1.062.618

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Önálló ismeretszerzésre nevelés az iskolai könyvtárban

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Veszprém
Kiadó: Országos Továbbképző, Taneszközfejlesztő és Értékesítő Vállalat
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 102 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-441-225-4
Megjegyzés: Második kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ismeretes, hogy az emberiség tudományos kincse közel tízévenként megduplázódik. Vajon felkészítjük-e - ahogyan Marx György a fenti idézetben megállapítja - a ma iskolásait arra, hogy megszerzett... Tovább

Előszó

Ismeretes, hogy az emberiség tudományos kincse közel tízévenként megduplázódik. Vajon felkészítjük-e - ahogyan Marx György a fenti idézetben megállapítja - a ma iskolásait arra, hogy megszerzett tudásukat képesek legyenek szakadatlanul gyarapítani, az újabb és újabb információkat felkutatni és befogadni? „... a mi korunk parancsoló igénye az élethossziglan tartó önképzés/1 - írja Bernáth László az iskola és az önművelés kérdéseit, összefüggéseit boncolgató könyvében, (1.) majd később a következő pontokban foglalja össze a sürgető tényezőket és körülményeket:
„1. a tudományos-technikai forradalom, az intenzív iparfejlesztés, a belterjes mezőgazdaság, a szolgáltatóipar terebélyesedése,
2. a közéleti demokrácia továbbépülése, az állampolgári jogok és kötelességek értő, tudatos gyakorlása,
3. bizonyos humanizációs törekvések (pályakorrekciók, tartalmasabb életvitel stb.) és
4. a növekvő szabad idő kulturált felhasználása."(2.) Ezek - többségében - valóban olyan alapvető és nap mint nap érzékelhető problémák, amelyek feltételezik, megkövetelik az ember állandó önképzését, amelyek világszerte és hazánkban is kényszerítő erőként jelentkeznek. Meghatározzák az ipari-technikai haladás mértékét, csakúgy, mint egy-egy nemzet műveltségét, gondolkodásmódját, és ezáltal - az általános neveltségi szint befolyásolása mellett - komoly társadalomformáló hatásuk van. Vissza

Tartalom

Bevezetés ..............................................
1. Az önálló tanulói ismeretszerzés igényének alakulása a pedagógia
fejlődése sorén ....................................... 6
1.1. Neveléstörténeti kitekintés.......................... 7
1.2. Jelenkori tendenciák, nemzetközi törekvések ............12
1.3. Az önálló ismeretszerzésre nevelés helyzete hazánkban.....15
1.3.1. Irányító dokumentumok............................16
1.3.2. Az általános iskolai nevelés-oktatás tervének tartalma és
követelményei........................................20
2. A kutatás jellemzése ...................................24
2.1. A vizsgálat célja..................................24
2.2. Hipotézisek .....................................25
2.3. Alkalmazott eljárások, vizsgálati módszerek.............26
3. Az empirikus anyag elemzése.............................28
3.1. A kutatás körülményei.............................29
3.1.1. A forrásközpont létrehozása és gyűjteménye.............30
3.1.2. A pedagógiai tevékenység jellemzése, szolgáltatások .......34
3.2. Az önálló ismeretszerzésre nevelés tematikája a tanítás
folyamatában ........................................37
3.2.1. Alsó tagozat.....................................37
3.2.2. Felső tagozat ....................................43
3.3. Változások a nevelési-oktatási módszerekben ............ 51
3.3.1. A forrásközpont nevelői használata....................52
3.3.2. Az önfejlesztő aktivitásra nevelés megítélése.............54
3.4. A tanulók ismeretszerzési szokásainak alakulása..........65
3.4.1. Tanulói tevékenység a forrásközpontban................65
3.4.2. Az önálló ismeretszerzés a tanulók szokásaiban és
szükségletrendszerében .................................67
4. Összegezés...........................................73
4.1. Eredmények és tapasztalatok ........................74
4.2. Adaptálható következtetések ........................77
Jegyzetek..........................79
Bibliográfia........................82
Melléklet.......................87
Iskolai könyvtár, mint innovációs műhely
- egy iskola pedagógiai gyakorlata.
Utószó a könyvhöz (írta: dr. Tölgyesi József)................99

Barták Péter

Barták Péter műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Barták Péter könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem