kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 132 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 3 |
A vezetés gyakorlatának és a vezetéstudomány kialakulásának rövid történeti áttekintése | |
A kezdetek, Ókor és középkor legfontosabb emlékei | 5 |
Hammurabi törvénykönyve | 5 |
Mózes tízparancsolata | 5 |
Ókori kínai emlékek | 6 |
Görög demokrácia | 7 |
A római birodalom | 8 |
A középkor emlékei, Macchiavelli | 8 |
A tőkés vezetéselmélet főbb irányzatai | 9 |
Klasszikus irányzatok Taylor, Fayol | 9 |
Az emberi viszonyok tana | 10 |
Az empirikus iskola | 10 |
Szociális rendszerek iskolája | 10 |
A vezetés "új" iskolája | 10 |
A szocialista vezetéslemélet megalapozása | |
Lenini alapelvek | 11 |
Kérdések, feladatok, gyakorlatok | 12 |
A vezetés alapkérdései | |
A vezetés tudományos jellege, a vezetéshez szükséges ismeretek | 13 |
A vezetés fogalma és jellemzői | 14 |
Atomisztikus értelmezés | 14 |
A vezetési funkciókkal való azonosítás | 14 |
A vezetés és irányítás közötti különbség | 15 |
A vezetés meghatározása | 15 |
Kérdések, feladatok, gyakorlatok | 15 |
Az óvoda, mint szervezet | |
A szervezet és vezetés kapcsolata | 16 |
A vezetés fő feladatai az óvodában | 17 |
A vezetés szervezeti formái az óvodában | 19 |
Patriarchális | 19 |
Vonalas | 19 |
Funkcionális | 20 |
Törzskaros | 20 |
A vezető és helyettese | 20 |
Formális és informális elemek a vezetésben | 21 |
Kérdések, feladatok, gyakorlatok | 22 |
A vezető óvónő tekintélye | |
A hatalom és a tekintély értelmezése | 23 |
A tekintély jellemzői | 23 |
A tekintélyt befolyásoló tényezők | 23 |
Kérdések, feladatok, gyakorlatok | 25 |
Vezetői stílusok, vezetői típusok az óvodában | |
A vezetési stílus fogalma | 26 |
A stílusok jellemzői az óvodában | 27 |
A vezető beállítottsága | 31 |
Személyi beállítottságú vezető | 32 |
Tárgyi beállítottságú vezető | 32 |
Vezetői típusok az óvodában | 32 |
Jó vezető - alkotó szellemű vezető | 32 |
Rossz vezető típusai | 33 |
Kérdések, feladatok, gyakorlatok | 36 |
Az óvoda vezetésének emberi tényezői | |
Emberismeret a vezetésben | 37 |
A személyiség megismerése a munkatevékenységben | 37 |
Munkatársainkkal való bánásmód alapelvei | 40 |
Milyen hibákat követhetünk el az emberek megítélésében | 41 |
Az emberi viselkedést befolyásoló tényezők | 42 |
Az effektus törvényeinek érvényesülése | 43 |
A szükségletek felismerése és kielégítése a vezetői munka folyamatában | 45 |
A beállítódás, mint a viselkedést befolyásoló tényező | 48 |
A munkatevékenység ösztönzése | 50 |
Enyhítheti a függőségi érzést | 51 |
Aktív függetlenséget segíti | 53 |
Nevelőtestületi egység megteremtése az óvodában | 55 |
A jó munkatársi viszony kialakításának feltételei | 55 |
Az óvodai közösség jellemzői | 57 |
Kohéziót erősítő tényezők | 58 |
Az új óvónő beilleszkedése a kollektívába | 62 |
Kérdések, feladatok, gyakorlatok | 62 |
A vezetési tevékenység elemei | |
A vezetés folyamata | 63 |
Előkészítő funkciók | 64 |
Tájékozódás | 64 |
A tervezés | 69 |
A szervezés | 71 |
Végrehajtó funkciók | 77 |
A döntés | 77 |
Az utasítás | 82 |
Összehangolás | 85 |
Ellenőrző funkciók | 94 |
Az áttekintés | 94 |
Ellenőrzés | 99 |
Minősítés | 108 |
A vezető óvónő kiválasztása és képzése | |
Kérdések, feladatok, gyakorlatok | 115 |
Mellékletek | |
1.sz. melléklet a stílusokhoz | 117 |
2.sz. melléklet a személyiség struktúrájától | 120 |
3.sz. melléklet a vezető óvónő adminisztrációs munkájáról | 121 |
Idézetek jegyzéke | 124 |
Irodalom | 125 |
Tartalom | 128 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.