kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
A paedagogia viszonya a philosophiához és az egyes tudományokhoz; empirikus és rationalis kiinduló pontja | 7-31 |
A tudomány fogalma | |
A tudományok felosztása | |
A cultura fogalma | |
Elméleti és gyakorlati tudományok | |
A philosophia fogalma; a philosophia és az egyes tudományok viszonya | |
Paedagogiai alapfogalmak | |
A paedagogia rationalis és empirikus kiinduló pontját nehéz meghatározni | |
A paedagogus irók állása a kérdéshez | |
Herbart és tanítványai | |
Kármán Mór | |
Willman Ottó | |
Az alanyi és tárgyi rend szempontja | |
Vives Lajos | |
Gyakorlati világnézet | |
Történeti szempont | |
A paedagogiai rationalis kiinduló pontja | |
A paedagógia viszonya a philosophiához | |
Philosophiai világnézet | |
Vallálsi világnézet | |
A paedagogia empirikus kiinduló pontja | |
A paedagogia viszonya az egyes-tudományokhoz | |
A paedagogia segédtudományai | 7 |
A paedagogiai gyakorlat és elmélet viszonya | 32-40 |
Fontossága és értelme | |
A gyakorlat megelőzi az elméletet | |
Az elmélet a gyakorlat nyomában fakadjon | |
Elmélet tényleg következik a gyakorlatra | |
A gyakorlat az elmélethez szabódjék | |
Haszna és szüksége | |
Élet és iskola | |
Minő tényezők hatnak a paedagogiai elméletre fejlesztőleg? | |
A hagyományos gyakorlat megszakadása | |
A nevelés közügygyé lesz | |
Sok tényező nevel és tanít | |
A scientia és ars különbsége | 32 |
A nevelés fogalma | 40-58 |
A nevelés tapasztalati fogalma | |
A tárgyalás menete | |
A bölcsész nevelők a nevelés fogalmáról | |
Fejlődő ember | |
Fejlesztő tényezők | |
A nevelés czélja | |
Rousseau | |
A nevelés fogalma a vallási világnézet világában | |
Összefoglalás | |
A nevelés fogalma | |
A nevelés fogalma a paedagogiai gyakorlat alapján | 40 |
Rátermettség, egyéniség, nevelés | 58-61 |
Rátermettség és a nevelés czélja | |
A rátermettség mivolta | |
A rátermettség alanyi és tárgyi eleme | |
A történeti szempont | |
A rátermettségnek irányai | |
Velünkszületett rátermettség | |
Egyéniség | |
Szerzett rátermettség | 58 |
A nevelés czélja és tényezői | 61-72 |
A nevelés czéljának alanyi és tárgyi jellege | |
Egész ember | |
Közműveltség | |
A műveltség és közműveltség viszonya | |
A műveltség tényezői: ismeretek; érzelmek és erények; ügyesség; történeti élet; a szakképzettség és általános műveltség helyes viszonya; rend és összhang | |
A műveltség meghatározása | 61 |
A paedagogia módszere és rendszere | 72-78 |
Mit értünk rajta? | |
A paedagogia és a culturai tudományok | |
Történeti elmélkedés | |
Bölcseleti elmélkedés | |
Összefoglalás | |
A paedagogia rendszere | |
Testi, értelmi és erkölcsi nevelés | |
Viszonyuk | |
A további felosztás jelzése | 72 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.