1.045.542

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Óráról órára

Fizikaórák megjegyzésekkel ellátva/Hallgatói segédlet a fizikatanítási gyakorlatokhoz

Szerző
Lektor

Kiadó: SzegediTudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 160 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-306-521-1
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kiadvány abból a célból készült, hogy komplett óraleírások segítségével megpróbáljam bemutatni, hogyan lehet a fizikatanítás alapvető céljait, az ismeretek elsajátítását és a tanulók... Tovább

Előszó

A kiadvány abból a célból készült, hogy komplett óraleírások segítségével megpróbáljam bemutatni, hogyan lehet a fizikatanítás alapvető céljait, az ismeretek elsajátítását és a tanulók gondolkodásának fejlesztését megvalósítani a fizikaórákon. Nem kiragadott részleteket mutatok be, melyek beemelhetők a tanórába, nem is több tanórát felölelő témakörök tanítási vázlatát írom le, hanem a mindennapok gyakorlatához kapcsolódó komplett tanórák leírását és néhány kiemelt szempont szerinti elemzését adom közre változatos témakörökben.
Kiemelten fontosnak tartom az általános iskolai oktatásra való odafigyelést, mert az alapozza meg a tanulók későbbi érdeklődését, sikerességét, illetve a szakkörökbe, tehetséggondozó foglalkozásokba való későbbi bekapcsolódását. Több példa ezért általános iskolai szintű.
A tanári munka jelentős része a tanórák megtartásából és az azokra való felkészülésből áll. Szinte minden tanóra egy kisebb „műalkotás", igazi alkotómunka. Az előkészítés során számos kérdés merül fel: Melyik gondolattal mennyit és milyen mélységben foglalkozzanak a diákok? Mi legyen a feldolgozás sorrendje? Milyen tanulásszervezési módot alkalmazzunk? Iktassunk-e be párhuzamos történéseket, például differenciált csoportmunkát? Hogyan induljon az óra, és miként záruljon? Honnan hová jussunk el, mi az üzenet? Hogyan áll össze a részekből az egész?
Ezért nagyon fontos a tanórában mint „egységben" gondolkozni, és a tervezéshez minél több segítséget, ötletet adni. Mintegy ,kiállítani" az alkotásokat, reflexiókkal, értelmezésekkel együtt, ahogy azt egy képzőművészeti kiállításon szokás.
A leírások alapjait minden esetben konkrét, általam különböző célból (bemutatóórák, vizsgaórák) látogatott tanórák adják, természetesen a tanár nevének és iskolájának említése nélkül. Csak annyit említek meg, hogy melyik évfolyam tanórájáról van szó, esetleg utalok a tankönyvhasználatra, ahol ez érdekes lehet. A tanórák egyes részeihez megjegyzéseket is fűzök, melyeket háttérrel kiemelve külön jelzek. A megjegyzések alternatív feldolgozási lehetőségekre utalnak, vagy kiemelik az adott szakmódszertani megoldást valamilyen szempontból.
Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
1. Az óraelemezések szempontjai és elméleti hátterük 10
1.1. Természettudományos szemlélet 10
1.2. A konstruktivista ismeretelmélet és szerepe napjaink fizikatanításában 12
1.3. A fizika tantárgy tanulása során alkalmazható gondolkodásfejlesztési lehetőségek 14
1.4. További elemzési szempontok 22
2. Mechanika 27
2.11 Egyenes vonalú egyenletesen gyorsuló mozgás 27
2.2. A szabadesés vizsgálata 33
2.3. A dinamika alapjai, összefoglalás 38
2.4. Kepler-törvények 47
3. Hőtan és az anyag részecske-szerkezete 53
3.1. Molekuláris erők folyadékokban 53
3.2. Termikus kölcsönhatás 60
3.3. Az energiaterjedés módjai, hővezetés 66
3.4. Olvadás, olvadásban lévő víz hőmérsékletének mérése 72
3.5. Gázok izochor állapotváltozása 75
3.6. A gázrészecskék sebessége és energiája 81
3.7. A barometrikus magasságformula 85
3.8. Halmazállapot-változásokkal kapcsolatos számítási feladatok 90
4. Elektromos áram 97
4.1. Az áramerősség és mérése 97
4.2. Ohm törvényének bevezetése 102
4.3. Fogyasztók soros kapcsolása 108
4.4. Galvánelem, belső ellenállás, elektromotoros erő 111
5. Optikai képalkotás 116
5.1. Gömbtükrök, a homorú tükör képalkotása 116
5.2. Optikai lencsék képalkotása 122
6. Mágneses kölcsönhatás 127
6.1. Kölcsönhatások, mágneses kölcsönhatás 127
6.2. A mágneses mező bevezetése 131
7. Kutatásalapú tanulás fakultációs foglalkozáson 137
7.1. A Hubble-törvény felfedezése 138
7.2. Kozmikus méterrúd 141
7.3. Az atomerőművek működése és típusaik 145
8. A megfigyelések összegzése, zárógondolatok 153

Radnóti Katalin

Radnóti Katalin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Radnóti Katalin könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem