kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Színház- és Filmművészeti Főiskola |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 247 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. A könyv 1000 példányban jelent meg. |
Az operatőri munkáról általában | 7 |
A filmművészet és a filmalkotók kifejező eszközei | 9 |
A filmoperatőr | 13 |
A filmkép tárgya | 16 |
A filmbeli tér | 19 |
A filmbeli mozgás, idő és tér összefüggései | 24 |
A tárgy és a felvevőgép mozgásai | 27 |
A tárgy elhelyezése a képmezőben - kompozíció | 32 |
A megvilágítás kompozíciója | 36 |
A filmkép tónusai | 40 |
A helyszín - díszlet | 44 |
A kép élessége | 47 |
A hangosfilm | 51 |
A riporterkamera | 55 |
A szubjektív kamera | 58 |
A rejtett kamera | 60 |
A szélesvásznú film | 67 |
A színes film | 70 |
A színes film kompozíciója | 77 |
A színek esztétikája | 82 |
A filmkép stílusa | 86 |
Az operatőri munka gyakorlatáról | 91 |
A fény | 93 |
A fényképezés alapelve | 94 |
A fotográfiai expozíció | 94 |
Filmexpozíció | 94 |
Exponálási idő | 94 |
Forgózárak | 95 |
Lencsenyílások | 98 |
Filmérzékenység | 100 |
A tárgy fényvisszaverő képessége | 102 |
A megvilágítás kontrasztjának aránya | 103 |
A jelenet világosságterjedelme | 107 |
Fénymérés | 110 |
A ráeső fénnyel működő fénymérők | 111 |
A visszavert fényt mérő fénymérők | 111 |
Filmkidolgozási fogalmak | 112 |
Előhívás fátyol | 112 |
Gamma-érték | 112 |
HD-görbe | 113 |
A szín | 114 |
Színkev erés | 115 |
Színegyensúly | 116 |
Színhőmérséklet | 118 |
Színhőmérséklet-mérés | 119 |
Mired-értékek | 121 |
A színes film világítása | 122 |
Kevert megvilágítás | 123 |
Külső jelenetek természetes fényben | 124 |
"Külső-belső" műfényben | 124 |
Fluoreszcens megvilágítás | 125 |
Fluoreszcens fényfluktuációk | 127 |
Fémhalogén lámpák okozta flicker jelenség | 128 |
A flicker jelenség megelőzése | 128 |
Az expozíció hatása a színminőségre | 129 |
Színes szűrők és fóliák alkalmazása a színes filmben | 131 |
Színszűrők | 131 |
Fényszabályozó rétegek (fóliák) mesterséges és természetes megvilágításhoz | 134 |
A felvevőgép objektívjén vagy ablakon alkalmazható szürke szűrők | 134 |
Kodak színhőmérséklet-átalakító szűrők | 134 |
Kodak színkiegyenlítő szűrők | 135 |
Kodak fénykiegyenlítő színszűrők | 135 |
Nappal felvett éjszakai jelenetek | 135 |
Mik jellemzik az éjszakát a vetítővásznon vagy a képernyőn? | 137 |
Milyen színszűrőket és expozíciót használjunk nappal felvett éjszakai jeleneteknél? | 137 |
Laboratóriumi színkorrekció | 139 |
A másolási fényértékek és az expozíció összefüggése | 141 |
Negatív színes film másolása | 141 |
Fordítós színes film másolása | 142 |
Feketedés- és színkorrekció a másolásnál | 144 |
Egyfényes színes munkakópiák | 145 |
Túlhívás | 146 |
Latenzifikálás | 149 |
A színes filmek korrekciós bevilágítása | 150 |
Képkivágás - képformátumok | 151 |
Televíziós képkivágás | 154 |
Közelfényképezés | 156 |
Pozitív dioptriás lencsék | 156 |
Osztott mezejű pozitív előtétlencsék | 158 |
Függelék | 159 |
Táblázatok | |
A színek érzelmi, asszociációs, gondolati és szándékra való hatása | 161 |
A színek pszichikai hatásáról (tér nélkül) | 167 |
A színek pszichikai hatásáról térben való megjelenésük alapján | 168 |
Az expozíció növekedése 24 kocka/mp felett, rekeszszámban | 169 |
Az expozíció csökkenése 24 kocka/mp alatt, rekeszszámban | 170 |
Expozíció-növekedés és -csökkenés 24 kocka/mp alatt és fölött, filmhatás-tényezőben és rekeszszámban | 171 |
Filmérzékenységi rendszerek összehasonlító értékei | 172 |
Foot-candle és lux-értékeket összehasonlító adatok | 173 |
Adott DIN és ASA számhoz tartozó lux-értékek a megfelelő rekeszszámnál | 173 |
A spektrumszínek hullámhosszai nm-ben és másodpercenkénti rezgésszámai | 174 |
A színhőmérsékletnek megfelelő mired-érték | 174 |
Eastman és Kodak színes filmekhez használatos színszűrők fluoreszcens megvilágításnál | 175 |
Kodak színhőmérséklet-átalakító szűrők színes filmekhez | 176 |
Rosco fényforrás szűrők | 177 |
Kodak CC-szűrők | 178 |
Kodak fénykiegyenlítő színszűrők és korrekciójuk | 179 |
A másolási fényértékek és az expozíció közötti viszony | 180 |
Felvevőgépek és vetítőgépek képkapuméretei | 180 |
Képkapuk és biztonságos területek televíziós filmeknél, milliméterben | 182 |
Filmhosszúság átszámítása nagyításhoz és kicsinyítéshez | 182 |
A képek másodpercenkénti számának átszámítása percenkénti képszámra | 182 |
A film futási hossza percben | 183 |
A film futási hossza méterben (mp) | 185 |
A film futási hossza méterben (perc) | 186 |
Mértékegységek átszámítása | 187 |
Ábrák | |
Színek a fizikában | 189 |
Felvevőgép-forgózárak | 190 |
Az Arriflex felvevőgép tükörreflexes forgózárának és keresőjének vázlatos rajza | 191 |
Expozíciócsökkenés rekeszszámokban, 180 fokos forgózár zárásakor | 192 |
Expozíciónövekedés rekeszszámokban, 180 fokos forgózár nyitásakor | 192 |
A forgózárnyílások és az expozíciós idő összefüggései | 193 |
T-rekeszszám | 194 |
Jelleggörbe | 195 |
Gamma-érték | 195 |
Jellegzetes negatív HD-görbe | 196 |
Jellegzetes fordítós HD-görbe | 196 |
Az Ektachrome Commercial HD-görbéje | 197 |
A Kodachrome II. HD-görbéje | 198 |
Fényforrások színhőmérsékletének átalakítása (Eastman Kodak szűrőkkel) | 199 |
Fényforrások színhőmérsékletének átalakítása (Agfa-Gevaert szűrőkkel) | 200 |
Fényforrások színhőmérsékletének átalakítása (Harrison & Harrison szűrőkkel) | 201 |
Flicker-jelenség | 202 |
35 mm-es felvevőgépek képkapuméretei | 203 |
16 mm-es film- és képméretek | 204 |
Szuper 16 mm-es film- és képméretek | 205 |
Felvevőgép-objektívek függőleges nyílásszögei | 206 |
Felvevőgép-objektívek vízszintes nyílásszögei | 207 |
Képméretek és biztonsági zónák a filmek televíziós felhasználásában | 208 |
Hálózati feszültségek és csatlakozó típusok | 209 |
Közelfényképezést segítő mércék | 213 |
Plusz dioptriás-előtétlencsék tartományai méterben és inchben | 214 |
Kodak dobozcímke feliratai és jelzései | 215 |
A Magyar Filmlaboratórium ajánlásai | |
A 35 mm és 16 mm felvételi negatívok és azok további kidolgozásával kapcsolatos tudnivalók | 217 |
Irányelvek a pozitív munkakópiák egységes jelölésére | 228 |
Televíziós közvetítésre alkalamas filmek készítése | 236 |
Forrásművek jegyzéke | 241 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.