Fülszöveg
Az OpenGL, amelyet a 3D alkalmazások fejlesztésének egyik legkedveltebb programozási felületeként széles körben használnak videó játékok, bemutató-modellező és szimulációs programok, CAD-, virtuális valóság- és komputeranimációs alkalmazások készítésére, ajtót nyit a magas szintű, nagy teljesítményű térgrafikai számítógépprogramok világára. Az OpenGL9 röviden mindazokat az alapvető ismereteket tartalmazza, amelyekre szükségünk van ahhoz, hogy térgrafikai programokat kezdjünk fejleszteni, az OpenGL-fejlesztőkörnyezet beállításától a valósághű anyagmintázatok és árnyékok létrehozásáig. A könyv közérthető, gördülékeny stílusban íródott, így könnyen megtalálhatjuk benne a keresett információt, és gyorsan elsajátíthatjuk belőle az OpenGL 2.0 legfontosabb, leggyakrabban igénybe vett szolgáltatásainak használatát. A kötetet az alapvető kódolási irányelvek bemutatása, valamint hibaelhárítási tanácsok teszik teljessé. A kötet tartalmából:
• Mértani alakzatok, pontok, vonalak, sokszögek...
Tovább
Fülszöveg
Az OpenGL, amelyet a 3D alkalmazások fejlesztésének egyik legkedveltebb programozási felületeként széles körben használnak videó játékok, bemutató-modellező és szimulációs programok, CAD-, virtuális valóság- és komputeranimációs alkalmazások készítésére, ajtót nyit a magas szintű, nagy teljesítményű térgrafikai számítógépprogramok világára. Az OpenGL9 röviden mindazokat az alapvető ismereteket tartalmazza, amelyekre szükségünk van ahhoz, hogy térgrafikai programokat kezdjünk fejleszteni, az OpenGL-fejlesztőkörnyezet beállításától a valósághű anyagmintázatok és árnyékok létrehozásáig. A könyv közérthető, gördülékeny stílusban íródott, így könnyen megtalálhatjuk benne a keresett információt, és gyorsan elsajátíthatjuk belőle az OpenGL 2.0 legfontosabb, leggyakrabban igénybe vett szolgáltatásainak használatát. A kötetet az alapvető kódolási irányelvek bemutatása, valamint hibaelhárítási tanácsok teszik teljessé. A kötet tartalmából:
• Mértani alakzatok, pontok, vonalak, sokszögek rajzolása és leképezése
• A szín és a megvilágítás szabályozása elegáns grafikai hatások létrehozásához
• Nézetek létrehozása és tájolása
• A kép valószerűségének fokozása anyagmintázatokkal és árnyékolással
• A leképezési sebesség növelése
• A grafika rendszerfüggetlenségének megőrzése A könyvhöz kapcsolódó webhelyen megtalálhatjuk a példák teljes forráskódját, illetve a kötetben bemutatott különleges hatások színes változatát, valamint további forrásokhoz férhetünk hozzá. Paul Martza SimAuthor Inc. vezető szoftvermérnöke, aki a vállalatnál repülési adatok képi megjelenítésére fejleszt programokat. Korábban a Hewlett-Packard Graphics Software Lab, valamint az Evans & Sutherland Workstation Graphics Division részlegében dolgozott; az előbbinél az OpenGL műszaki FAQ elkészítését irányította, és máig tevékeny résztvevője az OpenGL-hírcsoportoknak. Paul részt vett az OpenGL-szabványváltozatok értékelésében; jelenleg az OpenGL Architecture Review Board munkáját segíti.
Vissza