1.067.297

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Önkormányzatok és a közoktatás

Tanulmánykötet

Szerkesztő
Nyíregyháza
Kiadó: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Nyíregyháza
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 146 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7874-64-X
Megjegyzés: 1200 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az utóbbi években a közoktatásban lejátszódó eseményeket aligha érthetjük meg anélkül, hogy a helyi szinteken zajló folyamatokról ne tájékozódnánk. A helyi szintű döntéshozatal jelentőségének... Tovább

Előszó

Az utóbbi években a közoktatásban lejátszódó eseményeket aligha érthetjük meg anélkül, hogy a helyi szinteken zajló folyamatokról ne tájékozódnánk. A helyi szintű döntéshozatal jelentőségének növekedését szokás az olyan szimbolikus és ünnepi eseményekhez kötni, mint amilyen az 1990-es önkormányzati törvény vagy az 1993-as oktatási törvények parlamenti elfogadása volt, ám valószínűleg a spontán folyamatok és a törvények által előírt-szentesített változások különös elegyével állunk szemben. Akárhogy is; az oktatásirányítás mai magyar gyakorlatában a központi, a helyi és az intézményi szintű felelősségmegoszlással találkozunk.
E változások együttjárnak az információs monopóliumok felszámolásával ill. az újfajta információmegosztási technikák iránti igények megerősödésével is. A megosztott felelősségi rendszer - ez a hozzánk hasonlóan decentralizáltnak tekinthető oktatási rendszerek sajátossága - megköveteli a különböző szintű szereplők egymás közti, rendszeres és alapvető bizalmon alapuló információcseréjét. Valószínűleg ennek felismerése indította a Művelődési és Közoktatási Minisztériumot 1994 őszén arra, hogy a legnagyobb iskolafenntartó, az önkormányzatok közoktatási tevékenységéről folytatandó kutatással bízza meg az Országos Közoktatási Intézet Kutatási Központját. Túlnyomórészt e vizsgálat eredményeit tartalmazó tanulmánykötetet tartja kezében a Tisztelt Olvasó, melynek megjelentetését is elsősorban az MKM támogatásának köszönhetjük. (A kutatás első eredményeit a Tolna megyei Pedagógiai Intézettel közösen megrendezett "Önkormányzatok és közoktatás" c. konferencián ismertettünk 1995 tavaszán) Vissza

Tartalom

Előszó5
Bevezetés
Halász Gábor: Önkormányzati közoktatás-irányítás a kilencvenes évek közepén9
Tematikus esettanulmányok
Szabó László: Az önkormányzati fenntartású közoktatási intézmények hálózata Vas megyében. Településközi együttműködés, oktatási társulások s a körzeti feladatellátás19
Cseh Györgyi: Öt megyei jogú város oktatáspolitikai koncepciójának összehasonlító elemzése31
Települési esettanulmányok
Balogh Miklós: Önkormányzati feladatellátás és finanszírozás47
Herpai Imre: A közoktatási feladatok ellátása egy alföldi kisvárosban65
Önkormányzati "átvilágítások" tapasztalatai és a szakértők javaslatai
Setényi János: A közpénz mint oktatáspolitikai eszköz: normatív oktatásfinanszírozás az önkormányzaton belül79
Drahos Péter: Helyi tervezés és minőség87
Pajer Mária: Az alapító okirat és a tantárgyfelosztás pénzügyi kihatásai99
Elemzések egy empirikus adatfelvétel alapján
Halász Gábor: A helyi közoktatás-irányítás szervezete, működése és személyzete109
Balázs Éva: Megyei önkormányzatok és közoktatás125
Nagy Mária: Az iskolai intézményrendszer átalakulása és az önkormányzati iskolafenntartás137
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Önkormányzatok és a közoktatás Önkormányzatok és a közoktatás Önkormányzatok és a közoktatás Önkormányzatok és a közoktatás Önkormányzatok és a közoktatás

A borító enyhén foltos, kopott. A lapélek foltosak.

Állapot:
840 ,-Ft
4 pont kapható
Kosárba