1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Örök visszatérés?

Társadalom az információs korban

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Jószöveg Műhely Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 240 oldal
Sorozatcím: Jószöveg könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-7052-93-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az internet megjelenése folyamatosan és tartósan mélyreható változásokat indított el a világban, melynek nincs olyan pontja, ahol az internet jelentőségét ne tudnánk felismerni, ha ott van, akkor azért, ha nincs ott, akkor azért.
A változásokkal foglalkozó szakirodalom széles körű és átfogó képet nyújt a terjedés üteméről és meghatározó tényezőiről, s értékes elemzések születtek arról is, hogy egy-egy részterület (oktatás, egészségügy, üzleti élet, kormányzati működés, média, tudás, identitás stb.) miként változott meg az internet behatolását követően.
A kultúra fogalma lehet az összekötő kapocs, mely az internet által formált jövő és az internet nélküli múlt között megteremtheti a folyamatosságot, lehetővé téve a kommunikációt a már meghalt és a születő generációk között. Ugyanakkor azt is vallják a szerzők, hogy a kontinuitás nem magától értetődő, s nem automatikus. A digitális forradalom új egyenlőtlenségeket teremt, melyek azzal fenyegetnek, hogy egyesek bezárkóznak a múltba,... Tovább

Fülszöveg

Az internet megjelenése folyamatosan és tartósan mélyreható változásokat indított el a világban, melynek nincs olyan pontja, ahol az internet jelentőségét ne tudnánk felismerni, ha ott van, akkor azért, ha nincs ott, akkor azért.
A változásokkal foglalkozó szakirodalom széles körű és átfogó képet nyújt a terjedés üteméről és meghatározó tényezőiről, s értékes elemzések születtek arról is, hogy egy-egy részterület (oktatás, egészségügy, üzleti élet, kormányzati működés, média, tudás, identitás stb.) miként változott meg az internet behatolását követően.
A kultúra fogalma lehet az összekötő kapocs, mely az internet által formált jövő és az internet nélküli múlt között megteremtheti a folyamatosságot, lehetővé téve a kommunikációt a már meghalt és a születő generációk között. Ugyanakkor azt is vallják a szerzők, hogy a kontinuitás nem magától értetődő, s nem automatikus. A digitális forradalom új egyenlőtlenségeket teremt, melyek azzal fenyegetnek, hogy egyesek bezárkóznak a múltba, vagy éppen kiszakadnak belőle. Az autonómia, a bizalom, a másokra nyitott élet vágya és gyakorlata a garancia arra, hogy az új világ ne legyen riasztóan „szép" a Huxley által vett értelemben.
A szerzők következtetéseiket négy, 2008-ban végzett empirikus szociológiai vizsgálat során keletkezett adatbázisra alapozzák. Vissza

Tartalom

I. A kultúra architektonikája................................. 9
1.1. A kommunikációs architektúrák változása..................................9
1.2. Az internet újdonsága....................................................................11
1.3. A tudás új ruhája............................................................................14
1.4. Az e-minőség forradalma ..............................................................22
1.5. Folyamatosság és változás az információs korban......................43
II. Internetezés és kultúra.................................... 47
11.1. Kapcsolati performancia..............................................................48
11.2. Kapcsolati kompetencia ..............................................................52
Ü.3. Kommunikációs státusz ..............................................................53
II.4. Objektív és szubjektív kommunikációs státusz........................55
Ü.5. Kommunikációs státusz és társadalmi státusz..........................59
11.6. A számítógép használata .............................. 65
11.7. Az internetezés gyakorisága, intenzitása és helyszínei...... 67
Ü.8. Mire használják az internetezők az internetet?............ 70
11.9. Az interneten folytatott tevékenységek alapján meghatározott felhasználói típusok 79
II.9.1. Digitális bennszülöttek és digitális bevándorlók........ 82
11.10. Az internetezők játékai............................... 92
11.10.1. Digitális autodidaxis és játék......................... 93
11.10.2. Az internetezők játékai a fizikai térben................ 93
11.10.3. Az internetezők játékai a virtuális térben .............. 97
11.10.4. A fizikai és a virtuális tér játékosainak szociológiája ..... 99
11.10.5. Digitális meghatározottságok........................104
11.10.6. Digitális játékok ...................................106
11.11. Tartalmak..........................................111
II.11.1. Az interneten elérhető tartalmak és a nyelvtudás......111
II. 11.2. Idegen nyelvű tartalmak igénybevétele..............114
11.11.3. Kommunikációs státusz és internetes nyelvhasználat .. 115
11.11.4. Magyar nyelvű tartalmak..........................116
11.12. Az internetezők kultúrafelfogása.......................129
11.13. Az internetezők kultúrafelfogása és az interneten
folytatott tipikus tevékenységek .......................133
11.14. Az internet és a kultúra viszonyának megítélése
az internetezők körében..............................134
III. A digitális egyenlőtlenség kulturális hatásai................141
111.2. Az internetezők és nem internetezők szociológiája.......142
111.3. Kultúrafelfogások...................................148
m.4. Kulturális viselkedés, kultúrafogyasztás ................153
III.5. Új gazdagok - új szegények ..........................156
IV. Internetezés és értékek ..................................159
IV.l. Autonómia és internetezés............................164
IV.1.1. Szabadság és egyenlőség..........................166
IV.l.2. Individualizmus és etatizmus......................167
IV.1.3. Tolerancia és társadalmi távolság ...................172
IV. 1.4. Az identitás táguló körei ..........................173
IV.1.5. Transzcendencia.................................173
IV.l.6. Bizalom és gyanakvás ............................174
IV.2. Internetpárti és internetellenes attitűdök................175
IV.3. A láthatatlan fal.....................................178
IV.3.1. Internetezés és változás.............................178
V. Az internetezés és az értékrend összefüggései Európában......181
VI. Európa régiói és az internethasználat ....................181
V2. Etatizmus............................................184
V.2.1. Etatizmus és internethasználat.......................189
V.3. Munkahelyi autonómia................................190
V.3.1. Munkahelyi autonómia és internethasználat.............191
V4 Bizalom .............................................192
V4.1. Szociális bizalom és internethasználat.................194
V.5. Tolerancia............................................195
V.5.1. Tolerancia és internethasználat.......................202
V.6. Egyén és társadalom ..................................202
V.7. Értékrendek és országok...............................206
V.8. Értékrend és internethasználat..........................209
V.9. Európa három történeti régiója a 21. században............210
Függelék .................................................215
I. Adatbázisok...........................................215
II. Kereszttáblák elemzése .................................219
III. Variancia-analízis .....................................221
IV. Regresszió-analízis ....................................223
V Főkomponens- és faktoranalízis..........................226
VI. Kategoriális változók főkomponens-elemzése..............229
VII. Klaszteranalízis ......................................231
Irodalom .................................................235
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Örök visszatérés? Örök visszatérés?

Szép állapotú példány.

Állapot:
2.480 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba