kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Gordon Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 252 oldal |
Sorozatcím: | Gordon Könyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 978-963-9766-01-3 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával. |
A szülőket vádolják - de nem képzik | 7 |
A szülő: ember, nem isten | 15 |
A szülői elfogadás ábrája | 17 |
A következetlenség biztosra vehető | 22 |
Nincs szükség szülői "egységfrontra" | 22 |
A hamis elfogadás | 22 |
Lehet-e elfogadni a gyereket, de a viselkedését nem? | 25 |
Milyen az "igazi" szülő? | 26 |
Hogyan figyeljünk gyerekünkre, hogy megnyíljon előttünk? Az elfogadás nyelve | 27 |
Az elfogadás varázsereje | 29 |
Az elfogadást ki is kell mutatni | 31 |
Az elfogadás közlése szavak nélkül | 32 |
Az elfogadás kimutatása "be nem avatkozás" révén | 33 |
Az elfogadás kimutatása passzív figyelemmel | 34 |
Az elfogadás közlése szavakkal | 35 |
Mit kell tudni a "közléssorompókról"? | 40 |
Egyszerű "hívogatók" | 42 |
Az értő figyelem | 44 |
Miért érdemes a szülőknek megtanulni az értő figyelmet? | 49 |
Az értő figyelemhez szükséges szemlélet | 51 |
Az értő figyelem kockázata | 52 |
Hogyan működik az értő figyelem? | 53 |
Amikor a gyereknek van problémája | 54 |
Hogyan működhet a szülői értő figyelem? | 60 |
Dani, aki fél elaludni | 60 |
Mikor hasznos az értő figyelem? | 66 |
Gyakori hibák az értő figyelem alkalmazásában | 70 |
A gyerek befolyásolása "útmutatással" | 70 |
"Hívogatás" majd "elkergetés"? | 73 |
A "szajkózás" | 73 |
Empátia nélküli meghallgatás | 74 |
Értő figyelem - rosszkor | 76 |
Hogyan figyeljünk a kicsikre, akik még alig tudnak beszélni? | 78 |
Miben "más" a csecsemő? | 79 |
Ráhangolódás a csecsemő szükségleteire és problémáira | 80 |
Hogyan segít csecsemőknél az értő figyelem? | 81 |
Segítsünk kisbabánknak igényei önálló kielégítésében | 83 |
Hogyan beszéljünk, hogy gyerekünk figyeljen ránk? | 83 |
Amikor a probléma a szülőé | 85 |
Félresikerült "megmondások" | 87 |
Kész megoldást közlő üzenetek | 88 |
Lekezelő üzenetek | 91 |
Jól működő "megoldások" | 92 |
"Te-üzenetek" és "én-üzenetek" | 92 |
Miért hatékonyabb az "én-üzenet"? | 94 |
Az "én-üzenet" alkalmazása | 96 |
A rejtett "te-üzenet" | 97 |
Ne a negatívumot hangsúlyozzuk! | 98 |
Bagatellizálás | 99 |
A kitörő vulkán | 100 |
Mire képes a hatékony "én-üzenet"? | 103 |
Szavak nélküli "én-üzenetek" kisbabáknak | 105 |
Az "én-üzenet" bökkenői | 107 |
Az elfogadhatatlan viselkedés megváltoztatása a környezet módosításával | 109 |
A környezet gazdagítása | 110 |
A környezeti ingerek tompítása | 111 |
A környezet egyszerűsítése | 111 |
A gyerek mozgásterének korlátozása | 112 |
A "gyerekbiztos" környezet kialakítása | 112 |
A tevékenységek átváltása, jó lesz kicsit másképp is? | 113 |
A gyerek felkészítése a környezet várható változására | 113 |
Tervezés, nagyobbakkal | 113 |
Az elkerülhetetlen szülő-gyerek konfliktusok: ki legyen a nyertes? | 116 |
Hatalmi harc szülő és gyerek között | 119 |
Nyertes-vesztes szereposztások | 120 |
Miért sikertelen az I. módszer? | 122 |
Miért sikertelen a II. módszer? | 125 |
További gondok az I. és II. módszerrel | 126 |
Szülői hatalom: szükséges és indokolt? | 128 |
Mi a tekintély? | 129 |
A szülői hatalom szűkös korlátai | 133 |
A szülő előbb-utóbb kifogy hatalmából | 133 |
Azok a "rettenetes kamaszévek" | 134 |
A hatalmon alapuló nevelés szigorú feltételei | 135 |
A szülői hatalom hatása a gyerekekre | 137 |
Ellenállás, provokálás, lázadás, negativizmus | 137 |
Sértettség, düh, ellenségeskedés | 138 |
Agresszió, bosszú, visszavágás | 139 |
Hazudozás, rejtőzködés | 140 |
Mások hibáztatása, "befeketítés", csalás | 140 |
Basáskodás, erőszakoskodás | 141 |
"Győzni kell! Veszteni szörnyű!" | 141 |
Összefogás a szülők ellen | 142 |
Meghunyászkodás, engedelmeskedés, alázat | 143 |
Hízelgés, a kegyek keresése | 143 |
Konformizmus, az alkotókészség hiánya, félelem az újtól, a sikergaranciák elvárása | 144 |
Visszahúzódás, menekülés, ábrándozás, regresszió | 144 |
Néhány további fontos kérdés a szülői hatalom kapcsán | 145 |
"Hát nincs szüksége a gyereknek tekintélyre és korlátokra?" | 145 |
Akkor sem indokolt a tekintélytartás, ha a szülő következetes? | 147 |
"Hát nem a szülő dolga, hogy befolyásolja gyerekét?" | 148 |
Miért maradt fenn a hatalom a gyereknevelésben? | 150 |
A konfliktusmegoldás vereségmentes módszere | 150 |
Miért olyan eredményes a III. módszer? | 156 |
A gyerek motivált a megoldás megvalósításában | 156 |
Nagyobb az esély a jó minőségű megoldásra | 157 |
A III. módszer jó agytorna | 157 |
Kevesebb harag, több szeretet | 158 |
Kevesebb ellenőrzésre van szükség | 159 |
Nincs szükség kényszerítésre | 159 |
A III. módszer elvezet a valódi prolémához | 160 |
Felnőttként kezeljük a gyerekeket | 165 |
A III. módszer mint terápia | 166 |
A szülők aggályai a vereségmentes módszer kapcsán | 167 |
Már megint "üljünk le, és értsünk egyet"?! | 168 |
A III. módszer mint a szülői gyengesé jele | 169 |
"Csoportok nem tudnak dönteni" | 173 |
"A III. módszer olyan hosszadalmas!" | 174 |
"Miért ne használhatná a szülő az I. módszert, hiszen ő a bölcsebb?" | 176 |
"Lehet-e kisgyerekkel is használni a III. módszert?" | 177 |
"Van-e olyan helyzet, amikor mégis az I. módszert kell alkalmazni?" | 179 |
"Nem veszítem-e el tekintélyemet a gyerekeim előtt?" | 181 |
A vereségmentes módszer a gyakorlatban | 182 |
Hogyan kezdjük? | 183 |
A "vereségmentes" módszer hat lépése | 183 |
I. lépés: Tárjuk fel és fogalmazzuk meg a konfliktust! | 184 |
II. lépés: Ötletgyűjtés a megoldáshoz | 185 |
III. lépés: A javaslatok mérlegelése | 185 |
IV. lépés: Döntés a legjobb elfogadható javaslat mellett | 186 |
V. lépés: A gyakorlati lebonyolítás | 186 |
VI. lépés: "Hogy sikerült" - utólagos kiértékelés | 187 |
Értő figyelem és "én-üzenetek" nélkül nem megy! | 187 |
Az első vereségmentes próbálkozás | 188 |
Milyen problémákra számíthatunk? | 189 |
Kezdeti bizalmatlanság és ellenállás | 190 |
"És ha nem találunk elfogadható megoldást?" | 191 |
Visszakanyarodás az I. módszerhez, amikor csődöt mond a III. módszer | 191 |
"Legyen-e büntetés, ha mégis...?" | 191 |
Szerződésszegés | 192 |
Ha a gyerek megszokta, hogy csak ő nyerhet | 194 |
A vereségmentes módszer a gyerekek közötti konfliktusokban | 195 |
Amikor mindkét szülő érintett a szülő-gyerek konfliktusban | 198 |
Ki-ki a maga jogán | 198 |
Amikor csak az egyik szülő használja a III. módszert | 199 |
Lehet-e váltogatni a módszereket? | 201 |
Előfordul, hogy csődöt mond a III. módszer? | 202 |
Amit szeretnénk elkerülni: hogy gyerekeink felmondjanak nekünk | 203 |
Az értékrend | 205 |
Emberi jogok | 209 |
"Nem is taníthatom az értékrendemet?" | 209 |
A szülő mint modell | 210 |
A szülő mint szaktanácsadó | 211 |
"Elfogadni, amin nem változtathatok" | 212 |
Egy kis segítség, "hogy tudjam a különbséget..." | 214 |
Konfliktusmegelőzés - önmagunk, a szülők változásával | 216 |
Lehetünk-e elfogadóbbak önmagunkkal szemben? | 218 |
Kié a gyerek? | 219 |
Tényleg szeretjük a gyerekeket - vagy csak bizonyosfajta gyerekeket? | 220 |
Nem csupán a mi értékeink és meggyőződéseink igazak... | 220 |
A házastársi kapcsolat elsődlegessége | 221 |
Lehet-e változtatni a szülők szemléletén? | 222 |
Gyerekeink sok-sok nevelőszülője | 225 |
CREDO - Hitvallásom a gyerekekhez fűződő kapcsolatomról | 231 |
Függelék | 232 |
"Fülelj az érzésekre!" (gyakorlat) | 233 |
A meddő üzenet felismerése (gyakorlat) | 235 |
Küldj "én-üzenetet"! (gyakorlat) | 238 |
A tipikus közléssorompók hatása a gyerekre | 240 |
Néhány fogalom - ahogyan Gordon használja őket | 245 |
Kapcsolódó magyar nyelvű irodalom | 246 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.