1.045.741

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Óvodavezetők kézikönyve X.

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 215 oldal
Sorozatcím: Óvodavezetők kézikönyve
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-922-865-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az óvodavezetők kézikönyvének sorozatában a X. kötethez érkeztünk. A kötet tartalma a korszerű óvodavezetés érdekében nagyon sokféle téma- körrel foglalkozik, mivel az informatikai társadalom gyors... Tovább

Előszó

Az óvodavezetők kézikönyvének sorozatában a X. kötethez érkeztünk. A kötet tartalma a korszerű óvodavezetés érdekében nagyon sokféle téma- körrel foglalkozik, mivel az informatikai társadalom gyors változásai állandó tanulást igényelnek. A kötetben található cikkek és tanulmányok tartalmi jellemzőit jól közvetítik azok a jellemző szavak, amelyeket kiemeltünk, és ezek felsorolásával felhívjuk a figyelmet: az óvodavezetői munkában ezen témák feldolgozása, beépítése és közös értelmezése igen fontos feladat. A mai korban az óvodavezetés sokszínűsége sokoldalú felkészültséget igényel. A kötet kulcsszavai: gyermekközpontúság/emberközpontúság - gyermekkori veszélyeztetettség - monitorozás - szervezeti kultúra/szervezetépítés - dajka a nevelőtestületben - gyermekismeret - beszoktatás/befogadás/elfogadás - kapcsolatok - normarendszer - erkölcsi nevelés - egyén és közösség viszonya - differenciált egyéni bánásmód - alkalmazkodás - szokásrend - autoriter légkör - játék - mérés - minőség - életminőség - környezeti nevelés - kutatás - fejlesztés - óvodáskori gondolkodás jellemzői. A kötet tartalmáról
A kötet első részében megjelenő tanulmányok kérdések formájában vetnek fel gondolatokat, problémákat - és azonnali válaszadással adnak segítséget a megoldásokra, javaslatokat a továbblépés érdekében. Ez a fajta feldolgozási mód jól segíti a munka közben megjelenő kérdések megválaszolását. A szerzők témaválasztástól függetlenül kérdések formájában fogalmazzák meg kifejtésre váró gondolataikat. Ez a kérdésfeltevés és feldolgozási mód nagyon jó szemléletet sugall - arra sarkallja az olvasót, hogy minden témához fogalmazzunk meg kérdéseket, és keressük a válaszokat. Az önértékelést, az önfejlesztést jól segítő eszközként használhatók a feltett kérdések. A tanulmányok egy része az elmúlt két évben szervezett konferenciákon hangzott el. Ranschburg Jenő előadásának anyaga az óvodai nevelés mai korban jelentkező sajátosságaira hívja fel a figyelmet. A társadalmi és gazdasági helyzet hatása a családok életére két új társadalmi réteg kialakulását eredményezi, és ezáltal két szélsőséges helyzetet teremt (az anyagi ellehetetlenülés és a "vállalkozó család"). Vissza

Tartalom

Villányi Györgyné:
BEVEZETŐ 4
Dr. Ranschburg Jenő:
ÓVODÁK A VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN 7
Dr. Bakonyi Anna:
ERKÖLCSI NORMÁK MEGALAPOZÁSA AZ ÓVODÁSKORBAN 14
Kósáné Ormai Vera:
A GYERMEKI ÉLET MINŐSÉGE AZ ÓVODÁBAN 19
Körmöci Katalin:
A BEFOGADÁS VAGY A BESZOKTATÁS IDŐSZERŰ KÉRDÉSEI 23
Szabó Lajos:
AZ ÓVODAI TANÜGYIGAZGATÁS LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI 29
Petren Ferencné:
A TERVEZÉS ELMÉLETI ÉS GYAKORLATI KÉRDÉSEI
AZ ÓVODÁBAN 48
Petren Ferencné:
A SZERVEZETI KULTÚRA FEJLESZTÉSE AZ ÓVODÁBAN 73
Deményné Szente Éva:
A DAJKA SZEREPE A GYERMEKEK ÓVODAI ÉLETÉBEN 79
Villányi Györgyné:
A KÖRNYEZETI NEVELÉS JELLEMZŐI A HELYI ÓVODAI NEVELÉSI
PROGRAMOKBAN, A GYAKORLATI NEVELŐMUNKÁBAN 84
Dr. Ranschburg Jenő:
A VILÁG MEGISMERÉSE ÓVODÁSKORBAN 116
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem