Előszó
A KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoportja 2014-15. évi munkájának eredményét, összefoglalását tartja kezében a Kedves Olvasó.
Ezúttal is olyan témát választott a...
Tovább
Előszó
A KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoportja 2014-15. évi munkájának eredményét, összefoglalását tartja kezében a Kedves Olvasó.
Ezúttal is olyan témát választott a munkacsoport, amely - ismerve a saját növedékeinket, és az országos helyzetet, - bizony nagyon aktuális. Egyre nagyobb kihívást jelent az óvodapedagógusoknak, hogy felkészítsék növendékeiket az iskolai életre. Furcsa, a gyermek számára egyáltalán nem előnyös, a kisgyermek lelki, szellemi és testi életét tekintve aránytalan, nem harmonikus fejlődésnek lehetünk tanúi napjainkban. Erősen eltolódott a növendékek fejlődése az értelmiek felé, és sok esetben nagyon lemaradt az érzelmi fejlődés. Ezt a helyzetet súlyosbíthatja, ha a szülők nem fordítanak elég gondot a gyermek játékaira, mozgás lehetőségeire. Egyes esetben a szülő nem társ az óvoda azon törekvésében, amellyel a gyermek, életkori sajátosságainak megfelelően, rendre, következetességre, fegyelmezettségre igyekszik nevelni. Más gyermek családi körülményei miatt zaklatott, szétszórt, vagy befelé forduló.
Nem kis feladat az óvodapedagógusoknak megtalálnia a megfelelő eszközöket és módokat, hogy az iskolába menetel idejére olyan gyermeket adjon át a tanítónak, aki alkalmas teljesíteni iskolai feladatait.
Ez az összeállítás remélhetőleg sokat segít majd az óvodapedagógusoknak felelősségteljes munkájukban. Összefoglalja azokat a szakmai szempontokat, amelyeket minden óvodában szem előtt kell tartania a nevelőnek, és kiegészíti azokkal a lelki szempontokkal, amelyek nagy segítséget és többletet jelenthetnek a katolikus intézményben dolgozó óvoda-pedagógusok munkájában.
Fót, 2015. Nagyboldogasszony napján
Sebők Sándor plébános
Vissza