kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Okker Oktatási Iroda |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 174 oldal |
Sorozatcím: | Óvodavezetők kézikönyve |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-7315-16-0 |
Trencsényi László: | |
Az óvoda, az óvodások társadalmi környezetéről - egy átalakító társadalomban | 5 |
Kié a gyerek? | 7 |
Az óvoda szerepe a településen | 8 |
Az óvoda kapcsolatai | 10 |
Érték az óvodában | 14 |
Az óvoda feladatai megváltozott társadalmunkban | 16 |
Dr. Szakács Mihályné: | |
Brunszkvik Teréztől a ma óvodapedagógusáig | 19 |
Irodalomjegyzék | 24 |
Nagy Jenőné: | |
Az óvoda jellemző adatai | 26 |
Az óvoda személyi feltétele | 27 |
Az óvod tárgyi - dologi feltétele | 30 |
Az óvoda átfogó, globális nevelési terve | 32 |
Az óvoda nevelési céljai | 34 |
Az óvoda nevelésének alapvető keretei | 38 |
Az óvoda csoportszerkezete | 38 |
Az óvodai élet megszervezése | 40 |
Az óvodai élet tevékenységformái | 41 |
Játék | 42 |
Vers- mese | 43 |
Ének - zene | 44 |
Rajzolás, mintázás, kézimunka | 45 |
Mozgás | 46 |
A külső világ tevékeny megismerése | 47 |
Az óvoda munkajellegű tevékenységei | 48 |
Tanulás | 51 |
Az óvoda hagyományos ünnepei, egyéb rendezvényei | 52 |
Az óvoda kapcsolatai | 53 |
Sajátos feladatok, speciális szolgáltatások | 55 |
Etnikai-nemzeti kisebbségi feladatok | 55 |
Az óvoda speciális szolgáltatásai | 57 |
Az ellenőrzés és értékelés rendszere | 59 |
Az óvoda irányítási - szervezeti felépítése, sémája | 59 |
Szervezeti leírás | 59 |
Az óvodai csoportok és a gyermekek fejlődésének ellenőrzése és értékelése | 61 |
A helyi nevelési program értékelése | 63 |
Szempontok a helyi program értékeléséhez | 64 |
Érdekegyeztetés, érdekérvényesítés, érdekvédelem fórumai | 66 |
Az óvodába és az iskolába lépés feltételei | 68 |
Az óvodába lépés feltételei | 68 |
Az iskolába lépés feltételei | 69 |
A vezető óvónők, munkaközösség-vezetők teendői a tanfolyam befejezése után | 70 |
Legitimációs záradék | 72 |
Hajnal Sándorné: | |
A programkészítés csínja-bínja | 73 |
Az alternatív pedagógia értelmezése | 77 |
A pedagógiai döntés szempontjai | 76 |
A pedagógia döntés modellje | 77 |
Az óvodapedagógia jelenlegi helyzete | 79 |
Az óvodapedagógia jövőképe az új dokumentumok alapján | 80 |
Az óvoda nevelési programjának bevezetési feltételei | 81 |
A programkészítés - bevezetés "tanulási folyamata" | 81 |
Felhasznált források | 84 |
Dr. Hegyi Ildikó: | |
A pedagógiai képességek megnyilvánulása és jelentősége az óvodapedagógus munkájában | 85 |
A képességekről általában | 85 |
Pedagógiai képesség | 86 |
Általános képességek | 87 |
Speciális képességek | 88 |
Az óvodapedagógus munkája és a pedagógiai képességek | 93 |
Kommunikációs képesség | 94 |
Konstruktív képesség | 94 |
Szervezőképesség | 94 |
Helyzetfelismerő képesség | 95 |
Alkalmazkodó képesség | 95 |
Tolerancia és kivárás képessége | 96 |
Identifikációs képesség | 96 |
Empátiás képesség | 97 |
Figyelemmegosztó képesség | 97 |
Felhasználható irodalom az elmélethez és gyakorlatokhoz | 98 |
Felhasznált irodalom | 99 |
Kovácsné Gangó Katalin: | |
A vezetői munka hatékonyságának növelése | 100 |
A vezetői munka, mint komplex tevékenység | 100 |
A vezető szerep | 101 |
A szerep fogalma | 101 |
A szereptanulás folyamata | 102 |
A vezetői szerep | 103 |
Vezetői személyiség | 104 |
Az új típusú vezető | 105 |
A vezető személyiség fejlesztése | 107 |
Szakirodalom | 109 |
Czakó Péterné: | |
Aki megáll az lemaradt! | 110 |
Vezető és vezetés | 110 |
Az óvodai vezetés főbb feladatai | 111 |
Pedagógiai feladatok | 111 |
Szervezési teendők | 113 |
Az emberi tényező szerepe | 114 |
A modern vezetés elveinek rövid áttekintése | 118 |
Felhasznált irodalom | 119 |
Gajdos Terézia: | |
Gondolatok a csoportszervezésről | 120 |
A gyermek "prizma", rajta tükröződnek vissza a pedagógiai hatások fényei | 120 |
A csoportszervezés és a törvényesség | 122 |
Biológiai életkor szerinti (homogén) csoportszervezés és a vegyes életkorú (heterogén) csoportok fogalma | 122 |
A csoportszervezést befolyásoló tényezők | 124 |
Objektív tényezők | 124 |
Szubjektív tényezők | 125 |
Homogén és heterogén csoportok hozadékai | 127 |
Irodalom | 131 |
Gubicza Katalin: | |
Beiskolázás, iskolaválasztás | 132 |
Iskolaérettségi vizsgálatok | 132 |
Ki dönt a gyermek iskolaérettségéről? | 134 |
Az iskolaválasztást megelőző, a beiskolázást segítő feladatokról az óvodában | 134 |
Az iskolaválasztás szülőknek javasolt szempontjai | 135 |
Hogyan segíthet az óvoda a szülőknek a tanító kiválasztásában? | 136 |
Hogyan segíthet az óvoda a szülőknek az iskola kiválasztásában? | 137 |
Az iskolaválasztás szempontjai az iskola részéről | 139 |
Az óvonő szerepe az iskolaválasztásban | 141 |
A szülők szerepe az iskolaválasztásban és a későbbiekben | 142 |
Felhasznált irodalom | 143 |
Dr. Varga Mária Beáta: | |
Tanulmányi kedvezmények, munkaidő-kedvezmények a munkájuk mellett továbbtanulók részére | 144 |
A tanulmányi szerződésről | 148 |
Minta a Tanulmányi szerződésre | 150 |
Dr. Varga Mária Beáta: | |
Legfontosabb jogszabályok jegyzéke óvodák számára | 152 |
Az óvodavezetők kézikönyve I-III. kötetének tárgymutatója | 167 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.