kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
I. kötet | |
Jausz Béla: Előszó | 5 |
Az első teljes ülés 1970. szeptember 28. | |
Ortutay Gyula: Elnöki megnyitó | 9 |
Kádár János: Köszöntő levél | 10 |
Simay Mihály: A Magyar ENSZ Társaság üdvözlő levele | 11 |
Gáspár Sándor: Megnyitó beszéd | 12 |
Péter Ernő: Az V. Nevelésügyi Kongresszus feladata és módszerei | 15 |
A kongresszust meghirdető intézmények képviselőinek felszólalásai: | |
Erdey-Grúz Tibor, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke | 35 |
Kovács Pál, a honvédelmi miniszter helyettese | 37 |
Szarka József, a Magyar Pedagógiai Társaság alelnöke | 35 |
Kovács Pál, a honvédelmi miniszter helyettese | 37 |
Szarka József, a Kommunista Ifjúsági Szövetség Központi Bizottságának első titkára | 43 |
Ortutay Zsuzsa, a Magyar Nők Országos Tanácsa képviselője | 47 |
Varga József, a Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetségének alelnöke | 50 |
A témabizottságok jelentései | |
A gazdasági-társadalmi és tudományos-technikai fejlődésének az iskolai nevelésre és oktatásra kiható fő tényezői | |
A fő tényezők és várható hatásuk | 55 |
A korszerű általános műveltség és viszonya a szakmai képzettséghez | 57 |
Iskolarendszerünk helyzete és várható alakulásának fő irányai | 61 |
A nevelés és oktatás hatékonyságának növelése | 64 |
Korunk nevelési feladatai és a nevelési tényezők együttműködése | |
Nevelésünk helyzete, főbb feladataink | 69 |
A nevelési tényezők rendszere és kölcsönhatása | 82 |
A pedagógus hivatás és a továbbképzés | |
A pedagógus hivatás | 101 |
A pedagógusképzés | 106 |
A továbbképzés | 106 |
A továbbképzés | 108 |
A neveléstudomány helyzete, feladatai, intézményei, kapcsolatai más tudományokkal | |
Neveléselmélet | 111 |
Didaktika | 113 |
Neveléstörténet | 116 |
Felsőoktatás | 118 |
Felnőttnevelés | 121 |
A neveléstudomány kapcsolata más tudományokkal | 123 |
A kutatások feltételei, a tudományirányítás kérdései | 125 |
A közoktatási irányítás korszerűsítése | |
A korszerűsítés szükségessége és időszerűsége | 129 |
A fejlesztés lehetőségei | 133 |
A szervező bizottság által javasolt ajánlások | |
A javasolt ajánlások szövege | 151 |
II. kötet | |
A témabizottságok jelentéseinek és a szervező bizottság által javasolt ajánlásoknak szekciók szerinti vitája 1970. szeptember 28-29. | |
I. téma és szekció | 7 |
II. téma és szekció | 55 |
III. téma és szekció | 127 |
IV. téma és szekció | 163 |
V. téma és szekció | 211 |
A második teljes ülés 1970. szeptember 30. | |
Aczél György: Kongresszusunk a szocialista nevelés szolgálatában | 251 |
Pápai Béla: A munkára nevelés és a szakmunkásképzés a kongresszusi dokumentumokban | 263 |
Erdey-Grúz Tibor: Az I. szekció munkájának értékelése | 265 |
Ágoston György: A II. szekció munkájának értékelése | 267 |
Miklósvári Sándor: A III. szekció munkájának értékelése | 268 |
Nagy Sándor: A IV. szekció munkájának értékelése | 270 |
Hantos János: Az V. szekció munkájának értékelése | 272 |
Orbán László: Eredményeink és feladataink a kongresszus értékelései alapján | 274 |
Simon Gyula: Javaslat a témabizottsági jelentések jóváhagyására, az ajánlásoknak az előterjesztett módosításokkal együtt történő elfogadására | 285 |
Péter Ernő: Zárszó | 290 |
Az ajánlások | |
Az V. Nevelésügyi Kongresszus előkészítése | 309 |
A kongresszus szervezte | 317 |
A teljes- és a szekcióülések résztvevői | 322 |