kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Századvég Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 597 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 978-963-7340-41-3 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Előszó | 11 |
Reformdiktatúra és társadalmi bizalmatlanság | 14 |
A politikai erőtér jellegzetességei a 2006-os parlamenti választások után | 14 |
Kormányprogram: új egyensúly, országreform, fejlesztés | 20 |
A közigazgatás átszervezése: a politikai zsákmányrendszer határainak kiterjesztése, avagy a "közszolgáltató ország-részvénytársaság" megteremtése | 25 |
Forró ősz: az őszödi beszéd társadalmi fogadtatása és az önkormányzati választások | 30 |
Költségvetés a fiskális paradigma fogságában: az állam leépítése | 37 |
Szembenézés: megkésett kísérlet a reformok társadalmi bázisának kiszélesítésére | 39 |
Kormányzati (in)stabilitás a pártkongresszusok után - Kimerültek-e a gyurcsányi politika tartalékai? | 41 |
A paradigmákba zárt miniszterelnök | 45 |
A politikai vezetés három paradigmája a modern demokráciákban: kreativitás, gondoskodás és reprezentáció | 45 |
A politikai vezetés három paradigmája | 47 |
A paradigmákba zárt miniszterelnök | 65 |
Gyurcsány Ferenc mint menedzser-fejedelem | 73 |
Gyurcsány Ferenc mint dramaturg(ia) | 81 |
Összegzés | 88 |
Konvergenciaprogram és a 2007. évi költségvetés | 100 |
Konvergenciaprogram | 100 |
A 2007. évi költségvetés | 117 |
Egészségügy - A piac mindenek felett | 168 |
Az egészségpolitikai beavatkozások kiindulási pontjai | 169 |
A "reformtörekvések" motivációi | 174 |
A törvények | 176 |
Biztosítási reform | 176 |
A valódi biztosítói működés feltételeinek kialakítása | 178 |
Gyógyszerpolitika | 180 |
Vizitdíj | 180 |
Az ellátórendszer kapacitásai | 183 |
Kapacitásszűkítés és verseny | 185 |
Emberi erőforrások | 188 |
Patikapolitika | 189 |
Kettős hatalom az egészségügy vezetésében | 190 |
A biztosítási reform közeljövője | 192 |
Az egészségügyi kormányzás közeljövője | 193 |
Kultúra | 195 |
Új kultúrpolitika: a kultúra leértékelése | 195 |
Az új minisztérium | 196 |
A 2118-as kormányhatározat és ami belőle következik | 197 |
Tengertánc és PANKKK | 200 |
Írók, költők, könyvkiadók | 201 |
A fény: képzőművészeti tárlatok nemzetközi reflektorfényben - és az árnyék: feudális viszonyok a képzőművészet-politikában | 204 |
Határon kívüli magyar kultúra: a szavak és a tettek közötti diszkrepancia | 205 |
Operaház: kormányzati szappanopera | 206 |
A megyék kultúrális elsorvasztásának programja | 208 |
Kultúrafinanszírozás | 211 |
Oktatáspolitika | 215 |
Közoktatás, felsőoktatás | 215 |
Költségvetési hatások | 230 |
Zárszóként - az immár elmaradhatatlannak tűnő botrányok az oktatás területén | 236 |
Külpolitika - a külügy ezoterikus, zárt világa | 239 |
A külpolitika a belpolitika szolgálatában | 240 |
"Államközi külpolitika helyett intézményközi, emberközi külpolitikát" | 247 |
Magyarország helye a világban | 248 |
Sikerorientáltság: érték- vagy érdekvezérelt külpolitika? | 251 |
Mindenkivel jóban lenni? | 253 |
Nemzetpolitika, nemzetstratégia, kisebbségpolitika | 256 |
Védelem- és katonapolitika | 260 |
A 2002 óta regnáló kormányok hagyatéka | 260 |
Magyarország biztonsági környezete | 261 |
A kormányprogram katonapolitikai része | 268 |
A honvédelmi szektor finanszírozási problémái | 271 |
Reform helyett szervezeti korszerűsítés | 276 |
Az állomány helyzete | 283 |
Nemzetközi szerepvállalás | 286 |
Zengő helyett Tubes | 290 |
Összefoglaló | 290 |
Rendvédelem és belbiztonság | 292 |
Az első lépések: átszervezés, személycserék, kommunikáció | 293 |
A tünetek | 298 |
Következtetések, prognózis | 310 |
A demokratikus jogállam működési zavarai | 312 |
A közigazgatási rendszer átalakítása és az önkormányzatok helyzete | 328 |
Az önkormányzatok szerepe, jelentősége 2007-ben | 329 |
Mit nevezünk államreformnak? | 329 |
Az államreform elméleti háttere | 330 |
Miért van szükség államreformra, azon belül területi reformra? | 332 |
Reform és átszervezés | 335 |
További várható reformlépések | 339 |
A 2007. évi költségvetés hatásai a helyi önkormányzatok szintjén | 346 |
Összefoglalás | 350 |
Területfejlesztés a közigazgatási reform szolgálatában | 352 |
Területfejlesztés és közigazgatási reform a kormányprogramban és a kormányzati stratégiában | 353 |
"Területfejlesztés - esélyteremtő modernizáció": a filozófia | 354 |
"Területfejlesztés - esélyteremtő modernizáció": a prioritások | 355 |
A prioritások "értelme": a kormányzat szándékai | 357 |
Az új minisztérium | 357 |
A regionalizálás folyamata, törvényi előkészítések | 358 |
Lehetséges közigazgatási modellek | 360 |
Delegált régió | 360 |
Nagymegye-koncepció | 362 |
Regionális területfejlesztés és támogatáspolitika: a megye kiüresítése | 363 |
Kistérségek megerősítése | 366 |
Új intézményi keretek és személyi kompetenciák az uniós források elosztása körül | 368 |
Összegzés | 372 |
Az ötéves tervek új időszaka - Új Magyarország Fejlesztési Terv | 374 |
Előzmények | 374 |
Új Magyarország Fejlesztési Terv és operatív programjai - a kormány teljesítménye a startégiai dokumentumok tervezése során | 379 |
Az intézményrendszer átalakítása | 388 |
Agrárpolitika | 398 |
Reálfolyamatok a mezőgazdaságban | 398 |
A kormány agrárpolitikája | 406 |
Tények és értékelés | 417 |
Foglalkoztatáspolitika és munkaerő-piaci fejlemények | 419 |
Problémagócok | 419 |
A kényszervállalkozások helyzete | 421 |
A kormány foglalkoztatáspolitikai teljesítményének alakulása uniós összehasonlításban | 423 |
Uniós elvárások és kormányzati prioritások | 425 |
A hitelesség kudarca | 430 |
Uniós prioritások: az Európai Foglalkoztatási Stratégia | 431 |
Politikai viszonyulás a számonkérhetőség kérdéséhez | 433 |
Kormányzati kudarc a részmunkaidős foglalkoztatásban és a női munkavállalás ösztönzésében | 435 |
Jelentős visszalépés az alacsony képzettséggel rendelkezők foglalkoztatási esélyeinek javítása terén | 438 |
Összegzés | 440 |
Állami vagyonkezelés, MFB | 441 |
A felelős banki irányítás az MFB gyakorlatában | 444 |
Autópályák Kóka-módra | 456 |
A privatizáció néhány jellemzője | 460 |
A nemzeti energiapolitika - liberális nyomás alatt | 463 |
Az unió "új" energiapolitikája | 463 |
A hazai helyzet | 465 |
A VET előkészítése - MVM-fóbiával | 469 |
Kormányzati döntések | 473 |
Innováció és kutatás-fejlesztés | 476 |
Versenyképesség | 476 |
A kutatás-fejlesztés és az innováció szabályozási és intézményi környezete | 477 |
A 2006. évi változások a szabályozási és intézményi rendszerben | 479 |
Felsőoktatás | 481 |
Az alapkutatás helyzete | 483 |
K+F ráfordítások és pályázati támogatások | 484 |
Összegzés | 486 |
Infokommunikáció | 488 |
Post mortem | 492 |
Az NFT-s kapcsolat | 493 |
A Dataplex-ügy | 494 |
Meditcom, KFKI és az Informatikai Kockázati Tőkealap | 496 |
Itt a TETRA, hol a TETRA? | 497 |
Központosított széttagolás | 499 |
Az interaktív tábla | 500 |
(A)dás vagy vétel? | 501 |
Infrastruktúra és közlekedés | 503 |
Közutak | 503 |
Vasút | 507 |
Légi közlekedés | 512 |
Hajózás | 514 |
Összegzés | 515 |
A 2. Gyurcsány-kormány első évének fontosabb kormányzati hírei | 516 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.