetítésről (ÚPSz, 2001. április, 1445-156. pp.) | 28 |
Szemelvények a pályázatokból és a pályázati beszámolókból (ÚPSz, 2001. április, 157-159. pp.) | 46 |
(KOMA XIII.) | |
Összefoglaló a KOMA XIII. (A kistérségi iskolák pedagógiai együttműködését támogató) pályázatáról (ÚPSz, 2001. május 141-145. pp.) | 51 |
Iskolaközi együttműködés: megsokszorozó lehetőségek | |
Beszélgetés Loránd Ferenccel, a pályázat felelős kurátorával (ÚPSz, 2001. május, 146-149. pp.) | 58 |
Háttér - Kicsi a bors, de... | |
Szemelvények a Mórahalmon rendezett közoktatási szakmai konferencia kiadványból (ÚPSz, 2001. május, 150-154. pp.) | 64 |
Szemelvények a győztes pályázatokból és beszámolóikból (ÚPSz, 2001. május, 155-166. pp.) | 70 |
(KOMA XVI.) | |
Összefoglaló a KOMA XVI. (Kiemelkedő képesség gyerekek, fiatalok nevelése, oktatása) pályázatáról (ÚPSz, 2001. március, 130-133. pp.) | 86 |
"A tehetség kiválasztódásának folyamata egy piramissal jellemezhető" | |
Interjú Dobos Krisztinával, a KOMA kuratóriumának elnökével, a tehetséggondozást támogató pályázatról (ÚPSz, 2001. március, 134-140. pp.) | 102 |
Beszámoló a tehetségazonosításban használatos módszerek standardizálása című KOMA-pályázatról (ÚPSz, 2001. március, 147-153. pp.) | 110 |
Szemelvények a pályázatokból és a pályázati beszámolókból (ÚPSz, 2001. március, 154-156. Pp.) | 119 |
(KOMA XVIII.) | |
Összefoglaló a KOMA XVIII. (Kollégiumi élet) pályázatáról (ÚPSz, 2001. január, 193-198. pp.) | 124 |
"A kollégiumi szakmában ma még több a szív, mint az ész" (ÚPSz, 2001. január, 199-205. pp.) | 132 |
A kollégium a hátrányok csökkentésében a maga módján többet tehet az iskolánál | |
Kapor Károly válaszol a szerkesztőség kérdéseire a KOMA XVIII. pályázatáról (ÚPSz, 2001. január, 206-211. pp.) | 141 |
Szemelvények és háttéranyagok a pályázatokból és a pályázati beszámolókból (ÚPSz, 2001. január, 212-219. pp.) | 150 |
(KOMA XX.) | |
Összefoglaló a KOMA XX. (Komplex értékek helytörténeti, földrajzi háttérrel) pályázatáról (ÚPSz, 2001. február, 133-136. pp.) | 161 |
Tantárgyi integráció, projektszemlélet | |
Interjú Kojanitz Lászlóval, a KOMA XX. pályázat felelős kurátorával (ÚPSz, 2001. február, 137-141. pp.) | 167 |
Hogyan neveljünk lokálpatriótákat? | |
Kerekasztal-beszélgetés a KOMA XX. pályázat díjnyertes beszámolóinak készítőivel (ÚPSz, 2001. február, 142-148. pp.) | 174 |
Szemelvények győztes pályázatokból és beszámolóikbl (ÚPSz, 2001. február, 149-158. pp.) | 184 |
(KOMA XXVII.) | |
Összefoglaló a KOMA XXVII. (Élményközpontú anyanyelvi fejlesztés) és XXXI. (Az aktív olvasóvá nevelés lehetőségei) pályázatairól (ÚPSz, 2001. szeptember, 133-136. pp.) | 197 |
Értékvédelem - hagyományőrzés - modernizáció | |
Beszélgetés Szebedy Tassal, a KOMA kurátorával az Élményközpontú anyanyelvi nevleés és Az aktív olvasóvá nevelés pályázatokról (ÚPSz, 2001. 9. 137-143. pp.) | 203 |
Esettanulmányok (ÚPSz, 2001. október, 128-135. pp.) | 237 |
"Az anyanyelvélménye a beszélgetnél kezdődik" (ÚPSz, 2001. október, 136-143. pp.) | 248 |
A virtuális világban is szükség van valóságos élményeket nyújtó iskolára | |
Beszélgetsé Dobos Krisztinával, a KOMA kuratóriumának elnökével a nyelv és az olvasás szerepéről (ÚPSz, 2001. október, 144-150. pp.) | 257 |
A pedagógushoz el kell jutnia a virtuális világ üzenetének | |
Interjú Deák Ritával, a Miniszterelnöki Hivatal Informatikai Kormánybiztosságának főosztályvezetőjével (ÚPSz, 2001. október, 151-157. pp.) | 267 |
(KOMA XXXVII.) | |
KOMA XXXVII. pályázat az iskolás gyermekek jobb egészsége érdekében a mindennapos egészségfejlesztő testmozgás megvalósításának támogatására | |
Ismertető az Egészségügyi Minisztérium és a KOMA közös pályázatáról (ÚPSz, 2001. november) | 277 |
A mindennapi iskolai testmozgást támogató EüM-KOMA pályázat története (ÚPSz, 2001. november) | 279 |
Átélni a mozgás örömét | |
Szerkesztőségi beszélgetés az Egészségügyi Minisztérium és a KOMA közös, a mindennapos mozgást támogató pályázatának szakértőivel (ÚPSz, 2001. november) | 286 |
Mozgás, testnevelés mindennap | |
Kerekasztal-beszélgetés a mindennapos testnevelés iskolai gyakorlatáról (ÚPSz, 2001. november) | 296 |
Ízelítő a mindennapos testnevelés jegyében született iskolaprogramokból (ÚPSz, 2001. november) | 307 |
(KOMA XXVIII.) | |
Etikaoktatás fejlesztése a közoktatásban (ÚPSz, 2001. december) | 312 |
Az iskolának egy belső erkölcsi rend iránt igényt kell felkeltenie | |
Interjú Kojanitz Lászlóval, a KOMA kurátorával a közalapítvány etika-emberismeret pályázatáról (ÚPSz, 2001. december) | 313 |
Összhangban a hagyománnyal és a környezettel (ÚPSz, 2001. december) | 323 |
Szemelvények győztes pályázatokból | |
"Legyetek jók, ha tudtok!" | |
Emberismeret és etika | |
A gimnáziumok 11. osztálya számára (ÚPSz, 2001. december) | 334 |