kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félvászon |
Oldalszám: | 279 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér és színes ábrákkal, fotókkal illusztrált. |
Általános rész | |
Az ophthalmodefektologia mint a gyógyítóneveléstan része | |
Irányzatok a látási fogyatékos gyermekek nevelésére | 6 |
Speciálpedagógiai irányzat | 6 |
Normálpedagógiai irányzat | 7 |
Gyógypedagógiai irányzat | 8 |
Az ophthalmodefektologiában érvényre jutó gyógypedagógiai elvek | 9 |
A gyógyítónevelés természettudományos megalapozottsága | 10 |
A defektivitás általános jelentősége | 11 |
Orvosi és pedagógiai gyógyítás | 13 |
Fejlesztés és újjánevelés | 14 |
Gyógyítónevelés és adaptáció | 15 |
Rehabilitáció | 17 |
Egységes szemlélet, módszertani divergencia | 18 |
A gyógypedagógia jellegzetességei | 19 |
A gyógypedagógia területének tipológiai elhatárolása | 20 |
Organikus és funkcionális kórképek értékelése | 22 |
Szakágak | 22 |
Öröklés és fogyatékosság | 24 |
A fogyatékosság elszigetlő jellege | 24 |
A gyógyítónevelés általános feladatai | 25 |
Gyógyítás nevelési eszközökkel | 25 |
Módszerek | 28 |
A gyógypedagógiai tevékenység eredményessége | 28 |
A rehabilitáció fokozatai | 29 |
A gyógypedagógiai gyermekanyag szelekciója | 30 |
Az egységes gyógypedagógia | 31 |
A gyógyítónevelés és a normálnevelés kapcsolata | 32 |
A látási fogyatékos gyermekek gyógyítónevelésének sajátos céljai és feladatai | 33 |
Részletes rész | |
Az ophthalmodefektologiai kiválogatás tana | |
A kiválogatásról általában | 35 |
Az egyöntetűség biztosításának feltételei | 37 |
Szelekciós csoportok és azok jellemzése | 41 |
Látási defektushoz csatlakozó egyéb fogyatékosságú tanulók csoportja | 44 |
A kiválogatás tényezői | 46 |
A látási defektus formája és annak meghatározó jellege | 47 |
A látás minőségi jellemzői | 50 |
A gyermek életkora | 58 |
Az általános idegrendszeri és értelmi állapot megítélése | 60 |
Csatlakozó fogyatékosságok és rendellenességek gyógypedagógiai megítélése a kiválogatás szempontjából | 61 |
Iskolatípusok a látási fogyatékos gyermekek gyógypedagógiai ellátására | 62 |
Ophthalmodefektologiai típustan | 62 |
Tiszta látási fogyatékosságú típusok | 62 |
Rendellenes fejlődés folytán keletkezett fogyatékosságok | 62 |
Szaruhártya eredetű fogyatékossági típusok | 64 |
Glaukoma | 70 |
Lencse defektusok | 71 |
Üvegtest | 71 |
Az uvea gyulladásaiból származó defektusok | 73 |
Retina | 74 |
A látóideg defektusai | 75 |
Idegrendszeri megbetegedések | 77 |
Sérülésekből származó defektusok | 77 |
Funkcionális látásrendellenességek | 78 |
Vakság a népességben | 78 |
Csatlakozó fogyatékossági típusok | 80 |
Csatlakozó korlátoltságok | 80 |
Csatlakozó oligophréniák | 81 |
Csatlakozó nyomorékságok | 82 |
Csatlakozó immoralitások | 82 |
Csatlakozó hallási defektusok | 83 |
A látási fogyatékos gyermekek különleges neveléstana | |
A látási fogyatékos tanulók kompenzáló nevelése | 84 |
Nevelés a helyes érzékelésre | 86 |
A látási fogyatékos gyermek megismerési folyamata | 86 |
