Bevezetés | 3 |
Kormányhatározat és végrehajtási utasítás | 5 |
A pályaválasztással kapcsolatos iskolai, illetve osztályfőnöki munka jellege, feladatai | 13 |
Pályaalkalmasság, a tanulók megismerése a pályaválasztás előtt | 19 |
Érdeklődés | 26 |
Testalkat, egészség | 29 |
Érzékszervek | 30 |
Kézügyesség | 32 |
Megismerő tevékenységről alkotott kép | 35 |
Érzelmi indulati élet | 39 |
Pályaválasztási indítékok | 41 |
Jellemtulajdonságok felismerése | 43 |
Eszmei célkitűzések | 46 |
A tanuló családi környezete | 48 |
Pályakövetelmények | 51 |
Emberekkel való érintkezés | 52 |
Gépek szeretete | 54 |
Az egyéni adottságok és a pályakövetelmények | 57 |
A pályaválasztás egészségügyi követelményei | 61 |
A munkaköri csoportok főbb egészségügyi jellemzői | 64 |
Bányaipar | 64 |
Kohóipar | 65 |
Géipar | 66 |
Vas- és fémipar | 67 |
Szerelő- és javító ipar | 68 |
Villamos- és műszeripar | 68 |
Nemesfémipar | 69 |
Építőipar | 69 |
Építőanyag, kerámia és üvegipar | 70 |
Faipar | 71 |
Textilipar | 71 |
Ruházati ipar | 72 |
Bőr- és szőrmeipar | 73 |
Vegyi-, gumi-, papír-, műanyagipar | 74 |
Nyomdaipar | 75 |
Élelmiszeripar | 75 |
Szolgáltatóipar | 76 |
Vegyesiparok | 76 |
Mező- és erdőgazdaság | 77 |
Kereskedelem | 78 |
Vendéglátóipar | 79 |
Az egészségi állapot ismerete | 79 |
Látásélesség | 80 |
Testi fejlettség | 83 |
Mmozgásszervi elváltozások | 83 |
Egyéb betegségek | 84 |
Ajánlható szakmák krónikus betegségben szenvedőknek, testi fogyatékosoknak | 90 |
A pályaválasztás módszertani kérdései | 92 |
A pályaválasztás helye az iskolai nevelő munkában | 92 |
Az osztályfőnöki munka tartalma és módszere a pályaválasztási tanácsadásban | 98 |
A szakmák ismerete | 105 |
Tantervi oktató-nevelő munka keretén belül végzett tanácsadás | 108 |
Iskolai tevékenység | 113 |
A tanítási órán kívül végzett tanácsadás | 131 |
Szülők körében végzett tanácsadás | 143 |
Ankétok szervezése | 152 |
Ankétokon gyakran felmerülő kérdések | 154 |
Pályaválasztási tanácsadó munka a testületben | 157 |
Koordinálás: az első tagozatos nevelőkkel | 157 |
Azaktanárokkal | 159 |
A napközi otthon vezetőjével | 162 |
Osztályfőnöki munkaközösséggel | 164 |
Az úttörőcsapattal | 166 |
Leányok pályaválasztása | 174 |
Pályaismertetések lányoknak | 177 |
Vas- és fémipar | 177 |
Nyomdaipar | 180 |
Élelmiszeripar | 182 |
Vegyipar | 183 |
Textilipar | 185 |
Ruházati ipar | 186 |
Bőr- és szőrmeipar | 187 |
Kereskedelmi szakmák | 188 |
Vendéglátóipari szakmák | 189 |
Mezőgazdasági szakmák | 190 |
Egészségügyi szakmák | 193 |
Adminisztratív pályák | 194 |
Milyen tényezők akadályozzák a lányok szakképzését | 195 |
Pályaválasztási tapasztalatok az ált. iskolában | 199 |
Továbbtanulásról | 199 |
Szülők iskolázottsága | 200 |
Keresett és nem keresett szakmák | 202 |
Szakmunkástanuló-képzés terület szerint | 204 |
Fiúk és lányok aránya | 204 |
Szülők foglalkozása szerint | 205 |
Szakiskolák | 206 |
Tovább nem tanuló ált. iskolát végzettek | 206 |
Gyakrabban keresett foglalkozások | 208 |
Vasút területén | 208 |
Hajózás | 209 |
Légi szállítás | 209 |
Autóközlekedés, útügy | 210 |
Műszaki jellegű foglalkozások | 211 |
Mezőgazdasági foglalkozások | 212 |
Kereskedelmi, vendéglátóipari foglalkozások | 213 |
Adminisztrációs jellegű foglalkozások | 214 |
Egészségügyi foglalkozások | 217 |
Népművelési foglalkozások | 219 |
Egyéb területek | 225 |
Speciális adottságok, s azok alkalmazási területei | 226 |
Művészeti pályák | 228 |
Országos szakmunkásképzési jegyzék | 231 |
Film, könyv, kiadványjegyzék | 246 |
Tartalom ismertetése | 249 |