Előszó | 7 |
Törvényi keretek | 11 |
Bevezető | 11 |
A pedagógiai program elfogadásának előkészítése | 12 |
A pedagógiai program részei | 13 |
Pedagógiai program a nappali rendszerű iskolai oktatásban | 15 |
A felnőttoktatás pedagógiai programja | 18 |
A pedagógiai program elfogadása, jóváhagyása | 19 |
Összegzés | 21 |
Jogszabályok jegyzéke | 22 |
Helyzetelemzés | 23 |
Feltételek, szabályozási környezet | 24 |
"Addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér!" | 25 |
Szükségletek, igények, elvárások | 27 |
Kinek, minek kell megfelelni? | 27 |
Az érdekeltségi csoportok elvárásai | 28 |
Értékvizsgálat | 30 |
Tanítás - tanulás | 31 |
A képzés szerkezete | 32 |
A képzés tartalma | 32 |
A tanulás szervezeti formái | 32 |
Tanulásszervezési eljárások | 33 |
Az iskola helyi értékelési rendszere | 33 |
Továbbképzés | 36 |
Szervezet | 37 |
A döntési rendszer | 37 |
Az információs rendszer | 37 |
Az értékelés, ellenőrzés rendszere | 38 |
A konfliktuskezelés módjai | 38 |
A szervezet hatékonysága | 38 |
Kapcsolatok | 39 |
Készítsünk pedagógiai programot! | 43 |
Előszó | 43 |
A pedagógiai program | 44 |
Mi az a pedagógiai program? | 44 |
A pedagógiai program funkcióiról | 45 |
A készítés folyamatáról | 47 |
Egy lehetséges menetrend | 49 |
Mi nem lehet a pedagógiai program? | 52 |
A pedagógiai program vázlata | 52 |
Mi legyen a pedagógiai programban? | 52 |
A bevezetés | 53 |
Az iskola jogállása | 53 |
Alapelvek, értékek, célok | 54 |
Az iskola képzési rendje | 57 |
Az iskola pedagógiai folyamata | 60 |
Az iskola értékelési-ellenőrzési rendszere | 63 |
A helyi tanterv | 64 |
Iskolahasználók az iskolai közéletben | 67 |
A feltételek | 68 |
A mellékletek | 72 |
Tan-terv-tan | 73 |
Bevezetés | 73 |
A helyi tanterv előkészítése | 75 |
Tantárgyi helyzetelemzések elkészítése munkaközösségi szinten | 75 |
Differenciálás az iskolai helyi tantervben | 76 |
Alap- és kiegészítő szolgáltatások köre | 78 |
Tanítási módszerek | 78 |
Tantervírás vagy tantervi adaptáció? | 78 |
Az iskolai és tantárgyi helyi tantervek elkészítésének segítői | 79 |
A tantervkészítés ütemezése | 79 |
Az iskolavezetés előkészítő feladatai | 80 |
Ha az iskola önállóan fejleszt tantervet | 80 |
A tantárgyi struktúra kialakítása | 81 |
A tantárgyi célok megfogalmazása | 84 |
Az iskolai óraterv kialakítása | 85 |
A tananyag kiválasztása és elrendezése | 88 |
Követelményrendszer; a magasabb évfolyamra lépés feltétele | 91 |
Az alkalmazott tankönyvek (és tanulmányi segédletek) kiválasztásának elvei | 95 |
Értékelés és minősítés | 96 |
Ha az iskola teljes tantervcsomagot (illetve tankönyvcsaládot) választ | 102 |
Az iskola adaptál tantervet I. | 102 |
Ha az iskola (a pedagógus) egyes tanterveket (tankönyveket) választ | 104 |
Az iskola adaptál tantervet II. | 104 |
Továbbképzési terv összeállítása | 106 |
Hogyan látták az animátorok? | 107 |
Függelék | 137 |
Irodalomjegyzék | 137 |
Az első pályázati csoport listája | 139 |
A második pályázati csoport listája | 142 |