1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Osztályozás? Szöveges értékelés?

Modern pedagógia a gyakorlatban

Szerző
Budapest
Kiadó: Dinasztia Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 308 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-657-380-8
Megjegyzés: További szerzők a tartalomban. Tankönyvi száma: DI-469003.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az iskolakaput várakozással átlépő kicsik közül a többség iskolával kapcsolatos fenntartásai elég hamar kialakulnak, a tanítók sok esetben érzik úgy, hogy erőfeszítések nem térülnek meg, hiszen sok rossz osztályzatot kénytelenek adni. olykor buktatnak is, pedig valóban a kifáradásig kimerülésig tanítanak, s a szülők tömegei frusztráltak az iskolától, hiszen szemük fénye életük értelme miatt nem egyszer kell megszégyenülniük. Hogyan lehetne ezen a helyzeten változtatni? Elméleti kutatási eredmények és gyakorlati tapasztalatok szerint az iskoláztatás kezdő szakaszában az osztályozás helyett a tanulók szöveges értékelése az egyik jó eszköze lehetne az átalakításnak. De hogy ez a váltás betöltse a hozzáfűzött reményeket, annak több feltétele van. Ezért a szöveges értékelés mellett ezekről a feltételekről is szól ez a kötet, tisztázó, segítő szándékkal.

Tartalom

Miért Készült ez a könyv? ...7
1. Értékelés a pedagógiai folyamatban ...11
1.1. Értékelési tendenciák, változtatási törekvések néhány európai országban
(Ballér Piroska)...11
1.2. Történelmi előzmények és az osztályozás jelenlegi problémái Magyarországon
(M. Nádasi Mária) ...31
1.3. Az értékelés pedagógiai kérdései (M. Nádasi Mária)... 34
1.4. A szöveges értékelés szerepe a nevelés-oktatás folyamatában (M. Nádasi
Mária) ... 40
1.5. A szöveges értékelés feltétele: a tanulók megismerése (Serfőző Mónika-Vörös
Anna) ... 44
2. A szöveges értékelés helyi, iskolai rendszerének kidolgozása ... 61
2.1. Szükséges döntések a szöveges értékelési rendszer kidolgozásának folyamatában (Lénárd András)... 61
2.2. Szöveges értékelés a tantárgyakhoz, műveltségterületekhez kapcsolódóan
(Hunyady Györgyné)... 71
Magyar nyelv és irodalom (Kálmánná Bors Irén)... 74
Matematika (Palotásné Víg Marianna)... 92
Ember a természetben (Véghelyi József né)... 121
Vizuális nevelés (Bálványos Huba)... 145
Ének-zene (Gráfné Forrai Magdolna)... 168
Testnevelés (Vörös Vera)... 173
A tantárgyi/műveltségterületi szempontsorok használatának egy lehetséges
módja (Konrád Ágnes)... 203
2.3. Neveltség és szöveges értékelés (Hunyady Györgyné)... 207
2.4. Pedagógusok - szülők - tanulók párbeszéde a szöveges értékelésről (Lénárd
András)... 211
3. Mi így csináljuk! - Szöveges értékelés a gyakorlatban ... 221
3.1. A Kincskereső Iskola szöveges értékelési rendszere (Winkler Márta és tantestülete) ... 221
3.2. Szöveges értékelés a Lépésről lépésre Iskolai Programban (Glauber Anna)... 242
3.3. A Kontyfa utcai Általános Iskola értékelési gyakorlata (Mák Andrea-Ballér
Piroska)... 264
3.4. A törökbálinti Bálint Márton Általános és Középiskola kezdő tagozatának
értékelési szempontjai (Kollár Monika-Ballér Piroska)... 274
3.5. A békéscsabai Madách Utcai Általános Iskola alsó tagozatának értékelési
rendszere (Összeállította az iskola alsó tagozatos munkaközössége)... 286
Osztályozás? Szöveges értékelés! ... 303
Ajánlott irodalom (Ackermanné Kelő Kamilla-Varga Kovács Amarílla)... 305
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem