1.067.104

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szolgáltatások Magyarországon

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 295 oldal
Sorozatcím: Időszerű közgazdasági kérdések
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 12 cm
ISBN: 963-220-860-9
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A szolgáltató ágazat, vagy ahogy még gyakrabban emlegetik, a tercier szektor mindinkább előtérbe kerül a közgazdasági gondolkodásban. A népgazdaság helyzetének, szerkezetének vizsgálatakor az infrastruktúra mellett a szolgáltatások elemzése fontos szerepet játszik, hazai szakirodalma mégis elenyésző. A szerzők úttörő munkájuk bevezetőjeként röviden ismertetik a szolgáltatás fogalmára vonatkozó nemzetközi és hazai irodalmat, a polgári és a szocialista közgazdászok állásfoglalásait, majd két részben részletesen tárgyalják a szolgáltatások fejlődését és helyzetét Magyarországon. Az első rész a szolgáltatások fejlődését mutatja be a századfordulótól kezdve napjainkig, statisztikai adatok segítségével. A foglalkozási adatokon keresztül figyelemmel lehet kísérni a gazdasági struktúra változását a második világháború kitöréséig, majd a szocialista gazdasági viszonyok közt 1977-ig. A második rész a lakossági javító-karbantartó és személyi szolgáltatások helyzetét, fejlődését kíséri... Tovább

Fülszöveg

A szolgáltató ágazat, vagy ahogy még gyakrabban emlegetik, a tercier szektor mindinkább előtérbe kerül a közgazdasági gondolkodásban. A népgazdaság helyzetének, szerkezetének vizsgálatakor az infrastruktúra mellett a szolgáltatások elemzése fontos szerepet játszik, hazai szakirodalma mégis elenyésző. A szerzők úttörő munkájuk bevezetőjeként röviden ismertetik a szolgáltatás fogalmára vonatkozó nemzetközi és hazai irodalmat, a polgári és a szocialista közgazdászok állásfoglalásait, majd két részben részletesen tárgyalják a szolgáltatások fejlődését és helyzetét Magyarországon. Az első rész a szolgáltatások fejlődését mutatja be a századfordulótól kezdve napjainkig, statisztikai adatok segítségével. A foglalkozási adatokon keresztül figyelemmel lehet kísérni a gazdasági struktúra változását a második világháború kitöréséig, majd a szocialista gazdasági viszonyok közt 1977-ig. A második rész a lakossági javító-karbantartó és személyi szolgáltatások helyzetét, fejlődését kíséri figyelemmel. A szerzők a kategória meghatározásán túlmenően részletesen foglalkoznak a lakossági szolgáltatások fejlesztési-tervezési kérdéseivel, a szolgáltatási tevékenység szervezésével, a szolgáltatásokat végző vállalatok működési feltételeivel az 1980-ban életbe lépett szabályozó rendszer keretei között. Vissza

Tartalom

Bevezetés9
A szolgáltatások magyarországi helyzete13
A szolgáltatások fogalma és osztályozása a közgazdasági irodalomban13
A szolgáltatások fogalma13
A szolgáltatások osztályozása Magyarországon23
A szolgáltatások történeti kialakulása31
A foglalkozási szerkezet és a szolgáltatások fejlődése a századfordulótól a második világháborúig31
A szolgáltatások helyzete a szocialista gazdasági viszonyok kialakulásakor42
A szolgáltatások helyzete 1960 után46
A szolgáltatások keresletét-kínálatát befolyásoló tényezők64
A szolgáltatási blokk helyzete az 1971-es évek elején70
Gazdasági szolgáltatások blokkja71
Társadalmi szolgáltatások néhány jellegzetessége101
A lakossági javító-karbantartó és személyi szolgáltatások113
A lakossági szolgáltatások kategóriái a szocialista gazdaságban113
A szolgáltatást végző szervezetek népgazdasági szerepe122
Szolgáltató szervezetek a népgazdaságban122
A szolgáltató szervezetek típusai125
A nem szervezett szolgáltatások140
A szolgáltatások fejlesztése és tervezése147
A szolgáltatási politika alapelvei147
A szolgáltatási igények áttekintése151
A lakossági javító-karbantartó és személyi szolgáltatások fejlődése és helyzete154
A lakossági javító-karbantartó és személyi szolgáltatások tervezése170
A szolgáltatási tevékenység végzésének feltételei206
Működési körülmények és lehetőségek206
A szolgáltatási igényekhez igazodó vállalási formák208
A szolgáltatások gyorsasága, vállalási ideje211
A szolgáltatások igénybevételi lehetősége213
A szolgáltatások műszaki feltételei. Alkatrészellátás214
A javító-karbantartó és személyi szolgáltatások minősége218
A szolgáltatások minőségének összetevői218
A minőség mérése, ellenőrzése223
A szolgáltató szervezetek irányítása227
A szolgáltatást végző szervezetek felügyeleti és ágazati irányítása227
A tanácsok szerepe a szolgáltatási tevékenység irányításában és fejlesztésében234
A szolgáltatások gazdasági szabályozása237
A gazdasági szabályozás célja237
A gazdasági szabályozás rendszerének áttekintése242
Melléklet251
Irodalom281
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Szolgáltatások Magyarországon Szolgáltatások Magyarországon Szolgáltatások Magyarországon

A borító enyhén elszíneződött, töredezett.

Állapot:
1.740 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba