1.062.107

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Osztályfőnöki kézikönyv az általános iskola 1-4. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 222 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-178-543-2
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 83016/1.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Dr. Zrinszky László: Az osztályfőnök feladatköre3
Dr. Horváth Lajos: A közösség kialakítása és fejlesztése az általános iskola 1-4. osztályában10
A közösség fejlesztésének sajátos vonásai10
A közösség kialakítása az I. osztályban14
Az I. osztályba lépő tanulók közösségi vonásai14
A közösségfejlesztés feladatai az I. osztályban16
A tevékenységi rendszer kiépítése, a munka önállóságának fejlesztése17
A közösség szerkezetének fejlesztése22
A követelmények beépítése a tanulók tudatába és magatartásába24
A közösség fejlesztése a 2. osztályban25
A 2. osztályba lépő tanulók kollektivitásának jellemzése25
A közösségfejlesztés feladatai a 2. osztályban26
A tevékenységi rendszer fejlesztése, a munka önállóságának növelése27
A közösség szerkezetének fejlesztése30
A követelmények beépítése a tanulók tudatába és magatartásába32
A közösség fejlesztése a 3. osztályban32
A 3. osztályba lépő tanulók kollektivitásának jellemzése32
A közösségfejlesztés feladatai a 3. osztályban34
A tevékenységi rendszer fejlesztése, a munka önállóságának növelése34
A közösség szerkezetének fejlesztése37
A követelmények beépítése a tanulók tudatába és magatartásába40
A közösség fejlesztése a 4. osztályban40
A 4. osztályba lépő tanulók kollektivitásának jellemzése40
A közösségfejlesztés feladatai a 4. osztályban41
A tevékenységi rendszer fejlesztése, a munka önállóságának növelése42
A közösség szerkezetének fejlesztése45
A követelmények beépítése a tanulók tudatába és magatartásába47
A közösség tevékenységi rendszerének fejlesztése47
A 6-10 éves gyermek személyiségének fejlődése és fejlesztése53
Dr. Fábián Zoltán: Az iskolába kerülő gyermek jellemzése 53
Általános jegyek53
Az iskolaérettség55
Dr. Fábián Zoltán - Dr. Bíró Katalin: A személyiség alapvető jegyei és fejlesztésük58
A képességek59
Az érdeklődés62
Az érzelmek63
Az akarati és jellemtulajdonságok65
A gyermek erkölcsi fejlődésének szakaszai66
Dr. Fábián Zoltán: A személyiségfejlesztés egyéni programjának tényezői69
A gyermekismeret69
A differenciált követelményrendszer70
A differenciált tevékenységrendszer71
A közösségi viszonyrendszer szabályozása72
A szabályozott pedagógus-gyermek viszony74
Faragó László - Dr. Fábián Zoltán - Fábiánné Dr. Kocsis Lenke: A sikeres iskoláztatás biztosítása75
A gyermekek az iskoláskor előtt és az általános iskola kezdő szakaszában75
A problematikus tanulók84
A gyermekvédelmi tevékenység88
Nevelőmunka az osztályfőnöki órán93
Dr. Majzik Lászlóné: Az osztályfőnöki óra célja, tartalma, jellege93
Dr. Bíró Katalin: Az erkölcsi nevelés folyamata102
A társadalmi-erkölcsi tapasztalás102
Az erkölcsi tudatosság105
A gyakorlás118
Dr. Bíró Katalin - Dr. Horváth Lajos: Az osztályfőnöki óra megszervezésének és vezetésének metodikája119
Az erkölcsi tapasztalás120
A tudatosítás125
A gyakorlás, az egyéni és közösségi tevékenység129
Faragó László - Hankovszky Valéria: Osztályfőnöki órák a 3. osztályban135
Közösség és személyiség135
Tanulás és munka145
Szülőföldünk, hazánk, helyünk a világban154
Egészséges, kulturált életmód160
Faragó László - Hankovszky Valéria: Osztályfőnöki órák a 4. osztályban166
Közösség és személyiség166
Tanulás és munka173
Szülőföldünk, hazánk, helyünk a világban179
Egészséges, kulturált életmód187
Gál Erzsébet: A gyermekek tanórán kívüli tevékenységének megszervezése193
Gál Erzsébet: Együttműködés a nevelési tényezőkkel204
Az iskolai nevelési tényezők együttműködése205
Kooperáció az iskolán kívüli nevelési tényezőkkel207
Együttműködés a családdal207
Együttműködés az úttörőcsapattal210
Együttműködés a közművelődési és sportintézményekkel, valamint a társadalom többi nevelési tényezőjével211
Dr. Majzik Lászlóné: Az osztályfőnöki nevelőmunka tervezése213
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem