Fülszöveg
A jó osztályfőnök univerzális lény, akinél - bizton állíthatjuk -nincs komplexebb személyiség. Olyan ember, aki mindent megtesz osztályáért. E kézikönyv az ő írott és íratlan kötelességeit igyekszik számba venni - a gyakorlat oldaláról, gyakorlatias példákkal.
Melyek ezek? Ő az osztály „sámánja", aki mágikus erejénél fogva magával ragadja a rábízottakat, de egyben lelkész, gyógyító is, aki szenvedélyes érdeklődéssel tanulmányozza tanítványait, felkutatva gyengéiket, s azok orvoslására törekszik. Ugyanakkor a rábízottak szociológusa, lelki gondozója, konfliktus-oldója, menedzsere, tehetség-gondozója, táborainak megszervezője, pályaválasztási biztosa, humor-gondozója is egyben. Ha kell, ő a detektív, aki felderíti, keresi a történések okait, forrásait. Ő az, aki örök reflektorfényben áll: megfelel az igazgatónak, a szülőknek, a kollegáknak, a diákoknak, a helyi társadalomnak; aki, ha kell, megvédi a mundér becsületét is. Olyan dinamikus személyiség, aki büszke egyedi mivoltára, s...
Tovább
Fülszöveg
A jó osztályfőnök univerzális lény, akinél - bizton állíthatjuk -nincs komplexebb személyiség. Olyan ember, aki mindent megtesz osztályáért. E kézikönyv az ő írott és íratlan kötelességeit igyekszik számba venni - a gyakorlat oldaláról, gyakorlatias példákkal.
Melyek ezek? Ő az osztály „sámánja", aki mágikus erejénél fogva magával ragadja a rábízottakat, de egyben lelkész, gyógyító is, aki szenvedélyes érdeklődéssel tanulmányozza tanítványait, felkutatva gyengéiket, s azok orvoslására törekszik. Ugyanakkor a rábízottak szociológusa, lelki gondozója, konfliktus-oldója, menedzsere, tehetség-gondozója, táborainak megszervezője, pályaválasztási biztosa, humor-gondozója is egyben. Ha kell, ő a detektív, aki felderíti, keresi a történések okait, forrásait. Ő az, aki örök reflektorfényben áll: megfelel az igazgatónak, a szülőknek, a kollegáknak, a diákoknak, a helyi társadalomnak; aki, ha kell, megvédi a mundér becsületét is. Olyan dinamikus személyiség, aki büszke egyedi mivoltára, s osztályára úgy tekint, mint a lehetőségek világára: nyitott és rugalmas az osztálytermi változások iránt.
A szerző több mint harminc évet töltött a pedagógus pályán, s belülről tapasztalhatta meg az osztályfőnökség örömeit és keserveit. E kötet egyben számadás is a pedagóguspályán eltöltött évtizedekről.
Vissza