kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 215 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi szám: J 11-1179. |
Óvodapedagógia | 7 |
Az óvodapedagógia általálos kérdései | 9 |
Az óvoda helye közoktatásunk rendszerében | 10 |
Történeti áttekintés | 10 |
Az óvoda mint nevelési intézmény | 14 |
Új törekvések az óvodai nevelésben | 15 |
Az óvoda főbb funkciói | 17 |
Az óvodai nevelés programja és az óvodapedagógia | 29 |
Az óvodai nevelés fő eszközei | 30 |
Az óvodai nevelés külföldön | 33 |
Kutatási módszerek az óvodapedagógiában | 35 |
Az óvodai nevelés | 41 |
Az óvodai nevelési folyamat sajátosságai | 41 |
Az óvodai nevelés családi nevelés által történő meghatározottsága, az óvodai nevelés társadalmi jellege | 41 |
Szociális tanulás és az óvodai nevelés célja | 44 |
Az óvodás korú gyermek személyiségfejlesztésének értelmezése | 46 |
A nevelési folyamat szerkezete | 48 |
Az óvodapedagógus és a nevelési alapelvek | 55 |
Az óvodapedagógus | 55 |
Az érzelem dominanciájának elve | 69 |
A motiváció elve | 71 |
A gyermek szociális kapcsolatrendszerének figyelembevétele és a differenciált bánásmód elve | 76 |
A tevékenység elve | 78 |
A játékosság elve | 83 |
Az óvodai nevelés fő feladatai | 87 |
A nevelési feladatok általános kérdései | 87 |
Az egészséges életmódra nevelés | 89 |
Anyanyelvi nevelés | 98 |
A gyermek szocializálódása | 102 |
Hazaszeretetre nevelés | 108 |
A természeti környezethez való pozitív viszony kialakítása | 113 |
Az esztétikai nevelés | 118 |
A gyermekmunka (Munkára nevelés az óvodában) | 125 |
A munka osztályozása | 125 |
A gyermekmunka mint tevékenység | 125 |
A feladatteljesítés szokásainak kialakítása (a nevelési folyamat részmozzanatai) | 126 |
Munkafajták az óvodában | 129 |
A munka jelentősége a gyermek fejlődésében | 132 |
Az óvodai nevelés módszerei | 136 |
A követelés módszerei | 138 |
A meggyőzés módszerei és eszközei | 142 |
A gyakorlás módszerei és eszközei | 143 |
Az óvodai tanulás - tanítás | 145 |
Az óvodai tanulás - tanítás általános kérdései | 145 |
Az óvodai tanulás - tanítás helye az óvodai nevelésben | 145 |
A tanulás általános jellemzői | 146 |
Az óvodás gyermek a tanulás-tanítási folyamatban | 148 |
A tanulás-tanítás sajátos jellemzői az óvodában | 154 |
Az óvodai tanulás-tanítás szervezeti formái | 161 |
A tanulás-tanítás foglalkozás formái, módszerei, eszközei | 163 |
A tanulás-tanítás szervezése a részben osztott és az osztatlan csoportokban | 168 |
A tanulás-tanítás hatása a gyermekek személyiségfejlődésére | 168 |
Az óvodai tanulás-tanítás tartalma | 170 |
A tartalmat meghatározó tényezők | 170 |
A tartalmat meghatározó tényezők | 170 |
Műveltségtartalmak, fejlesztési területek | 173 |
A családi és óvodai nevelés kapcsolatrendszere | 182 |
A családi nevelést befolyásoló tényezők | 184 |
A családi és óvodai nevelés törekvéseinek, hatásrendszerének összhangja | 187 |
A családi nevelés leggyakoribb problémái | 189 |
A családi nevelés elvárható követelményei | 194 |
Az óvoda és a család együttműködése | 197 |
A család megismerésének lehetőségei | 200 |
Az óvoda speciális nevelési feladatai | 203 |
A problematikus gyermekek | 203 |
A hátrányos helyzetű és veszélyeztetett gyermekek | 206 |
Gyermekvédelem | 208 |
A rugalmas iskolakezdésből eredő speciális feladatok | 209 |
Ajánlott irodalom | 213 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.