Az érzékelés mint a direkt megismerés módja | 87 |
A hangérzékelés és annak gyógypedagógiai vonatkozásai | 90 |
A bőrérzékelés és annak gyógypedagógiai vonatkozásai | 93 |
Az érzékelés szubjektív oldala | 95 |
Érzékelési minőségek a vak gyermekek megismerésében | 95 |
Az érzékelés zavarai | 97 |
Nevelési terápia | 99 |
A látási fogyatékos gyermekek képzetei | 101 |
A képzetkincs retrográd adaptációja | 102 |
Emlékezés és a látási fogyatékos gyermekek megismerése | 105 |
A gondolkodás gyógyítónevelése | |
A gondolkodás mint az indirekt megismerés módja | 106 |
Gondolkodásmódok | 109 |
Gyógyítónevelési direktívák | 114 |
A beszéd és a verbalizmus | 116 |
Az érzelmi élet sajátosságai és annak gyógyítónevelése | 117 |
A látási fogyatékos gyermekek érzelmi élete | 118 |
Az érzelmi élet nevelése | 124 |
A látási fogyatékos gyermekek mozgásnevelése | 126 |
Kézhasználat és nyomorékvakság | 136 |
Korrekcióra használt mozgásformák | 139 |
Tájékozódás | 140 |
Az önállóságra nevelés célja és eredménye a társadalmi rehabilitáció | 144 |
Látási fogyatékos gyermekek nevelésének különleges módszertana | |
Kompenzáció és oktatás | 159 |
Az oktathatóság bizonyítása | 161 |
Az oktatás alapvetése | 163 |
Módszerek és eljárások a gyengénlátók osztályaiban | 167 |
Felvétel a gyengénlátók osztályaiba | 168 |
A világítás kérdései a gyengénlátók osztályaiban | 171 |
Speciális módszerek a vakok gyógyítónevelésében | 173 |
Tapintható írásmódszerek | 174 |
Vonalrendszerű tapintható írások | 175 |
Pontrendszerű tapintható írások | 177 |
Louis Braille-féle pontrendszer | 178 |
A Braille-féle rendszer kritikája | 181 |
Egységítő törekvések a pontrendszerű írás területén | 185 |
Az egységes Braille-féle írás fokozatai | 186 |
Az egyetemes Braille-féle írás változatai Magyarországon | 187 |
Az egyetemes Braille-rendszer második fokozata | 193 |
A rövidített írás általános alapelvei | 195 |
Érzékeltető módszer | 198 |
Elemző-összetevő módszer | 200 |
Az elbeszélés | 201 |
A közvetlen tapasztalás módjai | 201 |
Az olvasmány feldolgozásának módszere | 202 |
A tanulás | 202 |
Psychotherapeuticus módszerek | 203 |
Módszeres foglalkozások az óvodai és előkészítő tagozatokon | 206 |
A játékok fajtái és azok jellemzése | 208 |
Eljárás a tapasztalatok bővítésére | 213 |
Fogalomalkotás | 215 |
Mozgásmetodika | 217 |
A tapintás olvasási képesség és fejlesztésének módszertana | 219 |
A pontírás és olvasás módszertana | 229 |
A fogalmazás módszertana | 233 |
A nyelvtan tanításának módszertana | 236 |
A földrajz tanítása | 239 |
A tapintásos olvasási képesség és fejlesztésének módszertana | 219 |
A pontírás és olvasás módszertana | 229 |
A fogalmazás módszertana | 233 |
A nyelvtan tanításának módszertana | 236 |
A földrajz tanítása | 239 |
Számtan - mértan | 240 |
Természettudományi tárgyak | 243 |
Gyakorlati irányú tárgyak | 244 |
A kisegítő tagozat | 245 |
A technikai tagozat | 245 |
Süketvak gyermekek gyógyítónevelésének módszerei | 245 |
Történeti áttekintés | 252 |
Alaprendelet | 268 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.