1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Óvodából az iskolába

Az iskolaérettség pedagógiai és pszichológiai kérdései

Szerző
Miskolc
Kiadó: Magyar Óvodapedagógiai Egyesület
Kiadás helye: Miskolc
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 43 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-206-525-5
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az átmenet pedagógiai, pszichológiai kérdései
A sikeres iskolakezdés problémája hosszú ideje foglalkoztatja a szülőket, pedagógusokat, kutatókat egyaránt. Évente visszatérően sokszor felmerül az... Tovább

Előszó

Az átmenet pedagógiai, pszichológiai kérdései
A sikeres iskolakezdés problémája hosszú ideje foglalkoztatja a szülőket, pedagógusokat, kutatókat egyaránt. Évente visszatérően sokszor felmerül az érintettek körében - mit kellene tenni, hogy a kisgyermek megállja helyét az iskolában, hogy mielőbb megszokja az új környezetet: a családias óvodai csoportszoba, a kényelmes mobil bútorok, a puha szőnyegek, terítők, virágok és a sok-sok játék után az egymáshoz és helyhez rögzített bútorokat, az óvodához képest puritánabb, sivárabb osztálytermet, az ölelő, megengedő, dédelgető óvó nénit felváltó, a feladatok teljesítését szigorúbban megkövetelő tanító nénit, a régi barátok helyébe lépő új osztálytársakat, a meleg szeretetteljes légkör helyett a teljesítménykényszer szorítását. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
Az átmenet pedagógiai, pszichológiai kérdései 5
Törvényi szabályozás. Ki mérje az iskolaérettséget? 6
Milyennek írja le a fejlődéslélektan a 6-7 éves gyermek fejlettségi szintjét? 9
Testi fejlettség 9
Mozgásfejtettség 10
Mentális érettség 11
Szociális érettség 16
Miért nem egy időben? 19
A pszichikus fejlődést meghatározó tényezők 19
A tanulási képességeket meghatározó pszichikus funkciók 25
Gondolatok a mérésről 29
Hogyan mérjünk? 32
Mit figyeljen meg az óvónő? 32
Néhány gondolat az etnikai kisebbség gyermekeit nevelő óvodák iskolai életre való előkészítő tevékenységéről 37
Mit tehet az óvoda gyermekek fejlesztéséért? 38
Az iskolai tanulási képesség vizsgálatáról 41
A témához ajánlott szakirodalom 43

Dr. W. Mikó Magdolna

Dr. W. Mikó Magdolna műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. W. Mikó Magdolna könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem