1.066.355

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Osztályfőnöki kézikönyv az általános iskolai osztályfőnöki órák Tanterv és Utasításához

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Honti Mária: Az osztályfőnöki óra szerepe, feladatai
A közösség életének szervezése, irányítása az osztályfőnöki órán7
Az osztályfőnöki óra szerepe a nevelési folyamatban13
Az osztályfőnöki óra szerepe a nevelés fő feladatainak megoldásában16
Honti Mária: Az osztályfőnöki órák felépítése, típusai
A tantervi témák feldolgozása az osztályfőnöki órán, és az órafelépítés néhány kérdése23
Az osztályfőnöki órák néhány fontosabb típusa27
Honti Mária: Az osztályfőnöki órák vezetésének módszertani kérdései
Az osztályfőnöki órák megtervezése31
Az osztályfőnöki óra előkészítése34
Az osztályfőnök vezető szerepe36
Az élményszerűség biztosítása az osztályfőnöki órán41
A szemléltetés az osztályfőnöki órán44
Havril Andrásné: A rádió az osztályfőnöki órákon47
A tanulók aktivizálásának lehetőségei és módszerei54
A tanulók magatartásának fejlesztése az osztályfőnöki órán59
Az osztályfőnöki óra elemzése, adatainak felhasználása a nevelőmunkában63
Honti Mária: Az osztályfőnöki munkaközösség az osztályfőnöki órák színvonalának emeléséért69
Az osztályfőnöki órák tartalma
Kötött tematikájú órák, etikai beszélgetések
5. osztály
Dr. Fried István: Az ünnepek keletkezése és szerepe a társadalom életében76
Dr. Fried István: Vakhit, hiedelem és babona79
György Lajosné: A szülői ház és a szülőföld szeretete81
György Lajosné: A családi közösség85
György Lajosné: Az iskolai közösség87
Dr. Fried István: A közös összefogás jelentősége életünkben90
György Lajosné: Az úttörők vidám, baráti közössége92
György Lajosné: A munkáról általában95
György Lajosné: A tanulás mint munka98
György Lajosné: A munka eredményeinek megbecsülése101
György Lajosné: Szabad időnk helyes felhasználása102
György Lajosné: Állhatatosság, bátorság, erő, ügyesség, találékonyság105
Dr. Bodó Lászlóné: Az úttörő és az őszinteség108
György Lajosné: A helyes pajtási segítség a közösség érdekeit is szolgálja110
György Lajosné: Indulataink legyőzése113
6. osztály
Dr. Fried István: A vallás keletkezése és szerepe115
György Lajosné: Szülőföldünk szép tájai118
Dr. Fried István: Hazánk és a baráti országok ifjúsága összefogásának szükségessége121
Dr. Vidor Pálné: A kötelező tisztelet szüleink, nevelőink és az idősebbek iránt122
Csoma Gyula: A felelősségérzet127
Csoma Gyula: A baráti és bajtársi együttérzés129
György Lajosné: A termelőmunka jelentősége132
Dr. Vidor Pálné: A tanulás és a fizikai munka135
Dr. Vidor Pálné: A kötelességtudás137
Dr. Bodó Lászlóné: A megfontoltság, határozottság140
Dr. Vidor Pálné: Az akarat edzése141
Dr. Vidor Pálné: Példaképeink144
Dr. Vidor Pálné: Önállóság146
Dr. Vidor Pálné: A figyelmesség, előzékenység149
Seper Jenő: A takarékosság egyéni és közösségi jelentősége152
7. osztály
Dr. Fried István: Vallásos hiedelmek, népmesék a Föld keletkezéséről155
Dr. Fried István: Az ember szerepe a Föld felszínének megváltoztatásában157
Dr. Fried István: A valláserkölcs és a kommunista erkölcs különbsége160
Dr. Fried István: Az egyéni érdek és a közérdek viszonya a szocialista társadalomban163
Dr. Fried István: Az igazi barátság célja, tartalma166
György Lajosné: Az ifjúság élete régen és ma169
György Lajosné: A nemzeti zászló és a vörös zászló jelentősége174
Dr. Fried István: A szocialista hazafiság177
Dr. Vidor Pálné: A jó osztályközösség jellemzői180
Dr. Fried István: Magunk és mások munkájának és magatartásának helyes bírálata183
Dr. Fried István: A tervszerű munka fogalma185
Dr. Fried István: Felkészülés a pályaválasztásra187
György Lajosné: A szocializmus építése falun és városon189
Dr. Vidor Pálné: Az erős akarat és a makacsság192
Dr. Vidor Pálné: Az udvariasság és gorombaság194
8. osztály
Dr. Fried István: A természet és a társadalom törvényeinek jelentősége197
Dr. Fried István: Feladataink a szocialista társadalomban200
Dr. Bodó Lászlóné: A család mint közösség202
Dr. Fried István: A párt és a KISZ205
Dr. Fried István: A szocialista ember néhány jellemvonása208
Csoma Gyula: Helyes önbírálat, mások igazságos értékelése211
Dr. Fried István: A szocialista haza polgárai leszünk214
Dr. Fried István: Összefogás a baráti népekkel216
Dr. Fried István: A háború és a béke ügye219
Dr. Vidor Pálné: A fizikai és a szellemi munka kapcsolata a szocializmust építő társadalomban222
Dr. Fried István: Beszélgetés a pályaválasztásról224
Dr. Bodó Lászlóné: Az igazságosság és a szocialista becsület226
Dr. Bodó Lászlóné: Határozottság, megfontoltság, elvhűség228
Dr. Fried István: Az ízlés és a szépérzék fejlesztése229
Dr. Fried István: Helyes és helytelen szórakozások233
Kötetlen órák, gyakorlati megbeszélések
Takács Etel: A tanulás helyes módszerei237
Csoma Gyula: A tanulmányi és magatartási helyzet időszakonkénti mérlegelése241
György Lajosné: A takarékosság egyéni és közösségi jelentősége245
György Lajosné: A közös filmlátogatás előkészítése és megbeszélése246
György Lajosné: Megemlékezések és ünnepélyek előkészítése248
Függelék
Kovács Zoltánné: Ajánlott irodalom255
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem