1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

"Önmagát beteljesítő jóslat" a pedagógiában

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 169 oldal
Sorozatcím: Pedagógiai Közlemények
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-9231-5
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 53032/2.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Mindennapos, de lényegét tekintve alig ismert pedagógiai jelenség vizsgálatára vállalkozik a könyv: a tanári elvárások és a tanulói teljesítmények összefüggését kísérli meg feltárni. A pedagógus... Tovább

Előszó

Mindennapos, de lényegét tekintve alig ismert pedagógiai jelenség vizsgálatára vállalkozik a könyv: a tanári elvárások és a tanulói teljesítmények összefüggését kísérli meg feltárni. A pedagógus egy-egy ismeretlen gyermekcsoporttal vagy tanulóval kapcsolatba kerülve önkéntelen megfogalmazza feltevéseit tanítványai várható iskolai sikereiről, fejlődéséről. Vajon a tanári "jóslatok" beteljesedése csupán az előrejelzés pontosságától függ, avagy az elvárások is befolyásolják a tanulói teljesítményeket? A kérdésre a közelmúltban sok külföldi kutató kereste a választ. A könyv szerzője is csatlakozik ezekhez a törekvésekhez. Vizsgálja többek között a tanári elvásárok forrásait, és bemutatja az "elvárás-hatás" működésének mechanizmusát, a pedagógiai jóslatok valóra válásának folyamatát. Vissza

Tartalom

Előszó7
A pedagógus szerepe a tanítás-tanulás folyamatában, különös tekintettel a tanulói teljesítmények ellenőrzésére és értékelésére11
A Pygmalion-mítosztól a Rosenthal-Jacobson hatásig17
A tanári előfeltevések és a tanulói teljesítmények közötti összefüggés (Az "elváráskutatás" pedagógiai vonatkozásai)24
Mesterségesen befolyásolt elvárások34
Természetes körülmények között kialakult elvárások36
Elvárások, jóslatok, előítéletek (Terminológiai kérdések)38
A tanuló az elvárások hálójában42
A tanári előfeltevések forrásai, csoportosítása43
A tanítási-tanulási folyamat elvárásokkal befolyásolható "kimeneti tényezői"47
A tanári elvárások közvetítésének módja48
A tanári elvárások kialakulása és a pedagógiai hatás52
A tanuló mint a Pygmalion-hatás alanya és tárgya60
A tanári elvárások és a gyermeki énkép kapcsolata63
A tanári elvárások keletkezésének és hatásának empirikus vizsgálata67
A kutatás hipotézisei, módszerei68
A pedagógiai tapasztaltság hatása a tanulók iskolai teljesítményével kapcsolatos tanári elvárások kialakulására69
A tanári elvárások kialakulásának egy lehetséges modellje84
A természetes (iskolai) körülmények között kialakult tanári elvárások jellemzői101
A Pygmalion-hatás "mikrotanítási" helyzetben114
A pedagógus elvárásainak hatása a tanár-diák interakcióra117
Eredmények, következések119
Mellékletek121
Jegyzetek161
Irodalom161
Rezümék (angol, német, orosz)167

Cserné Adermann Gizella

Cserné Adermann Gizella műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Cserné Adermann Gizella könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem