1.062.355

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pályázás után

Értékelése, beszélgetések, szemelvények KOMA-pályázatokról

Szerkesztő

Kiadó: Közoktatási Modernizációs Közalapítvány
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 348 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-00-5430-2
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Örvendetesen nő azoknak a köz- és magánalapítványoknak, pályázatoknak, egyéb támogatási formáknak a száma, amelyek a közoktatásban jelentkező sokféle fejlesztési törekvés megvalósulásához kívánnak... Tovább

Előszó

Örvendetesen nő azoknak a köz- és magánalapítványoknak, pályázatoknak, egyéb támogatási formáknak a száma, amelyek a közoktatásban jelentkező sokféle fejlesztési törekvés megvalósulásához kívánnak feltételeket teremteni. Egyre elfogadottabbá válik a saját gyakorlatukat megújítani, intézményüket fejleszteni akaró pedagógusok, intézményvezetők körében, hogy a szükséges forrásokhoz pályázati úton is hozzá lehet jutni. Terjedőben van a pályázáshoz szükséges sajátos kultúra, növekszik azoknak a száma, akik megtanulták, hogy saját tevékenységüket miként kell megjeleníteni a források elosztásáról döntő kuratóriumok számára annak érdekében, hogy az abban helyet foglaló szakértők kedvező döntést hozzanak. A fejlesztési forrásoknak mindig szűkében lévő intézmények felismerték, hgoy végleg lezárulóban van a régi, úgynevezett kijárásos pénzszerzési stratégia, mint ahogy az is nyilvánvaló számukra, hogy a fenntartótól kapott támogatásokon túl csak a pályázati szférából, kemény feltételek teljesítése árán nyerhetők források.
Ugyancsak kedvező változások mentek végbe az innovációkat elosztó köz- és magánalapítványok gyakorlatában. A pályázati kiírások zöme már meglehetősen pontosan körvonalazza a támogatási célokat, s úgy tűnik, az alapítványi szféra a maga sokszínűségével együtt egyre inkább illeszkedik a kívánatos társadalmi, oktatáspolitikai és nem utolsó sorban szakmai prioritásokhoz. A pályázatokban megfogalmazott célok jól orientálják a zömében intézményi szinten megfogalmazódó fejlesztési törekvéseket, segítve ezzel azt, hogy a valóban fontos feladatok megoldására koncentrálódjanak az innovációs energiák. Vissza

Tartalom

Dr. Dobos Krisztina: Előszó5
Győri Anna: Megy-e elébb a KOMA által a világ?7
KOMA V.
Takács Katalin: Továbbképzés szervezése oktatásügyi szakértők számára17
Schüttler Tamás: Hogyan képezzünk könnyen, gyorsan közoktatási szakértőt?28
KOMA IX.
Marik Orsolya: A kezdő szakasz, avagy minden kezdet nehéz43
Győri Anna: "Azért pályázunk, hogy segíthessük"62
Győri Anna - Marik Orsolya: Szemelvények a nyertes pályázatok beszámolóiból73
KOMA XI.
Suhai Anna: Alternatív pedagógiai programok a közoktatásban85
Győri Anna: "Azért pályázunk, hogy fejleszthessünk"104
Győri Anna - Suhai Anna: Szemelvények a nyertes pályázatok beszámolóiból118
KOMA XIX.
Nagy József: A kritikus kognitív készségek és képességek kritériumorientált fejlesztése131
Józsa Krisztián: A számlálási készség kritériumorientált fejlesztése146
Fazekasné Fenyvesi Margit: A beszédhanghallás kritériumorientált fejlesztése154
Schüttler Tamás: "Tudatosabbá vált mindaz, amit eddig is csináltunk"160
KOMA XXI.
Földes Petra: Társadalmi integráció a nevelés eszközeivel169
Schüttler Tamás: A jó iskola mindig szélesen értelmezte funkcióit180
Győri Anna: Hogyan segítheti az iskola a társadalmi integrációt?187
KOMA XXII.
Schüttler Tamás: A gazdasági kultúra fejlesztése az iskolában, a tanulók felkészítése a racionális piaci magatartásra195
Győri Anna: "A gazdasági kultúra az élet kultúrája"198
Schüttler Tamás: Jelen van-e a gazdaság kultúrája a magyar iskolában?210
Győri Anna: Szemelvények a nyertes pályázatokból220
KOMA XXIV.
Schüttler Tamás: A meglévő eszközök hatékonyabb alkalmazása235
Földes Petra: Összefoglaló a KOMA XXIV. (informatika) pályázatáról243
Földes Petra: Kerekasztal-beszélgetés a KOMA XXIV. pályázat győztes pályázóival248
Földes Petra: Körkérdés a KOMA XXIV. pályázat győztes pályázóihoz253
Tematikus szemelvények a KOMA XXIV. (informatika) pályázat győztes programjaiból253
KOMA XXV.
Földes Petra: A család és az iskola együttműködése271
Földes Petra: "Igyekszünk a híd szerepét betölteni a szülők és az iskola között"277
Földes Petra: Kurátorok a pályázatról286
Földes Petra: Szemelvények a pályázatokból295
KOMA XXVI.
Schüttler Tamás: A fogyatékos gyermekek sportjának támogatása309
Schüttler Tamás: A sportteljesítmények révén a fogyatékos ember is el tudja magát fogadtatni a társadalommal313
Győri Anna: "A mozgás túlmutat önmagán"320
Gergely Gyula: Gyógytestnevelés, gyógytorna, gyógypedagógia328
Melléklet333
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pályázás után
Állapot:
2.490 Ft
1.240 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba