1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Óvodavezetés másképpen?!

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az óvodai nevelés csodálatos világa, a naponta megújulni képes ingergazdag környezete adja az intézményes nevelés fundamentumát. Az óvodában elkezdett személyiségfejlesztés, a tudatosan tervezett,... Tovább

Előszó

Az óvodai nevelés csodálatos világa, a naponta megújulni képes ingergazdag környezete adja az intézményes nevelés fundamentumát. Az óvodában elkezdett személyiségfejlesztés, a tudatosan tervezett, szervezett, irányított pedagógiai munka egész életre kiható, meghatározó felelősségteljes pedagógiai vállalkozás. Hogyan hatnak a megváltozott gazdasági, társadalmi feltételek a mai óvodai nevelésre? Hogyan és milyen módszerekkel tudjuk végezni nevelőmunkánkat? A családok egy része válságot, másik része felemelkedést él át. Az önhibájukon kívül vagy önhibájukból lecsúszó családok gyermekei éppen úgy ott vannak az intézményes óvodai nevelésben, mint az átalakuló társadalom nyertes családjainak gyermekei. Milyen új feladatokat, kihívást jelent ez a napi pedagógiai gyakorlatra? Ilyen és hasonló kérdésekkel foglalkoztunk két tanéven át az óvodamenedzseri képzésben részt vevő hallgatókkal.
A képzés során elsajátított ismeretekről, azok alkalmazásáról tesznek tanúbizonyságot a volt hallgatók. A kötetben bemutatásra kerülő tanulmányok szerzői valamennyien óvónők, akik a menedzserképzés során megfogalmazták óvodájuk önálló arculatát, pedagógiai programját, a szükséges változtatási irányokat. A címben jelzett másképpen kifejezés tehát erre is utal Arra keressük a válaszokat, hogy a menedzser-szemléletű vezetési gyakorlat hogyan hat a napi pedagógiai munkára. Bemutatjuk, hogy az állandóan szűkös és szűkülő erőforrásokat milyen vezetéstechnikai és motivációs eszközökkel pótolhatja a professzionális vezető. Tartalékot feltárni ma már csak az emberi erőforrás racionális felhasználásában lehet, ezért hangsúlyozzuk az egyes fejezetekben a csapatmunka fontosságát. Vissza

Tartalom

A menedzser-szemléletű óvodavezetés alapjai
SZÍJJÁRTÓNÉ HUSZTI ERIKA:
Lehet másképpen? 8
MANZ ENDRENÉ:
Az óvodamenedzser 41
A motivációs elméletek és a vezetői mozgástér 55
SCHLÉGLNÉ BENEDEK ANGÉLA:
Innovációs törekvések az óvodai gyakorlatban 86
SÁRKÁNYNÉ GAZDA AGOTA:
A MAV alapítványi óvoda létrehozása, működése 145
BORSINÉ LÓDRI ESZTER:
Az óvodaiskola 166
Speciális szempontok az óvodai nevelési program elkészítéséhez
SZŰCS TAMÁSNÉ:
A mikro és makro társadalmi, környezeti tényezők szerepe 189
KÖREI FERENCNÉ:
A játék szerepének újragondolása az óvodai nevelésben 202
PADOSNÉ KISZELA EDIT:
Az óvodai bábjátszás fejlesztésének lehetőségei 217
DERZSÉNYI IMRÉNÉ:
A dadogás korrekciós programja 228
URBIN JÓZSEFNÉ:
Pedagógiai programvázlat 237-248
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Óvodavezetés másképpen?! Óvodavezetés másképpen?!

A lapélek foltosak.

Állapot:
3.580 ,-Ft
18 pont kapható
Kosárba