Előszó
Felgyorsult világunkban a lelki egészség, az adaptív, hatékony megnyilvánulás feltétele az önismeret, ami helyzeti-viselkedési biztonságot és bátorságot ad az egyénnek.
Hiteles önismerethez egy...
Tovább
Előszó
Felgyorsult világunkban a lelki egészség, az adaptív, hatékony megnyilvánulás feltétele az önismeret, ami helyzeti-viselkedési biztonságot és bátorságot ad az egyénnek.
Hiteles önismerethez egy hosszabb fejlődési folyamat bejárása által juthatunk, melyben énképünk kialakulása, adekvát voltának megalapozása történik.
Gnóthi Szeauton! (Ismerd meg önmagad!) Az ókori delphoi jósda híres felirata utal arra, hogy a világ megismeréséhez is önmagunk megismerésén át vezet az út.
Az önismeret alapkérdései:
Ki vagyok én?
Milyen vagyok én?
A kötetben összegyűjtött gyakorlatok segítenek abban, hogy eljussunk a megfelelő válaszokhoz.
Könyvünket elsősorban pedagógusoknak: tanítóknak, tanároknak szánjuk, akik tanítványaikat szeretnék vezetni az önismeret labirintusában. Nekik szól a rövid eszmefuttatás az én, az önismeret fogalomköréből is. Munkájukat szeretnénk segíteni azzal is, hogy minden gyakorlat mellett jelezzük, milyen korosztálynál (kisiskolás vagy serdülő), milyen körben (egyénileg vagy csoportban), illetve az önismeret milyen aspektusára (objektív, szubjektív, én, önértékelés, tükrözött én, identitástudat) irányultan alkalmazhatjuk az egyes feladatokat.
A gyakorlatok mindegyikét kipróbáltuk, így tapasztalataink alapján tettünk javaslatot a szükséges eszközökre, melyek természetesen változtathatók, helyettesíthetők.
A könyvet az érdeklődő serdülők önállóan is használhatják - a gyakorlatok leírása, az instrukciók megfogalmazása ezt kívánta segíteni.
Reméljük, kötetünket hatékonyan tudják alkalmazni a nevelőmunkában, személyiségfejlesztésben.
Vissza