1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

P. E. T. - A szülői eredményesség tanulása

A Gordon-módszer: Hogyan változtathatják a szülők a gyerekekhez fűződő egyoldalú viszonyukat egyenrangú, örömteli kapcsolattá?

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Gondolat Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 255 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 963-282-421-0
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Thomas Gordon könyve, a P. E. T. - A szülői eredményesség tanulása az elmúlt két évtizedben megjelent egyik legsikeresebb tudományos-ismeretterjesztő mű - igazi pedagógiai bestseller. A szerző a már magyarul is megjelent T. E. T. - A tanári hatékonyság fejlesztése című könyvéhez hasonlóan "Gordon-módszerrel" avatja be a felnőtteket, szülőket és laikus nevelőket, hogyan változtathatják meg a gyerekekhez fűződő, sokszor egyoldalú, hatalmi tekintélyen alapuló, érzelmileg megromlott viszonyukat egyenrangú, szeretettel teli, megértő, örömöt hozó kapcsolattá.
Thomas Gordon a szülő és a gyerek kommunikációs szokásaira figyel fel, és nagyon szemléletesen, párbeszédek sokaságával érzékeltetéstől kezdve a gyerek önbecsülésének megtámadásán át egészen a konfliktust megkerülő, elvtelen engedékenységig, hogyan juttatják zsákutcába a szülő-gyerek kapcsolatot.
Ezután lépésenként mutatja meg azt az utat, amelyen érdemes elindulni és végigmenni, ha jó, de legalábbis jobb szülei és partnerei... Tovább

Fülszöveg

Thomas Gordon könyve, a P. E. T. - A szülői eredményesség tanulása az elmúlt két évtizedben megjelent egyik legsikeresebb tudományos-ismeretterjesztő mű - igazi pedagógiai bestseller. A szerző a már magyarul is megjelent T. E. T. - A tanári hatékonyság fejlesztése című könyvéhez hasonlóan "Gordon-módszerrel" avatja be a felnőtteket, szülőket és laikus nevelőket, hogyan változtathatják meg a gyerekekhez fűződő, sokszor egyoldalú, hatalmi tekintélyen alapuló, érzelmileg megromlott viszonyukat egyenrangú, szeretettel teli, megértő, örömöt hozó kapcsolattá.
Thomas Gordon a szülő és a gyerek kommunikációs szokásaira figyel fel, és nagyon szemléletesen, párbeszédek sokaságával érzékeltetéstől kezdve a gyerek önbecsülésének megtámadásán át egészen a konfliktust megkerülő, elvtelen engedékenységig, hogyan juttatják zsákutcába a szülő-gyerek kapcsolatot.
Ezután lépésenként mutatja meg azt az utat, amelyen érdemes elindulni és végigmenni, ha jó, de legalábbis jobb szülei és partnerei szeretnénk lenni gyerekeinknek. A módszer nem szigorú szabályokat, hanem más emberi viszonyulásformákat állít elénk. Figyeljünk értőn, fogadjuk el gyermekünket olyannak, amilyen, fejezzük ki érzéseinket anélkül, hogy a másikat leminősítenénk.
Gordon hétköznapi, minden család életében gyakran előforduló helyzeteken, konfliktusokon át mutatja be a szerinte eredményes és hatékony viselkedést, melynek sikere abban áll, hogy a vita végén senki nem szenved vereséget. Mindenki nyer.
A mű nem csupán egy új gyermeknevelési módszerbe avat be, hanem újraértelmezi az emberi kapcsolatokat. Ma Magyarországon, társadalmi és politikai viharaink közepette, nagyobb szükség van az egymás iránti türelemre, elfogadásra, kiegyensúlyozott családi életre, mint valaha. Vissza

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz11
A szülőket vádolják - de nem képzik15
A szülő: ember, nem Isten24
A szülői elfogadás ábrája - A következetlenség biztosra vehető! - Nincs szükség szülői "egységfrontra" - A hamis elfogadás - Lehet-e elfogadni a gyereket, de a viselkedését nem? - Milyen az "igazi" szülő?
Hogyan figyeljünk gyerekünkre, hogy megnyíljon előttünk? - Az elfogadás nyelve36
Az elfogadás varázsereje - Az elfogadást ki is kell mutatni - Az elfogadás közlése szavak nélkül - Az elfogadás kimutatása "be nem avatkozás" révén - Az elfogadás kimutatása passzív figyelemmel - Az elfogadás közlése szavakkal - Egyszerű "hívogatók" - Az értő figyelem - Miért érdemes a szülőknek megtanulni az értő figyelmet? - Az értő figyelemhez szükséges szemlélet - Az értő figyelem kockázata
Hogyan működik az értő figyelem?62
Amikor a gyereknek van problémája - Hogyan működhet a szülői értő figyelem? - Mikor hasznos az értő figyelem? Gyakori hibák az értő figyelem alkalmazásában - A gyerek befolyásolása "útmutatással" - "Hívogatás" majd "elkergetés"? A "szajkózás" - Empátia nélküli meghallgatás - Értő figyelem - rosszkor
Hogyan figyeljünk a kicsikre, akik még alig tudnak beszélni?87
Miben "más" a csecsemő? - Ráhangolódás a csecsemő szükségleteire és problémáira - Hogyan segít csecsemőknél az értő figyelem? - Segítsünk kisbabánknak igényei önálló kielégítésében
Hogyan beszéljünk, hogy gyerekünk figyeljen ránk?92
Amikor a probléma a szülőé - Félresikerült "megmondások" - Kész megoldást közlő üzenetek - Lekezelő üzenetek - Jól működő "megmondások" - "Te-üzenetek" és "én-üzenetek" - Miért hatékonyabb az "én-üzenet"?
Az "én-üzenet" alkalmazása106
A rejtett "te-üzenet" - Ne a negatívumot hangsúlyozzuk! - Bagatellizálás - A kitörő vulkán - Mire képes a hatékony "én-üzenet"? - Szavak nélküli "én-üzenet" kisbabáknak - Az "én-üzenet" bökkenői
Az elfogadhatatlan viselkedés megváltoztatása a környezet módosításával118
A környezet gazdagítása - A környezeti ingerek tompítása - A környezet egyszerűsítése - A gyerek mozgásterének korlátozása - A "gyerekbiztos" környzet kialakítása - A tevékenységek átváltása - Jó lesz kicsit másképp is? - A gyerek felkészítése a környezet várható változására - Tervezés, nagyobbakkal
Az elkerülhetetlen szülő-gyerek konfliktusok: ki legyen a nyertes?125
Hatalmi harc szülő és gyerek között - Nyertes-vesztes szereposztások - Miért sikertelen az I. Módszer? - Miért sikertelen a II. Módszer? - További gondok az I. és II. Módszerrel
Szülő hatalom: szükséges és indokolt?137
Mi a tekintély? - A szülői hatalom szűkös korlátai - A szülő előbb-utóbb kifogy hatalmából - Azok a "rettenetes kamaszévek" - A hatalmon alapuló nevelés szigorú feltételei - A szülői hatalom hatása a gyerekre - Ellenállás, provokálás, lázadás, negativizmus - Sértettség, düh, ellenségeskedés - Agresszió, bosszú, visszavágás - Hazudozás, rejtőzködés - Mások hibáztatása, "befeketítés", csalás - Basáskodás, erőszakoskodás - "Nyerni kell, veszíteni szörnyű!" - Összefogás a szülők ellen - Meghunyászkodás, engedelmeskedés, alázat - Hízelgés, a kegyek keresése - Konformizmus, az alkotókészség hiánya, félelem az újtól, a sikergaranciák elvárása - Visszahúzódás, menekülés, ábrándozás, regresszió - Náhány további fontos kérdés a szülői hatalom kapcsán - "Hát nincs szüksége a gyereknek tekintélyre és korlátokra?" - Akkor sem indokolt a tekintélytartás, ha a szülő következetes? - "Hát nem az a szülő dolga, hogy befolyásolja gyerekét?" - Miért maradt fenn a hatalom a gyereknevelésben?
A konfliktusmegoldás vereségmentes módszere159
Miért olyan eredményes a III. Módszer - A gyerek motivált a megoldás megvalósításában - Nagyobb az esély a jó minőségű megoldásra - A III. Módszer jó agytorna - Kevesebb harag, több szeretet - Kevesebb ellenőrzésre van szükség - Nincs szükség kényszerítésre - A III. Módszer elvezet a valódi problémához Felnőttként kezeljük a gyerekeket - A III. Módszer mint terápia
A szülők aggályai a vereségmentes módszer kapcsán175
Már megint "üljünk le és értsünk egyet"?! - A III. Módszer mint a szülői gyengeség jele - "Csoportok nem tudnak dönteni " - "A III. Módszer olyan hosszadalmas!" - "Miért ne használhatná a szülő az I. Módszert, hiszen ő a bölcsebb?" - Lehet-e kisgyerekekkel is használni a III. Módszert? - Van-e olyan helyzet, amikor mégis az I. Módszert kell alkalmazni? - "Nem veszítem-e el tekintélyemet a gyerekeim előtt?"
A vereségmentes módszer a gyakorlatban190
Hogyan kezdjük? - A vereségmentes módszer hat lépése - Tárjuk fel és fogalmazzuk meg a konfliktust! - Ötletgyűjtés a megoldáshoz - A javaslatok mérlegelése - Döntés a legjobb, elfogadható javaslat mellett - A gyakorlati lebonyolítás - Hogyan sikerült? - Értő figyelem és "én-üzenetek" nélkül nem megy! - Az első vereségmentes próbálkozás - Milyen problémákra számíthatunk? - Kezdeti bizalmatlanság és ellenállás - "És ha nem találunk elfogadható megoldást?" - Visszakanyarodás az I. Módszerhez, amikor csődöt mond a III. Módszer - "Legyen-e büntetés, ha mégis...?" - Szerződésszegés - Ha a gyerek megszokta, hogy csak ő nyerhet - A vereségmentes módszer a gyerekek közötti konfliktusokban - Amikor mindkét szülő érintett a szülő-gyerek konfliktusban - Ki-ki a maga jogán - Amikor csak az egyik szülő használja a III. Módszert - Lehet-e váltogatni a módszereket? - Előfordul, hogy csődöt mond a III. Módszer?
Amit szeretnénk elkerülni: hogy gyerekeink felmondjanak nekünk211
Az értékrend - Emberi jogok - "Nem is taníthatom az értékrendemet?" - A szülő mint modell - A szülő mint szaktanácsadó - "Elfogadni, amin nem változtathatok" - Egy kis segítség, "hogy tudjam a különbséget"
Konfliktusmegelőzés - önmagunk, a szülők változtatásával224
Lehetünk-e elfogadóbbak önmagunkkal szemben? - Kié a gyerek? - Tényleg szeretjük a gyerkekeket - vagy csak bizonyosfajta gyerekeket? - Nem csupán a mi értékeink és meggyőződéseink igazak - A házastársi kapcsolat elsődlegessége - Lehet-e változtatni a szülők szemléletén?
Gyerekeink sok-sok nevelőszülője233
Credo - hitvallásom a gyerekekhez fűződő kapcsolatomról238
Függelék240
Fülelj az érzésekre! (gyakorlat) - A meddő üzenet felismerése (gyakorlat) - Küldj "én-üzenetet!" (gyakorlat) - A tipikus közléssorompók hatása a gyerekre - Néhány fogalom - ahogyan Gordon használja őket - Ajánlott olvasmányok

Thomas Gordon

Thomas Gordon műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Thomas Gordon könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem