kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 162 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi száma: J 11-946. |
Nevelési feladatok | |
Derüs, nyugodt légkör biztosítása | 5 |
Az alkotó légkör biztosítása | 6 |
Hogyan épithetünk a gyermek aktivitására? | |
Hogyan nem szabad? | |
Kapcsolatteremtés a gyermekekkel | 7 |
Az otthoni élmények megnyilvánulása az óvodában | 7 |
A napirend, a napi program megváltoztatása | 8 |
Példa a tevékenységi formák felcserélésére | 8 |
A foglalkozás anyagának megváltoztatása | 9 |
A csoportszoba berendezése | 10 |
A nyugodt légkör kedvező hatása a gyermek megnyilatkozására | 11 |
Gondozás | |
Ismerkedés a WC-vel | 13 |
A bevizelés megszüntetése | 14 |
Előkészület az altatáshoz | 15 |
Étkezés, gyógyszerezés | 16 |
Közösségi nevelés | |
Beszoktatás | 19 |
Beszoktatás az egyes napszakokban | 19 |
Közösséghez szoktatás | 20 |
A gyermek beépülése a közösségbe (a közösség hatása a gyermekre) | 22 |
Alkalmazkodás a közösséghez | 23 |
A baráti kapcsolatok alakulása | 24 |
Társas kapcsolatok | 25 |
Az árulkodás helyes értelmezése | 27 |
A dacosság és az agresszivitás feloldása | 27 |
Egymás mellett éléstől a közös tevékenységig | 28 |
Első lépés a közös játék irányába | 29 |
Közös tevékenységek kezdetei a szabadidőben | 29 |
Közös tevékenységek | 31 |
A holnap öröme | 33 |
Erkölcsi nevelés | |
A munkára nevelés | 35 |
Bátorságra nevelés | 36 |
Félelem a természeti jelenségektől | 37 |
Gyakori az állatoktól való félelem | 37 |
Ijesztegetés | 38 |
A kistestvér születése nem egyszer a szülő-gyermek kapcsolat felbomlásának veszélyérzetét váltja ki | 39 |
Az igazmondásra nevelés | 40 |
Amikor az időérzék fejletlensége az ok | 40 |
Az emlékképek pontatlan bevésése és felidézése, mint a valóság elferditésének forrása | 40 |
A képzelet, mint a gyermek "hazugságának" forrása | 41 |
Az ismeret hiánya | 42 |
Őszinteségre nevelés | 42 |
A felnőtt (óvónő) iránti szeretet kialakitása | 44 |
Hazaszeretetre nevelés | 45 |
Értelmi nevelés | |
Értelmi erők fejlesztése | 48 |
Érzékelés fejlesztése | 48 |
A megfigyelés fejlesztése | 51 |
Az emlékezés fejlesztése | 52 |
A gondolkodás fejlesztése | 54 |
A természeti és társadalmi környezet megismertetése | 62 |
Anyanyelvi nevelés | 65 |
A felfogás, a befogadás | 66 |
Közlés, kifejezés területe | 68 |
Világnézeti nevelés | |
Az élettelen természetre vonatkozó kérdések | 71 |
Mekkora a világür? | 71 |
Mikor épitették a világot? | 71 |
Miért nem esik le a Nap? | 72 |
Hogyan csinálták a Földet? | 72 |
Mi van a Földgömb alatt? | 72 |
Mi a levegő? | 73 |
Milyen mély a tenger? | 73 |
Hogyan lesz a barlang? | 73 |
Honnan lettek az állatok? | 73 |
Hogyan születnek az állatok? | 74 |
Az ember születésével kapcsolatos kérdések | 75 |
Hogyan kerül be a kisbaba az anyuka hasában? | 75 |
Hogyan lélegzik a kisbaba az anyuka hasában? | 75 |
Hogyan jön ki a baba az anyuka hasából? | 75 |
Nevelési eszközök | |
A játék | |
A kiscsoportosok játéka | 78 |
Játék a nagycsoportban | 83 |
Az élmény, mint a játék forrása | 86 |
Egyéni élmények a közös játékban | 87 |
Az élmény és a kisgyerek előzetes életkörülményeinek együttes érvényesülése a játékban | 88 |
A közös élményszerzés konstrukciós játékhoz | 91 |
Az épitő és a konstrukciós játék irányitása | 94 |
A kisóvodások épitő játékának irányitása | 95 |
Az egyéni vonások figyelembevétele az épitőjáték irányitásában | 96 |
Az óvónő irányitása a nevelési feladatok megoldására | 99 |
A kész játékszerek alkotó jellegü felhasználása | 99 |
Az óvónő segitségadása a gyermekek egymás ötletének elfogadtatására | 101 |
Ösztönzés a játék folytatására | 102 |
Az óvónő ötlete a játékbeli helyes magatartás alakitására | 103 |
Az irányitás módja a közösségi játék kezdeti szakaszában | 104 |
A szerepjáték és a barkácsolás egybekapcsolása a nagycsoportban | 105 |
Munka | |
A felnőtt munkájának megfigyelése | 109 |
Az óvoda és a szülői ház együttműködése | 111 |
Az önkiszolgáló munka | 115 |
A naposi munka | 120 |
Az élősarokban végzett munka | 122 |
A kerti munka | 123 |
Az óvodai oktatás (összeállitotta: Baffy Dezső ig. h.) | |
Az óvodai oktatás sajátosságai | 125 |
Didaktikai alapelvek | 129 |
Az óvoda és az élet kapcsolatának elve | 129 |
A tudatosság és aktivitás elve | 131 |
A szemléletesség elve | 133 |
A motiváció elve | 135 |
A tudományosság és érthetőség elev | 137 |
A koncentrációs elve | 140 |
Az óvodai oktatás folyamata | 146 |
Az oktatás feltételeinek megteremtése | 147 |
Ténynyujtás, elemzés, általánositás | 148 |
Az ismeretanyag feldolgozása, elemzése | 149 |
Rögzités, megszilárditás | 153 |
Az ismeretek gyakorlati alkalmazása | 154 |
Ellenőrzés, értékelés | 157 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.