A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Oxford Film Enciklopédia

A világ filmtörténetének kézikönyve

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A mozi, amely a kezdetekkor néhány városban élvezhető kezdetleges látványosság volt, mára a kortárs művészet legszínesebb és legeredetibb kifejezési formájává, s mellesleg dollármilliárdos óriásüzletté vált. A film meghódította a világ minden részét, nézői között pedig a társadalom minden rétege megtalálható.
Ez a könyv a 20. század legfontosabb szórakoztatási formájának a gyökereit kutatja. A fejlődés ívét, a sztárokat, a stúdiókat és a mozi kulturális hatását minden szempontból bemutatva a könyv egyszerre ünnepli és rögzíti a film száz évének különbözhő sikeres stílusait, a westerntől az újhullámig, a rajzfilmektől az avantgárdig, Hollywoodtól Hongkongig. Elismert filmtörténészek nemzetközi csapata mesél a mozgókép technikai fejlődésének állomásairól, a filmkészítés intézményeiről, a műfajokról és a filmkészítőkről, más fejezetekben a nemzeti filmművészetek kialakulásáról olvashatunk, azokról a különböző filmes hagyományokról, amelyek Hollywoodon kívül léteztek. A könyv külön... Tovább

Fülszöveg

A mozi, amely a kezdetekkor néhány városban élvezhető kezdetleges látványosság volt, mára a kortárs művészet legszínesebb és legeredetibb kifejezési formájává, s mellesleg dollármilliárdos óriásüzletté vált. A film meghódította a világ minden részét, nézői között pedig a társadalom minden rétege megtalálható.
Ez a könyv a 20. század legfontosabb szórakoztatási formájának a gyökereit kutatja. A fejlődés ívét, a sztárokat, a stúdiókat és a mozi kulturális hatását minden szempontból bemutatva a könyv egyszerre ünnepli és rögzíti a film száz évének különbözhő sikeres stílusait, a westerntől az újhullámig, a rajzfilmektől az avantgárdig, Hollywoodtól Hongkongig. Elismert filmtörténészek nemzetközi csapata mesél a mozgókép technikai fejlődésének állomásairól, a filmkészítés intézményeiről, a műfajokról és a filmkészítőkről, más fejezetekben a nemzeti filmművészetek kialakulásáról olvashatunk, azokról a különböző filmes hagyományokról, amelyek Hollywoodon kívül léteztek. A könyv külön sajátosságai azok a keretbe foglalt kis történetek, amelyek azon jelentősebb filmkészítők és személyiségek - Garbo és Godard, Keaton és Kurosawa, Tapsi Hapsi és Bergman - életéről szólnak, akik a filmművészetben és a mozibajárók emlékezetében is örök helyhez jutottak. A művet több száz illusztráció, teljes bibliográfia, kiterjedt index teszi a világ mozirajongóinak alapkönyvévé. Vissza

Tartalom

Életrajzok
Előszó
Megjegyzések a magyar kiadáshoz
A némafilmkorszak 1895-1929
Bevezetés3
A korai évek
Paolo Cherchi Usai: A kezdetek és a fennmaradás
Roberta Pearson: A korai mozi13
Roberta Pearson: Az átmeneti mozi23
Hollywood tündökklése
Douglas Gomery: A hollywoodi stúdiórendszer43
Ruth Vasey: A mozi gilávméretű elterjedése53
William Uricchio: Az első világháború és az európai válság62
A némafilm
Donald Crafton: Trükkök és animáció73
David Robinson: Vígjátékok80
Charles Musser: Dokumentumfilmek89
A. L. Rees: A film és avantgárd98
Ben Singer: Sorozatok109
Nemzeti filmgyártások
Richard Abel: A francia némafilm116
Paolo Cherchi Usai: Olaszország: látványosság és melodráma128
John Hawkridge: A brit film Hepworthtől Hitchcockig135
Thomas Elsaesser: Németország: a weimari korszak140
Paolo Cherchi Usai: A skandináv stílus155
Yuri Tsivian: Oroszország a forradalom előtt163
Natalija Nusszinova: A Szovjetunió és az orosz emigránsok166
Marek Hendrykowski - Malgorzata Hendrykowski: A jiddis filmművészet Európában178
Komatsu Hiroshi: Japán a nagy tokiói földrengés előtt181
A némafilmkorszak kísérletei
Martin Marks: A némafilm és a zene187
Geogggrey Nowell-Smith: A némafilmek aranykora196
A hangosfilm 1930-1960
Bevezetés211
A hangosfilm
Karel Dibbets: A hangosfilm bevezetése215
A stúdiókorszak
Thomas Schatz: Hollywood: a stúdiórendszer győzelme224
Richard Maltby: Cenzúra és önszabályozás241
Martin Marks: A zene hangja255
John Belton: Technika és újítás266
William Moritz: Animációs filmek275
A filmműfajok
Rick Altman: A film és a műfajok284
Edard Buscombe: A western294
Rick Altman: A musical303
Phil Hardy: Bűnügyi filmek314
Vivian Sobchack: A fantasztikus film323
A valóság bűvöletében
Charles Musser: Dokumentumfilmek332
Geoggrey Nowell-Smith: Szocializmus, fasizmus és demokrácia344
Nemzeti filmművészetek
Ginette Vincendeau: A népszerű francia filmművészet356
Morando Morandini: Olaszország: a fasizmustól a neorealizmusig365
Antonia Lant: Nagy-Britannia a birodalom végnapjaiban374
Eric Rentschler: Németország: a nácizmus és ami utána következett388
Malgorzata Hendrykowska: Kelet-Közép-Európa: a második világháború előtt397
Peter Kenez: A szovjet film Sztálin alatt403
Ashish Rajadhyaksha: Az indiai film a kezdetektől a függetlenségig412
Chris Berry: Kína 1949 előtt423
Komatsu Hiroshi: A klasszikus japán film428
Bill Routt: Az ausztrál film születése437
Michael Chanan: A latin-amerikai film442
A világ 1945 után
Geoffrey Nowell-Smith: A háború után452
Douglas Gomery: A holywoodi rendszer átalakulása459
Geoffrey Nowell-Smith: A függetlenek és a magányos alkotók467
A modern mozi 1961-1995
Bevezetés479
A film a televízió korában
Michéle Hilmes: A televízió és a filmipar482
Douglas Gomery: Az új Hollywood492
Joh Belton: Új technológiák500
Linda Williams: Szex és szenzáció508
Az amerikai film
Jim Pines: Feketék az amerikai filmgyártásban515
Kim Newman: Főáramlatbeli és kísérleti filmek527
Joseph Sartelle: Álmok és rémálmok a hollywoodi sikerfilmekben534
A határok kiterjesztése
Charles Muser: A cinéma vérité és az új dokumentumfilm547
A. L. Rees: Avantgárd filmművészet: a második hullám558
William Moritz: Animáció a posztindusztriális korszakban574
Royal Brown: Modern filmzene582
Geoffrey Nowell-Smith: A művészfilm591
A világ filmművészete
Peter Graham: Új utak a francia filmművészetben601
Morando Morandini: Mesterek és követőik612
Marsha Kinder: Spanyolország Franco után622
Duncan Petrie: Brit film: az identitás keresése630
Anton Kaes: A nyugatnémet új hullám641
Hans-Michael Bock: NDK: a DEFA története655
Marek Hendrykowski: Kelet-Közép-Európa változó államai660
Vida Johnson: Oroszország az enyhülés után669
Jean Radvanyi: A szovjet köztársaságok filmművészete681
Yusuf Kaplan: A török mozi686
Roy Armes: Az arab világ691
P. Vincent Magombe: Afrikai filmművészetek a Szaharától délre697
Hamid Naficy: Az iráni film702
Ashish Rajadhyaksha: India: a nemzet filmje708
David Hanan: Az indonéz filmművészet720
Esther Yau: Kína a forradalom után724
Li Cheuk-To: A populáris film Hongkongban735
June Yip: Az új tajvani film743
Komatsu Hiroshi: A japán film modernizálódása745
Stephen Crofts: Az új ausztrál film753
Bill Routt: Az új-zélandi film763
Jill Mcgreal: A kanadai film763
Michael Chanan: Új hullámok Latin-Amerikában733
Összefoglalás
Geoffrey Nowell-Smith: A film új értelmezései783
Geoffrey Nowell-Smith: A mozi feltámadása793
A magyar film 1896-1998
Bikácsy Gergely: Konjunktúra, korai válság - a magyar némafilm803
Bikácsy Gergely: A magyar film színeváltozásai 1930-1960805
Bikácsy Gergely: Filmművészet Magyarországon 1960-1998812
Napjaink filmművészete 1995-1998
Nemes Károly: Napjaink filmművészete825
Bibliográfia834
Tárgymutató850
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Oxford Film Enciklopédia Oxford Film Enciklopédia
Állapot:
7.300,-Ft
37 pont kapható
Kosárba
3 antikvár könyvből 1 INGYEN!