Előszó
Ez a munkafüzet az óvónői szakközépiskola I. és II. osztályos tanulóinak szakmai gyakorlatához kíván segítséget nyújtani.
A szakmai gyakorlatoknak nagy szerepük van abban, hogy mint leendő óvónők...
Tovább
Előszó
Ez a munkafüzet az óvónői szakközépiskola I. és II. osztályos tanulóinak szakmai gyakorlatához kíván segítséget nyújtani.
A szakmai gyakorlatoknak nagy szerepük van abban, hogy mint leendő óvónők megismerjétek a kisgyermekek gondozását, nevelését.
Az első két osztályban az óvodai gyakorlat lehetőséget ad arra, hogy betekintést nyerjetek az óvoda gondozó-nevelő-oktató munkájába, ezenkívül megismerjétek az óvodához kapcsolódó intézmények (bölcsőde, iskola) alapvető nevelési feladatait is. A munkafüzet segítségével céltudatosan figyelhetitek meg az említett intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet.
A munkafüzet segít a hospitálásokra való felkészülésetekben, irányítja megfigyeléseiteket, biztosítja az elméletben tanultak összekapcsolását a gyakorlattal, feldolgozza a két osztály gyakorlatának a tantervben megjelölt témaköreit kérdések, feladatok formájában, de nem zárja ki azt, hogy a megadott szempontokon kívül egy-egy aktuális nevelési helyzetet ne vitassatok meg a gyakorlatvezető tanár irányításával.
A munkafüzet használatát mindkét osztályban elméleti előkészítés előzi meg, amelynek során a szaktanár segít a gyakorlatok elméleti megalapozásában. Emellett szükség van az Óvodai Nevelési Program megfelelő fejezeteinek ismeretére, valamint az ajánlott irodalom és a II. osztályban szerzett pedagógiai, pszichológiai, módszertani és egészségtani ismeretekre.
A munkafüzet terjedelme nem ad lehetőséget arra, hogy minden feladatot ebben oldjatok meg, ezért vezessetek egy hospitálási füzetet is, amelyben a • jelű feladatokat oldjátok meg!
Az egyes témakörök végén található összefoglaló feladatok azt mérik le, hogy milyen mértékben sikerült megértenetek a gyakorlatokon az egyes nevelési intézményekben folyó tevékenység lényegét.
Vissza