Előszó
Az osztályfőnöki óra a tanulók közösségi életének egyik fontos színtere, társadalmi tapasztalataik elemzésének, értékelésének jelentős fóruma. Kiemelkedő szerepet tölt be az erkölcsi-politikai-világnézeti nevelésben.
Célja - az osztályban folyó nevelőmunka integrálásával - a tanulók mindenoldalú, harmonikus fejlesztése, a szocialista típusú személyiség kialakítása - különös tekintettel az erkölcsi nevelésre, - az osztály közösséggé formálása, a közösség fejlesztése és ezek érdekében különféle tevékenységek szervezése.
Az osztályfőnöki munka feladatai a következők:
A közösség és személyiség szocialista kölcsönhatású viszonyának fejlesztése érdekében:
- az osztály közösséggé alakítása közös célok kitűzésével, követelmények megfogalmazásával;
- a közösségi-közéleti tevékenység szervezése, értékelése, gazdagítása;
- kapcsolatok teremtése és együttműködés más közösségekkel: az ifjúsági szervezettel (KISZ), az üzemmel, vállalattal, társadalmi és közművelődési intézményekkel;
- a tanulói önkormányzat fejlesztése, együttműködés a nevelésben;
- a tanulók önismeretre, önértékelésre, emberismeretre nevelése;
- pozitív tanulói közvélemény formálása, a szocialista erkölcs értékrendjének elfogadtatása;
- a tanórák erkölcsi-politikai-világnézeti tartalmának beépítése a személyiségbe;
- útmutatás az egyéni és közösségi érdekek egymásból fakadó érvényesítéséhez;
- a nemek közötti kapcsolatok helyes irányú befolyásolása.
Vissza