1.063.248

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Óvodából iskolába

Van-e kapcsolat az iskolaérettség elérése és a lelkiség megvalósulása között?/Segédanyag a katolikus óvodákban dolgozó óvodapedagógusok részére

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 25 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoportja 2014-15. évi munkájának eredményét, összefoglalását tartja kezében a Kedves Olvasó.
Ezúttal is olyan témát választott a... Tovább

Előszó

A KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoportja 2014-15. évi munkájának eredményét, összefoglalását tartja kezében a Kedves Olvasó.
Ezúttal is olyan témát választott a munkacsoport, amely - ismerve a saját növedékeinket, és az országos helyzetet, - bizony nagyon aktuális. Egyre nagyobb kihívást jelent az óvodapedagógusoknak, hogy felkészítsék növendékeiket az iskolai életre. Furcsa, a gyermek számára egyáltalán nem előnyös, a kisgyermek lelki, szellemi és testi életét tekintve aránytalan, nem harmonikus fejlődésnek lehetünk tanúi napjainkban. Erősen eltolódott a növendékek fejlődése az értelmiek felé, és sok esetben nagyon lemaradt az érzelmi fejlődés. Ezt a helyzetet súlyosbíthatja, ha a szülők nem fordítanak elég gondot a gyermek játékaira, mozgás lehetőségeire. Egyes esetben a szülő nem társ az óvoda azon törekvésében, amellyel a gyermek, életkori sajátosságainak megfelelően, rendre, következetességre, fegyelmezettségre igyekszik nevelni. Más gyermek családi körülményei miatt zaklatott, szétszórt, vagy befelé forduló.
Nem kis feladat az óvodapedagógusoknak megtalálnia a megfelelő eszközöket és módokat, hogy az iskolába menetel idejére olyan gyermeket adjon át a tanítónak, aki alkalmas teljesíteni iskolai feladatait.
Ez az összeállítás remélhetőleg sokat segít majd az óvodapedagógusoknak felelősségteljes munkájukban. Összefoglalja azokat a szakmai szempontokat, amelyeket minden óvodában szem előtt kell tartania a nevelőnek, és kiegészíti azokkal a lelki szempontokkal, amelyek nagy segítséget és többletet jelenthetnek a katolikus intézményben dolgozó óvoda-pedagógusok munkájában.
Fót, 2015. Nagyboldogasszony napján
Sebők Sándor plébános Vissza

Tartalom

Ajánlás4
Előszó5
Az öröklés - tanulás - környezeti hatások egysége9
A testünk tanulása - Hogyan hat a testi fejlődés az egyéb képességekre11
A viselkedés alakulásának útja az iskolaérettségig13
A hit, mint a lelki fejlődés elősegítője18
Az iskolaérettség kérdései19
A fejlődési területek jellemzői a beiskolázáskor21
Összegzés24
Ajánlott és felhasznált irodalom25
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem