Dr. Zrinszky László: Az osztályfőnök feladatköre | 3 |
Dr. Horváth Lajos: A közösség kialakítása és fejlesztése az általános iskola 1-4. osztályában | 10 |
A közösség fejlesztésének sajátos vonásai | 10 |
A közösség kialakítása az I. osztályban | 14 |
Az I. osztályba lépő tanulók közösségi vonásai | 14 |
A közösségfejlesztés feladatai az I. osztályban | 16 |
A tevékenységi rendszer kiépítése, a munka önállóságának fejlesztése | 17 |
A közösség szerkezetének fejlesztése | 22 |
A követelmények beépítése a tanulók tudatába és magatartásába | 24 |
A közösség fejlesztése a 2. osztályban | 25 |
A 2. osztályba lépő tanulók kollektivitásának jellemzése | 25 |
A közösségfejlesztés feladatai a 2. osztályban | 26 |
A tevékenységi rendszer fejlesztése, a munka önállóságának növelése | 27 |
A közösség szerkezetének fejlesztése | 30 |
A követelmények beépítése a tanulók tudatába és magatartásába | 32 |
A közösség fejlesztése a 3. osztályban | 32 |
A 3. osztályba lépő tanulók kollektivitásának jellemzése | 32 |
A közösségfejlesztés feladatai a 3. osztályban | 34 |
A tevékenységi rendszer fejlesztése, a munka önállóságának növelése | 34 |
A közösség szerkezetének fejlesztése | 37 |
A követelmények beépítése a tanulók tudatába és magatartásába | 40 |
A közösség fejlesztése a 4. osztályban | 40 |
A 4. osztályba lépő tanulók kollektivitásának jellemzése | 40 |
A közösségfejlesztés feladatai a 4. osztályban | 41 |
A tevékenységi rendszer fejlesztése, a munka önállóságának növelése | 42 |
A közösség szerkezetének fejlesztése | 45 |
A követelmények beépítése a tanulók tudatába és magatartásába | 47 |
A közösség tevékenységi rendszerének fejlesztése | 47 |
A 6-10 éves gyermek személyiségének fejlődése és fejlesztése | 53 |
Dr. Fábián Zoltán: Az iskolába kerülő gyermek jellemzése | 53 |
Általános jegyek | 53 |
Az iskolaérettség | 55 |
Dr. Fábián Zoltán - Dr. Bíró Katalin: A személyiség alapvető jegyei és fejlesztésük | 58 |
A képességek | 59 |
Az érdeklődés | 62 |
Az érzelmek | 63 |
Az akarati és jellemtulajdonságok | 65 |
A gyermek erkölcsi fejlődésének szakaszai | 66 |
Dr. Fábián Zoltán: A személyiségfejlesztés egyéni programjának tényezői | 69 |
A gyermekismeret | 69 |
A differenciált követelményrendszer | 70 |
A differenciált tevékenységrendszer | 71 |
A közösségi viszonyrendszer szabályozása | 72 |
A szabályozott pedagógus-gyermek viszony | 74 |
Faragó László - Dr. Fábián Zoltán - Fábiánné Dr. Kocsis Lenke: A sikeres iskoláztatás biztosítása | 75 |
A gyermekek az iskoláskor előtt és az általános iskola kezdő szakaszában | 75 |
A problematikus tanulók | 84 |
A gyermekvédelmi tevékenység | 88 |
Nevelőmunka az osztályfőnöki órán | 93 |
Dr. Majzik Lászlóné: Az osztályfőnöki óra célja, tartalma, jellege | 93 |
Dr. Bíró Katalin: Az erkölcsi nevelés folyamata | 102 |
A társadalmi-erkölcsi tapasztalás | 102 |
Az erkölcsi tudatosság | 105 |
A gyakorlás | 118 |
Dr. Bíró Katalin - Dr. Horváth Lajos: Az osztályfőnöki óra megszervezésének és vezetésének metodikája | 119 |
Az erkölcsi tapasztalás | 120 |
A tudatosítás | 125 |
A gyakorlás, az egyéni és közösségi tevékenység | 129 |
Faragó László - Hankovszky Valéria: Osztályfőnöki órák a 3. osztályban | 135 |
Közösség és személyiség | 135 |
Tanulás és munka | 145 |
Szülőföldünk, hazánk, helyünk a világban | 154 |
Egészséges, kulturált életmód | 160 |
Faragó László - Hankovszky Valéria: Osztályfőnöki órák a 4. osztályban | 166 |
Közösség és személyiség | 166 |
Tanulás és munka | 173 |
Szülőföldünk, hazánk, helyünk a világban | 179 |
Egészséges, kulturált életmód | 187 |
Gál Erzsébet: A gyermekek tanórán kívüli tevékenységének megszervezése | 193 |
Gál Erzsébet: Együttműködés a nevelési tényezőkkel | 204 |
Az iskolai nevelési tényezők együttműködése | 205 |
Kooperáció az iskolán kívüli nevelési tényezőkkel | 207 |
Együttműködés a családdal | 207 |
Együttműködés az úttörőcsapattal | 210 |
Együttműködés a közművelődési és sportintézményekkel, valamint a társadalom többi nevelési tényezőjével | 211 |
Dr. Majzik Lászlóné: Az osztályfőnöki nevelőmunka tervezése | 213 |