A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Óvónőképző Intézetek VI. Tudományos Ülésszaka

Előszó

A kiadvány egyrészt sok évi hagyományt követve az az Óvónőképző Intézetek Tudományos Ülésszakának anyagát tartalmazza, másrészt másodjára jelenik meg a sajátosan hajdúböszörményi rendezvény - a... Tovább

Előszó

A kiadvány egyrészt sok évi hagyományt követve az az Óvónőképző Intézetek Tudományos Ülésszakának anyagát tartalmazza, másrészt másodjára jelenik meg a sajátosan hajdúböszörményi rendezvény - a játékpedagógiai Fórum anyaga. így együtt olvashatjuk a két rendezvényen elhangzott előadásokat és korreferátumokat, amelyek az óvónőképzés és óvodai nevelés széles területét ölelik fel. Egyes előadások bizonyos kérdések elméleti oldalát érintik, jelentősen hozzájárulva az egységesebb fogalomértelmezéshez, pedagógiai szemlélet alakulásához. Sokan foglalkoznak a gyakorlati munkát segítő témákkal is. A kötet anyaga tükrözi azt a sokféleséget és sokszínűséget, amely jellemzi mind a rendezvényen résztvevő intézményeket, mind a pedagógiai kutatómunkát, így meggyőződésünk, hogy hasznos, továbbvihető és továbbfejleszthető gondolatot tartalmazó kötetet adunk a szakembereknek. Vissza

Tartalom

Megnyitó 5
Óvónőképző Intézetek VI. Tudományos Ülésszaka
Dr. Kovács György: A játékosság és az óvodai nevelés 17
Gaál Sándorné: Az elemi műveleti képességek fejlesztésének lehetőségei az óvodai testnevelés szervezeti keretei között a játékosság figyelembe vételével 41
Glózik János: A játékosság elvének érvényesülése a környezetismereti foglalkozásokon 56
Nagy Béláné: A játékosság érvényesülése az óvodai énez-zenei tanítás-tanulás folyamatában 67
Dr. Ráczné Főző Klára: A játékosság érvényesülése egy testnevelési foglalkozáson 80
Sarkady Sándorné: Játék, játékosság a környezetismereti foglalkozásokon 86
Szalay Józsefné - Szőllősi Jánosné: Az óvodai nevelő munkában a játék és játékosság mint az esélyegyenlőtlenségek megszüntetésének eszköze 90
Szemán Józsefné dr.: Játék és játékosság a matematika foglalkozásokon 107
Perlai Rezsőné dr.: A nevelési folyamat törvényszerűségeinek sajátos érvényesülése az óvodai nevelésben 114
Dr. Bánki Dezső: A tanulás néhány gyakorlati kérdése az óvodában, különös tekintettel az erkölcsi nevelés problematikájára 132
Deliné dr. Fráter Katalin: A közösség alakítás néhány sajátos vonása az óvodai nevelésben 142
Frauszhoffer Péterné: Differenciált bánásmód az óvodában 156
Dr. Gyapai József: Erkölcsi nevelés - gyermeki erkölcs 168
Kövér Sándorné dr.: Iskolaérettség elérése az erkölcsi nevelés tükrében 187
Dr. Daróczy Erzsébet: Az óvodai nevelés pszichológiai alapjai 223
Fodor Gábor: Játékos megoldások ütőhangszerek, ütőeszközök alkalmazásával az óvodában 223
Dr. Kuti István - Dr. Kuti Istvánné: Technikai nevelés az óvodában 230
Dr. Péchy Benjámin: Az óvodából az iskolába való átmeneti szakasz /folyamat/ újszerű értelmezése 237
Ruzsányiné dr. Hajzer Szerén: Az óvodai oktatás jellemzőinek történeti változásai 243
Zilahi Józsefné: Beszédnevelés - nyelvleckék nélkül 260
Dr. Krajcsovszki József: Az óvodai nevelés-oktatás tervezésének sajátosságai 269
Dr. Kissné dr. Kovács Katalin: Az anyanyelvi nevelés tervezésének néhány problémája 293
Pappné Vencsellői Klára: Szempontok az ének-zenei nevelés tervezéséhez az óvoda három csoportjában 299
2. Játékpedagógiai Fórum
Dr. Martin Creutzburg: Az óvónőképzés fejlesztésének optimális lehetőségei különös tekintettel az óvónők hatékony játékvezetésére 311
Dr. Migulla: A játékos elemek és a didaktikus játékok szerepe az óvodáskorú gyermekek értelmi és erkölcsi nevelésében 325
Kovácsné dr. Bakosi Éva: A játék különböző színterének néhány pedagógiai kérdése 338
Szarkáné Horváth Valéria: Indirekt oktatás népi játékokkal 363
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Óvónőképző Intézetek VI. Tudományos Ülésszaka
Állapot:
2.640 ,-Ft
13 pont kapható
Kosárba