A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Osztályfőnöki kézikönyv a középiskolák számára

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 252 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-4481-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskola nevelő funkciójával együtt nőtt az osztályfőnöki nevelő tevékenység jelentősége is. Ezért szükségessé vált e munka tartalmi megújítása és módszereinek gazdagítása.
Az új osztályfőnöki... Tovább

Előszó

Az iskola nevelő funkciójával együtt nőtt az osztályfőnöki nevelő tevékenység jelentősége is. Ezért szükségessé vált e munka tartalmi megújítása és módszereinek gazdagítása.
Az új osztályfőnöki tantervben határozottabban rajzolódik ki az osztályfőnöki óra funkciója, nevezetesen az osztályközösség fejlesztése és az erkölcsi nevelés. A tanórán kívüli nevelés terve is újszerű kötelezettségek elé állítja a pedagógusokat. Mindez az osztályfőnöktől széles körű tájékozottságot, magas szintű pedagógiai, pszichológiai - és nem utolsósorban - ideológiai-politikai felkészültséget igényel. Vissza

Tartalom

Előszó5
Az osztályfőnöki munka szerepe, helye a nevelési folyamatban7
Az osztályfőnöki nevelőmunka főbb feladatai és módszerei13
Az osztály közösséggé fejlesztésének feladatai és módszerei13
Az elért eredmények vizsgálatáról25
Az egyéni fejlődés nyomon követése26
A tanulók megismerésének módszerei31
Az erkölcsi nevelés folyamata, tartalma és módszerei35
A tanuló erkölcsi fejlettségének vizsgálata52
A tanulók önismereti, önértékelési és önalakítási képességeinek kibontakoztatása73
Pályaválasztásra és pályaalkalmasságra nevelés88
A tanulók életkori sajátosságai101
A serdülőkor és az ifjúkor101
A felnőttkor107
Az osztályfőnöki munka tervezése109
Az osztályfőnöki óra tanterve110
A tanítási órán és iskolán kívüli nevelés terve115
Az osztályfőnöki foglalkozási terv120
Az osztályfőnöki óra módszertani kérdései133
Alapvető módszertani elvek133
Az osztályfőnöki óra sajátosságai139
Az osztályfőnöki óra előkészítése141
Az osztályfőnöki óra menete144
Audiovizuális eszközök az osztályfőnöki órán146
A tanulók bevonásával alkalmazható verbális módszerek151
Együttműködés a nevelési tényezőkkel161
Az iskola központi szerepe161
Az osztályfőnök és a tanulók kapcsolata162
Az osztályfőnöki munkaközösség165
Kapcsolat az osztályban tanító pedagógusokkal170
Kapcsolat az ifjúságvédelmi megbízottal171
A Kommunista Ifjúsági Szövetség és az osztály-diákbizottság szerepe172
A szülőkkel való együttműködés tartalma és keretei176
Az osztályfőnök külső kapcsolatai, koordináló tevékenysége184
Óravázlatok191
Témajavaslatok a tanórán kívüli foglalkozásokhoz221
Munkatevékenység221
Kulturális szabadidő-tevékenység, szórakozás223
A családi életre nevelés köréből232
Felhasznált és ajánlott irodalom239
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem