kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolai Kar |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 117 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-1755-14-7 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: J 12-1121. 4. változatlan kiadás. |
Prológus | 5 |
Mi a nevelés? | 8 |
Emberkép és pedagógiai gondolkodás | 8 |
A viselkedést formáló pedagógia | 10 |
Az ösztönerőket szabályozó pedagógia | 10 |
A humanista pedagógia | 11 |
Mi a nevelés? | 14 |
Mechanikus emberkép és pedagógia | 15 |
Biológiai emberkép és pedagógia | 17 |
Humanista emberkép és pedagógia | 18 |
Humanizmus a pedagógiában | 28 |
Az érték pszichológiai és pedagógiai fogalma | 33 |
Motiváció és érték | 39 |
Humanista gondolkodás - keresztyén gondolkodás | 44 |
Összefoglalás | 47 |
Hol történik a nevelés? | 48 |
Családmodellek | 49 |
Család vagy intézmény? | 57 |
A család=a gyermek lelki fejlődését elsődlegesen biztosító tényező | 61 |
A házastársi szerepzavar hatása a gyermek életére | 63 |
A férj - a feleség | 64 |
A gyermek | 67 |
A bibliai családmodell | 68 |
A családi nevelés bibliai alapelvei | 69 |
Kire irányul a nevelés? | 75 |
Az ember testi tulajdonságai | 77 |
Az ember szenzomotoros sajátosságai | 80 |
Alapvető emberi szükségletek | 84 |
Kicsoda a gyermek? | 89 |
Hogyan történik a nevelés? | 94 |
Elfogadás | 94 |
Empátia | 95 |
Kongruens személyiség | 95 |
Kifejező képesség | 96 |
A környezeti attitüd hatása a személyiségre | 98 |
Mire való a korlát? | 102 |
A büntetés és a fegyelmezés nem ugyanaz! | 104 |
A fegyelmezési módszer kiválasztása | 108 |
"Fegyelmezéssel és bíztatással" | 109 |
Epilógus | 111 |
Felhasznált és ajánlott irodalom | 113 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.