kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Ifjúsági Lapkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 430 oldal |
Sorozatcím: | Óvodai nevelés |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Teljes évfolyam. Fekete-fehér fotókkal illusztrált. |
A pedagógus-szakszervezetek XII. világkongresszusa | 238 |
Az óvoda, az alsó- és középfokú nevelési-oktatási intézmények országos pedagógiai pályázata, 1981-1985 | 173 |
Baráti találkozó | 169 |
Búry Lászlóné: A nevelési program végrehajtásával kapcsolatos eredményvizsgálatról | 226 |
Búry Lászlóné: Őrizzük meg eredményeinket, és javítsuk a hibákat | 231 |
Hét tétel Bartók emlékére | 354 |
Horváth Katalin: A rokkantak nemzetközi éve | 327 |
Hűvös Éva: Kedves Olvasó! | 18 |
Keresztúri Ferencné: "A humorban nem ismerek tréfát" | 3 |
Kitüntetettjeink | 224 |
Kroó György: Bartók eszméi | 219 |
Mesenyár és felhósziget | 5 |
M. Kállai Edit: Hozzászólások (a 226. lapon megjelent cikkhez) | 234 |
Pályázati eredményhirdetés | 134 |
Pályázati felhívás | 119 |
Pályázatunk eredménye | 4 |
Szakkönyveink japán nyelven | 126 |
Takács Ferencné: A társadalmi jelenségeket figyelve | 39 |
Tarpataki Zsuzsanna: Firkafal a múzsák kertjében | 291 |
Elmélet és gyakorlat | |
B. Méhes Vera: A gyermeki személyiség fejlesztésének egyik eszköze az anyanyelv | 194 |
Csondorné Dr. Schüller Gabriella: "Miért él? Miért nem él?" | 78 |
Forrai Katalin: Kodály Zoltánra emlékezünk | 293 |
Garamvölgyiné Terbe Ibolya: Játékosság és ábrázolás. Ízetítő egy kiscsoport ábrázolásfoglalkozásaiból | 399 |
Gosztonyiné Dr. Dovala Márta: Anyanyelvi nevelés az alsó tagozatban | 147 |
Harcsa Tiborné: Az óvodai anyanyelvi nevelés Szabolcs-Szatmár megyében | 120 |
Keresztúri Ferencné: A felelősség szerepe | 239 |
Kelemen Janka - Nagy Sándor: Idegen nyelv az óvodában (?) | 246 |
Királyné dr. Dévai Margit: Az énkép és az anya-gyermek közötti kapcsolat összefüggései | 16 |
dr. Lengyel Zsolt: A gyermeki kommunikáció sajátosságai | 243 |
dr. Losoncz Mihályné: Az óvodás gyermek beszéde | 152 |
Országos Pedagógiai Intézet, nemzetiségi osztály: A nemzetiségi anyanyelvi nevelő-oktató munka áttekintése az óvodai nevelési értekezleten | 75 |
Országos Pedagógiai Intézet, óvodai csoport: A nevelési értekezlet elé | 40 |
Richterné Kropf Anikó: A közlekedésre nevelés eszközei és módszerei | 363 |
dr. Sebestyén Istvánné: Az óvónői beszéd mint modell | 331 |
Simon Tamás: A pöszeség feltárásának lehetőségei | 336 |
Szabadi Ilona: Az anyanyelvi nevelés tapasztalatai nagycsoportban | 183 |
Székely Ilona. Ahogy az anyanyelvi nevelést látom | 255 |
dr. Szépe György: Az óvodai anyanyelvi nevelés és a köznevelés fejlesztése | 111 |
Toarniczky József: Módszer-e a játék? | 296 |
Zabos Mária: A népművészet formavilága az ábrázolás- és kézimunka-foglalkozásokon | 299 |
Óvodapedagógiai Nyári Egyetem Kecskemét 1980 | |
Dr. Kalmár Magda: Néhány gondolat a kreativitás fejlődéséről, fejlesztési lehetőségeiről, valamint a játék és a kreativitás kapcsolatáról | 42 |
Szabadi Ilona: Tájékozottság és gondolkodás a nevelési program alapján | 6 |
Leonyid Abramovics Venger: Értelmi képességek fejlesztésével kapcsolatos kutatások a Szovjetunióban | 81 |
Továbbképzés | |
Gém Mária - Dézsi Emma: Továbbképzési felelősök országos tanácskozása | 260 |
Magyari Beck Anna: Egészségnevelési munkaközösség-vezetők tanácskozása | 369 |
Magyari Beck Anna: Három nap Zalában az énekmunkaközösség-vezetőkkel | 262 |
dr. Pintér Attila: A gyermekintézmények egészségügyi ellátása, az irányítás, ellenőrzés feladatai | 377 |
Zs. J.: Pest megyei pedagógiai napok, 1981 | 263 |
Zsoldos Júlia: Reflektorfényben az anyanyelvi nevelés | 264 |
Anyenyelvi munkaközösségek Gyöngyösön | |
Dr. Bognár Jánosné: A fogalomrendszer alakítása a foglalkozási tárgyak és a játék során | 410 |
Bozóki Árpádné: Anyanyelv és irodalom | 406 |
Fiser Antalné: Hogyan jutottunk el a dramatizálásig (improvizálásig)? | 408 |
Kovács Zoltánné: Az anyanyelvi nevelés és a család | 403 |
Pokol Károlyné: Osztatlan csoport fogalomtárának felmérése játékidőben az ősz témakörben | 412 |
Szabad Gyuláné: Anyanyelv és érzelmi nevelés | 405 |
Krónika | |
Angyal Józsefné: A nevelési tanácsadó és az óvodák együttműködése a XV. kerületben | 271 |
Barna Lujza: A Magyqar Pedagógiai Társaság Borsod-Miskolci Tagozatán belül működő kisgyermeknevelési szakcsoport tevékenységéről | 341 |
Barna Lujza: A cigánygyerekek beilleszkedési gondjai | 342 |
Glatz Lászlóné: A bölcsődék, óvodák és a nevelési tanácsadók kapcsolatáról | 380 |
Kovásznai Kató: Közelebb a gyerekhez | 92 |
Oláh Emód: Molnár Antal, a magyar óvoda énekzenei nevelésének kiemelkedő személyisége | 94 |
Szabadi Ilona: Az óvodák és a nevelési tanácsadók együttműködéséről | 380 |
Zsoldos Júlia: Pályakezdő pedagógusok közérzete | 302 |
Neveléstörténet | |
Anderkó Lajosné: A "Kisdednevelés" Kenyeres Elemér szerkesztésében (1923-1933) | 131 |
Bilibok Péterné dr. - Dr. Sebestyén Istvánné: Rehlingen Antal élete és pedagógiai munkássága | 266 |
Kövér Sándorné dr.: A "Kisdednevelés" a fasiszta szellemű óvoda értelmi nevelés szolgálatában (1933-1940) | 156 |
dr. Varga Gábor: Adatok Pap Ilona szakírói munkásságához | 345 |
dr. Varga Gábor: Egy vidéki óvodapedagógiai szaklap (1870) | 413 |
dr. Vág Ottó: A magyar óvodapedagógiai sajtó kezdetei | 52 |
Pályázati tallózó | |
Rehus Gyuláné: Egy nevelőotthon mindennapjai | 198 |
Tapasztalni, megfigyelni | |
B. Méhes Vera: Kísérlet a társadalmi ismeretek megalapozására | 123 |
Megismerni, fejleszteni | |
Kósáné dr. Ormai Vera: A rovat 10 éve | 21 |
Olvasóink írják | |
Balogh Lászlóné: Anyanyelvi nevelés az énekzene foglalkozásokon | 60 |
dr. Babinszky Pálné: A beszédkészség fejlesztésének gyakorlata | 348 |
Chlebik Márta: Ábrázolás - tér- és formaérzék - monumentalitás | 56 |
Forrai Katalin: Száll az ének | 274 |
G. B.: Mozgalom a gyermekintézményekért Veszprém megyében | 301 |
Glatz Lászlóné: Afrikától a varázslatig | 270 |
Gulyás Andrásné - Buhmann Imréné: A társadalmi normák elfogadására nevelünk | 165 |
Hernádi Lászlóné: Gyermeknapi hangerseny | 273 |
Horváth Lászlóné: Szeretnék rajzolni! | 61 |
Irázi Istvánné: Beszédjavítás kiscsoportban | 203 |
Kékkői Miklósné: Monológ és társkeresés a kiscsoportban | 22 |
Kulcsár Simonné: A feladatlapok alkalmazása cigányóvodában | 24 |
M. A.: Óvodakert-avatás | 304 |
Mátyás Sándorné: Matematikafoglalkozás télen | 385 |
Menyhárt Ágota: Beszélgessünk versről, zenéről, képről | 163 |
Mészáros Vincéné: Hangverseny az óvodában | 273 |
Peterke Árpádné: Ábrázolásötletek kiscsoportban | 414 |
Prosek Gyuláné: Óvodaavatás Dövényen | 204 |
Richterné Kropf Anikó: Játékos nyelvfejlesztés | 159 |
Szabó Endréné: Gyermeknap Besenyőtelken | 274 |
Szegvári Ábelné: Rendhagyó ábrázolásfoglalkozás | 416 |
Tóthné Andrási Mária: Gondolatok egy játékkiállítás után | 25 |
Várkonyi: Piros alma, sárgarépa | 350 |
Várkonyi Péter: A jövő óvodája | 27 |
V. P.: Óvodai eszközök bemutatója | 387 |
Add tovább! | |
Beke Miklósné: Barkácsötletek műanyagból és hullámpapír dobozokból | 31 |
Farkas Zoltánné: Milyen idő van? | 275 |
Hamvas Józsefné: Almafarsang a Kerepesi úton | 97 |
Havas Endréné: Karácsonyi mézeskalács bábuk | 388 |
Hegedüs Ferencné: "Füllentős" | 417 |
Horváth Erzsébet Rózsa: Színpárkereső | 387 |
Papfalvi Katalin: Régi újságból - új mesekönyv | 64 |
Papp Sándorné: Napbojler | 305 |
Prokai Judit: Gumiabroncsból kerti játék | 63 |
Richterné Kropf Anikó: Kartontévé dobozból | 204 |
A szerkesztő válaszol | 28 |
Külföld | |
A IX. Nemzetközi Óvodapedagógiai Szeminárium | 31 |
Keresztúri Ferencné - Kósádé dr. Ormai Vera: A IX. Nemzetközi Óvodapedagógiai Szeminárium Prágában I. | 383 |
Kovásznai Kató: Miről ír a Neue Erziehung? | 305 |
Mámmel Ádámné: Az NDK óvodában | 276 |
Könyvek | |
Bakonyiné Vince Ágnes: Pedagógia az óvónői szakközépiskola II. osztálya számára | 308 |
Bársony Magda: Pedagógiai szöveggyűjtemény az óvónői szakközépiskola II-IV. osztálya számára | 278 |
Daróczi Erzsébet: Új eszköz az óvodai matematikafoglalkozásokhoz | 418 |
Diafilmajánlatunk | 67 |
G. Solymos Neszta: Bábu, bábjáték, személyiségformálás (Mészáros Vincéné könyvismertetése) | 312 |
dr. Havas Péter: Szükségletektől a törekvésekig | 166 |
Kabainé Huszka Antónia: Tanuljunk meg gyermeknyelven! (Vajda Aurél könyvismertetése) | 206 |
K. M.: Miről ír a Dörmögő Dömötör! | 422 |
Kósáné Ormai Vera: A pedagógus és a nehezen nevelhető (szociálisan inadaptált) gyermek (dr. Gáti Ferenc könyvismertetése) | 310 |
Dr. Nagy József: 5-6 éves gyermekeink iskolakészültsége (Dr. Szabó Pál könyvismertetése) | 135 |
Óvónők figyelmébe | 391 |
Prinzhausen Zsuzsa: Olvassatok mindennap! | 392 |
Ingrid Sjöstrand: Prücsök (Murányi Gábor könyvismertetése) | 98 |
Székely Dezső: "...Én, József Attila itt vagyok!" | 390 |
Székely Dezső: Mit szeret a költő? | 351 |
Tarbay Ede: A kisróka (Erdős Imréné könyvismertetése) | 32 |
Trencsényi László: Két új képeskönyvről mese és ismeretterjesztés határán | 352 |
Új módszertankönyv az óvónői szakközépiskola II. osztályában (dr. Csetényi Sándorné könyvismertetése) | 205 |
Vajda Aurél: Irodalmi nevelésünk új utakon | 65 |
Eva Vencurova: Most légy okos, Domokos (Szakács Mihályné könyvismertetése) | 421 |
Volt játékom aranyalma (Zsoldos Júlia könyvismertetése) | 16 |
Válaszok a munkaügyi kérdésekre | |
Pethő Géza: Válaszok munkaügyi kérdésekre | 100 |
Nyitott helyzetek | |
Én mit tettem volna? | 68 |
Hűvös Éva: Egy történet | 138 |
Kalocsai Júlia: Gáborka | 218 |
M. A.: A büntetés: szamárfül | 318 |
Molnár Józsefné: Segítenem kellett volna? | 103 |
Bokonál Margit: Két történet | 69 |
Ismerkedjünk | |
Ágai Ágnes: Tarbay Ede | 34 |
Bán Magda: Csoóri Sándor | 394 |
Békés Mária: Horgas Béla | 176 |
Bognár Tas: Lázár Ervin | 284 |
Erdei Grünwald Mihály: Szepes Mária | 428 |
Petrolay Margit: Gazdag Erzsi | 70 |
Rigó Béla: Janikovszky Éva | 140 |
Székely Dezső: Szepesi Attila | 321 |
T. Aszódi Éva: Sebők Éva | 357 |
T. Aszódi Éva: Tandori Dezső | 213 |
Vajda Aurél: Végh György | 105 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.