Módszertani alapok | 1 |
A viselkedés megítélése, önértékelés | 2 |
Interjú és kérdezés | 15 |
Tesztek | 19 |
Kísérlet | 23 |
Mezővizsgálat | 28 |
Pszichofiziológia | 38 |
A pszichofiziológiai folyamatok megragadásának síkjai | 38 |
Fiziológiai mutatók | 38 |
Pszichológiai mutatók | 41 |
Aktivációs és tudati állapotok | 43 |
Alvás | 43 |
Aktiváció és figyelem | 46 |
Stressz | 51 |
Fájdalom | 54 |
Emóció és motiváció | 59 |
Emóció | 59 |
Osztályozás | 59 |
Az emóciók kifejezése | 60 |
Fiziológiai ingerület és emocionalitás | 61 |
A motivációs elemzés rendszeres megközelítésmódjai | 63 |
Etológiai megközelítés | 64 |
Pszichoanalitikai (mélylélektani) megközelítés | 69 |
Pszichobiológiai megközelítés | 75 |
Cselekvéselméleti megközelítés | 80 |
Specifikus érzelmek és motivációk | 82 |
Éhség és szomjúság | 82 |
Félelem (szorongás) | 93 |
Düh és agresszivitás | 92 |
Szexualitás | 94 |
Szégyenérzet | 101 |
Gyász | 104 |
Tehetetlenség és rezignáció | 105 |
Tanulás | 111 |
Emlékezet | 112 |
Tanulás | 114 |
Klasszikus kondicionálás | 115 |
Siker révén történő tanulás (operáns kondicionálás) | 120 |
Modell révén történtő tanulás | 127 |
Önvezérlés révén történő tanulás | 130 |
A magatartás módosulása | 131 |
Személyiség | 139 |
Személyiségmodellek | 139 |
Pszichoanalitikai személyiségmodellek | 143 |
Statisztikai személyiségmodellek | 148 |
Szisztematikus viselkedésbeli eltérések | 154 |
Intraindividuális eltérések | 154 |
Interindividuális eltérések | 156 |
Magatartásmódok | 160 |
Fejlődés | 164 |
Fejlődéslélektani modellek és módszerek | 164 |
Életszakaszok | 175 |
Családtervezés és a gyermek akarása | 176 |
Születés | 178 |
Gyermek- és ifjúkor | 181 |
Felnőttkor | 194 |
Öregedés | 196 |
Szocializáció | 199 |
Alapok | 199 |
Rétegspecifikus szocializáció | 203 |
Hibás szocializálódás | 205 |
Szociális magatartás | 212 |
Szociális érzékelés és a személyek érzékelése | 212 |
Kommunikáció | 216 |
Beállítódások | 222 |
Interakció csoportokban | 226 |
Társadalmi norma | 233 |
Társadalmi szerep | 237 |
Intézmény | 241 |
Az egészséges és a beteg ember viselkedése | 246 |
A betegség és a beteglét magyarázatának modelljei | 246 |
Megelőzés | 254 |
A beteg ember viselkedése | 259 |
Betegszerep | 264 |
A betegség földolgozása | 267 |
Orvos és beteg kapcsolata | 277 |
Az orvosszerep | 278 |
Interakció | 284 |
Orvosi beszélgetés | 291 |
Compliance | 297 |
A népesség szerkezete és fejlődése | 302 |
Demográfiai alapfogalmak, adatok és módszerek | 302 |
Tagolási elvek | 302 |
A populáció mozgása | 305 |
Migráció | 311 |
Keresőtevékenység | 313 |
Fontosabb demográfiai módszerek | 313 |
A populáció fejlődésének dinamikája | 315 |
Generatív struktúra | 315 |
A föld lakosságának demográfiai helyzete | 316 |
A demográfiai fejlődés hatásai az orvosi ellátására | 318 |
Népesedéspolitikai intézkedések | 322 |
Társadalmi rétegződés | 326 |
A társadalmi rétegződés megragadása | 326 |
Társadalmi rétegződés, társadalmi differenciálódás | 327 |
A rétegmutatók létrehozása | 331 |
Heterogenitás és többdimenizóság | 333 |
A társadalmi differenciálódás elemzésének szisztematikus megközelítésmódja | 335 |
Struktúrafunkcionális megközelítésmód | 335 |
Osztályelméleti megközelítésmód | 336 |
Rétegződés és mobilitás | 339 |
Rétegződés és struktúra | 339 |
Társadalmi fölemelkedés és lesüllyedés | 340 |
Kihatások a megbetegedés rizikójára | 342 |
A témakör-katalógus és a vizsgák | 346 |
A tárgykatalógusok keletkezése | 346 |
A vizsgaanyagok fölsorolásának didaktikai és szisztematikus gyengéi | 349 |
Szóbeli vizsgák | 352 |
A vizsgaszituáció társadalomlélektanához, különös tekintettel a szóbeli vizsgákra | 354 |
Források | 358 |
A szerzőkről | 365 |
Mutató | 366 |